Teleplatforma Pierwszego Kontaktu.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu.

Skonsultuj się z lekarzem bez wychodzenia z domu. Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Redakcja Redakcja Zdrowie Obserwuj temat Obserwuj notkę 3
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu pod numerem 800 137 200. Mogą korzystać z niej pacjenci, którzy potrzebują pomocy medycznej, poza godzinami pracy lekarzy POZ. Lekarze, pielęgniarki i położne mogą na przykład wystawić e-receptę, e-skierowanie czy e-zwolnienie.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - godziny dyżurów

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

 Kto może skorzystać z TPK?

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a
  • zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

Porady są udzielane w czterech językach:

  • polskim
  • angielskim
  • rosyjskim
  • ukraińskim.

Recepta, skierowanie, zwolnienie dostaniesz przez TPK

 Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę

  • pielęgniarki/położnej
  • lekarską.
  • w formie telekonsultacji.

W ramach TPK uzyskasz:
poradę medyczną

  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie.

źródło: nfz.gov.pl

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj3 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (3)

Inne tematy w dziale Rozmaitości