Gdy tylko mówimy o Smoleńsku, oglądalność nam rośnie - powiedział kiedyś Rymanowski z TNV 24 . Tragedia pomogła wszystkim mediom. Gdy Wyborcza organizowała never ending story o Błasiku przedłuzała ten serial nie tylko po to, aby udowodnić potrzebne politycznie naciski. Gazeta Polska zrobiła długi serial o sztucznej mgle nie tylko dlatego , aby udowodnic potrzebny zamach .Na gonieniu króliczka sie zarabia najlepiej . Wszyscy korzystali i korzystają z braku informacji i raportu Millera . Po jego ogłoszeniu koniunktura sie zmniejszy.Na pewno dla nacisków , bezpośrednie zostaną prawdopodobnie wykluczone definitywnie /te w samolocie na pilotów , juz nad Smoleńskiem/ , ale zamach ukryty w wiecznej tajemnicy zniszczonego wraku dostarczał bedzie jeszcze pieniędzy długo.
Smoleńsk to spory biznes i sukces odniosły też media stawiające na zamach . Gazecie Warszawskiej i Prezesowi Bachurskiemu zaczęło bardziej sie powodzić od maja zeszłego roku . Przedtem jego liczne spółki / tych od handlu cygarami nie liczę/ jak Numedia , Cody czy Polska Prasa regionalna wydawały miesięczniki Gentleman z redaktorami naczelnymi Saletą i pózniej Mariuszem Pujszo , Home&Market , teraz jeszcze jakos żyje Gazeta Finansowa , tez spozycjonowana jak Gaz War na czytelnika ostro prawicowego.
Z krótkiego researchu historia biznesu Bachurskiego wyglada przykro , czyli stałe balansowanie na krawedzi przezycia ,/polecam ten link szczególnie/ rozpaczliwa walka o utrzymywanie sie na powierzchni rynku z niszowymi wydawnictwami dla różnych grup czytelników - Gentleman dla młodych wykształaconych z reklamami Rolexa , Home& Market o biznesie i inwestycjach , / ich strony internetowe juz nie działają/, Gazeta Finansowa troche o finansach, ale pisze tam ostatnio też znany bloger Witold Gadowski , który zapowiadał film o Smoleńsku. Umieszcza teksty filozoficzne o Jeanie Badrillardzie, tuż obok w numerze mamy wywiad Zybertowicza o pajęczynie wpływu , czyli "finansowe " mydło, widło i powidło. Tak, Pan Piotr, bardzo kontrowersyjny biznesman, postawił na ostro prawicową niszę , jak Sakiewicz czy Nasz Dziennik.
Gdy klikniemy na strone internetową pierwsze co rzuca sie w oczy to reklama ksiażki Szymowskiego "zamach w Smoleńsku" , jak na te standardy ogromna , z wielką ceną 29 plus koszty wysyłki. Prezes Bachurski osobiscie zapraszał blogerów do współpracy , jak Leję , Kokosa 26 , teraz pisza tam też takie postacie Salonu 24 jak Magda Figurska , Grzegorz Wszołek , Rekontra, FYM , Scios, bardziej znane nicki to Terlikowski i europoseł Czarnecki . Te znamienite nazwiska dodaja wiarygodności Gazecie, a także prawdziwym dowodom zbrodni w Smoleńsku , tym za 29 zlotych.
Książka ta była intensywnie promowana w rocznice 10 kwietnia przed Pałacem , wczesniej na salonie reklamowałą ja w lutym Magda Figurska oraz bloger Witold Gadowski, ten od filozofii , kiedyś dziennikarz sledczy i za Pisu kierownik któregoś programu w telewizji . Niemiłosiernie wyśmiana i wykpiona przez najbardziej nawet zatwardziałych blogerów zamachowych jest od początku synonimem zamachowego obciachu . Okładka reklamuje nowe zdjecia zwłok Prezydenta , pył bomby prozniowej, a jej autor kłamie i oszukuje pokazując fałszywe zdjecia lądowania samolotu w lesie pod smoleńskiem. . Mimo to Piotr Bachurski stawia na nią mocno nadal, a autorytety Salonu 24 nadal pomagaja jej w tworzeniu tak potrzebnej wiarygodności. Tak sie lepiej sprzedaje .
W każdej firmie mamy zródła zysku i mało ważne boki , Szymowski tam może być nie tylko zródłem "prawdy" ale własnie też fundamentem zysku. Wydała go spółka Bollinari Publisching House z Prezesem Zarzadu Piotrem Bachurskim , reklamuje należąca do niego właśnie Gazeta Warszawska sp. Zoo z prezesem zarządu Bachurskim , a zyski z dystrybucji zabiera United Express w której 99% udziałów ma oczywiscie ten sam Piotr Bachurski.
Na jego miejscu zrobiłbym chyba podobnie .Zaprosiłbym do współpracy co bardziej opiniodawczych w środowisku spiskowo-zamachowym blogerów. Niektórych zadowoliłbym samym faktem publikacji /są na to łasi/, a innym rzuciłbym jakąś wierszówkę , niedużą. Poprosiłbym, aby te same teksty publikowali na Salonie 24 z dopiskiem /artykuł z Gazety Warszawskiej / - to darmowa reklama. Jako ambasadorzy mojej marki za darmo będa reklamowali mi książke, a napewno nie wystąpią przeciwko niej. Przeciez bedą zainteresowani dalej wierszówką , więc tak łatwo z brakiem zamachu sie nie pogodzą.To by oznaczało zmianę profilu naszego pisma i brak wypłaty . A jesli nie oni , to znajdą sie tacy inni, którzy podtrzymają ogień pod smoleńskim kociołkiem.. Na razie " nasi" tworza zgrany team i ostro pracują na Salonie 24 .
Tak, wiem , ksiazka Szymowskiego odpowiada poglądom i umysłowej możliwości oceny sytuacji przez Wszołka czy Sciosa czy reszty tych blogerów , nie mają nic przeciwko reklamowaniu swoim nazwiskiem tych bzdur. Ale czy w jakiejs mierze / może nieświadomie/ , nie pełnią oni roli przedstawicieli handlowych nieudanego biznesmena Bachurskiego? - który, po własciwie już upadku Gentlemana i Home & Market, zwąchał jednak pieniądze w smoleńskim zamachu . Z faktu, ze jakoś łaczy ich wspólnota finansowego interesu i jadą na jednym wózku nie wynika , ze piszą na zamówienie. Tak sie chyba samo sklada , ze dzisiaj smoleński Przedstawiciel Handlowy Grzegorz Wszołek zrobił wpis o Białej ksiedze Macierewicza żaląc sie nad jej ignorowaniem przez media. Inny smoleński Przedstawiciel Handlowy Scios już tyle napisał o moralnym paradygmacie katastrofy ale nie zauwazył , że Szymowski juz wszystko wyjaśnił . Przecież gdyby miał coś przeciwko jego bzdurom, to by je skrytykował..... Jesli Ścios nie zgodziłby sie na swoją rolę , nasz zaradny biznesmen znalazłby innych , może nawet lepszych.
Na koniec dygresja .
Biznes smoleński /ten zamachowy bo naciskowy jako żródlo pieniedzy skończy sie dość szybko po Raporcie Millera / generalnie idzie na blefie jak Szymowski . Smoleńskich przedstawicieli handlowych jest na Salonie 24 wielu , przeciez inni współpracownicy Gazety Polskiej tez coś z tego mają . Witold Gadowski czuł sie zobowiązany pomóc pracodawcy w reklamie tej ksiązki , za felietoniki o filozofii , a może ma tylko szanse na dofinansowanie swojego filmu o Smoleńsku przez Bachurskiego ? Dystrybucja należałaby do United Express... Ale ten wielki blef bedzie generalnie mozliwy dalej, gdy Pis przegra wybory . Na kontrze do Tuska "ukrywajacego prawdę" można lepiej zarobić. Macierewicz w rządzie przecież musiałby albo udowodnic "obezwładnienie" czyli coś naprawde i realnie zrobić albo milczeć , miałby za poważnych przeciwników, czyli całą opozycję i normalnych ekspertów lotniczych . Poniewaz blef , insynuacje i spiski bardziej są skuteczne w marketingu szeptanym , z ukrycia i z za węgła.
Opozycja dla całego lobby smoleńskiego bedzie lepsza od udziału w rządzie . Tak można tez myśleć, więc gdy Pis przegra wybory , Sakiewicz, ND i te biznesowe srodowiska nie będą miały powodu do płaczu , wręcz przeciwnie moim zdaniem. Trzeba tylko zadbać o wieczną tajemnicę zniszczonego wraku.....
Inne tematy w dziale Polityka