Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
12
BLOG

22 września 2024, Niedziela

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Przebudzenie Myśl to ekran, a nie lustro; dlatego żyjesz w kopercie myśli, nie dotykając rzeczywistości. Anthony De Mello

imageBoję się bycia zamkniętym w swojej ciasnej, ale własnej bańce informacyjnej. W tym, co znam, lubię i widziałem. 

Dlatego właśnie próbuję wychodzić poza swoją strefę komfortu, choć widzę, że z wiekiem czuję przed tym coraz większy opór. Tłumaczę sobie to tak, że nie mam teraz czasu do marnowania. Samo się nie zrobi, zatem ktoś musi. Mogę to być ja. Trzeba tylko zacząć. 

Zauważyłem po sobie, że wielokrotnie w swoich zadaniach podejście do rozpoczęcia ich zajmowało najdłużej. Odwlekałem tę myśl, bo trzeba otworzyć komputer, znaleźć kurs, przypomnieć sobie…. Tylko dłużej odwlekając - dłużej sobie przypominam i na to już nic nie poradzę. A przecież uczenie się teraz, a uczenie się kiedyś to dwa różne podejścia do uczenia. 

Pobudź mózg do pracy i ochroń go przed demencją!, wykrzyczał do mnie wczoraj tytuł na pierwszej stronie jednego z czasopism. 

Nie kupiłem go, bo wiem, że to ja codziennie mam się zmuszać do wysiłku. Pijąc, zniszczyłem ileś połączeń neuronowych w moim mózgu. Mogę zbudować nowe i to tylko kwestia rozwoju. Wychodzenia poza strefę komfortu. Żeby dotknąć rzeczywistości. 


Notkę można obejrzeć w formie materiały w serwisie YouTube. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości