Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
24
BLOG

14.10.2022, Piątek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
Czy jestem wdzięczny za swoją trzeźwość, chociaż wiem, że moja choroba jest nieuleczalna?

imageObyś nie wytrzeźwiał za szybko - powiedział do mnie kolega, klepiąc mnie po plecach na pierwszym mityngu. Pomyślałem sobie wtedy, że jest niespełna rozumu. Przecież po to byłem na terapii, żeby wytrzeźwieć, zdrowieć, zgodnie z wykresem Jelinka. 

Nie jesteś bohaterem, bo nie pijesz - powiedziała mi jedna z terapeutek. - Pamiętaj, że to twój zasrany obowiązek. 

Zwykle, gdy mówię, że jestem alkoholikiem po terapii, rzadko spotykam się z inną reakcją niż pewnego rodzaju podziw. Zwykle wtedy okazuje się, że siostra, szwagier, rodzic - ktoś w najbliższym otoczeniu pije za dużo. I pada sakramentalne pytanie: „co zrobić”. Na początku robiłem za superbohatera, tłumacząc objawy, zachowania, w końcu wszystkiego na terapii. Wydawało mi się, że wytrzeźwiałem. 

Wtedy zapił mój bliski przyjaciel z AA. Wrócił na mityng, złamany, pełen wyrzutu do siebie, smutny. Wtedy zrozumiałem, czym jest bezsilność wobec alkoholu. I do dziś, na szczęście, nie wytrzeźwiałem. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości