wadams wadams
748
BLOG

Piloci nie mieli prawa schodzic do wysokosci decyzji

wadams wadams Rozmaitości Obserwuj notkę 19

Piloci nie mieli prawa schodzic do wysokosci decyzji (100 metrow) bo obroty silnikow zostaly zmniejszone do poziomu ponizej dozwolonego minimum zanim samolot osiagnal wysokosc decyzji.

Reklama
Ponizej wysokosci 200 metrow, gdy obroty silnikow spadly ponizej dozwolonych 75%, piloci mieli obowiazek rozpoczecia odejscia na drugi krag... bo zbyt niskie obroty silnikow nie gwarantowaly, ze samolot odpowiednio szybko zacznie sie z powrotem wznosic po rozpoczeciu odejscia na drugi krag. Tutaj jest odpowiedni cytat z raportu Millera (str.227):

 

"Przelot nad dalsząradiolatarniąodbyłsięna wysokości większej o 120 m niżwskazana

na kartach podejścia. Jest to bardzo duża różnica, która wymusiła na załodze (pilocie

Reklama
lecącym) decyzjęo zwiększeniu opadania w celu „dojścia” do założonejścieżki podejścia, co

z kolei skutkowało wzrostem prędkości lotu powyżej znacznika prędkości współpracującego

z automatem ciągu. Automat zmniejszyłciąg silników do wartości minimalnej. Lot na

minimalnej mocy silników trwał40 s. Jest to poważny błąd stabilizacji podejścia, skutkujący

Reklama
tym,że podczas potencjalnej procedury odejścia na drugi krąg silniki potrzebująznacznie

więcej czasu do osiągnięcia mocy startowej (akceleracja). Dodatkowo, wg IUL pkt 4.6.2.2-2:

jeżeli na wysokościach poniżej 200 m zakres pracy silników, potrzebny dla ustalonego lotu na

ścieżce na rekomendowanej przyrządowej i pionowej prędkości będzie większy od

Reklama
nominalnego lub obroty sprężarki wysokiego ciśnienia będąmniejsze niż75%, obowiązkowo

należy odejśćna drugi krąg.

Jeżeli obroty sprężarek wysokiego ciśnienia wynosiły ok. 60%, należało przerwać

podejście. Zabrakło reakcji pozostałych członków załogi na takie działanie dowódcy."

 

 

wadams
O mnie wadams

logiczny, racjonalny, patriotyczny

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (19)

Inne tematy w dziale Rozmaitości