- Niektóre kraje inwestują ogromne środki w promocję na rynku amerykańskim. Statystyki wskazują, że w USA żyje około 10 milionów osób polskiego pochodzenia, co samo w sobie tworzy atrakcyjny rynek dla polskich produktów, usług i biznesu. Dlatego kluczowe powinno być skoncentrowanie się na regularnej, intensywnej i profesjonalnej promocji – mówi Andrzej Bułka, Fracht FWO Polska.
- Mamy ambasady, konsulaty oraz PAIH. Uważam, że powinniśmy tych ludzi wspierać i dawać im narzędzia, żeby mogli reprezentować własny kraj w sposób nie gorszy od Niemców, Francuzów, Brytyjczyków czy wszystkich innych nacji, które aktywnie wchodzą na rynek amerykański. Sprzedaż musi mieć dobrą otoczkę, tam nie może być półśrodków – podkreśla.
Jego zdaniem każda branża w Polsce znajdzie swoje miejsce w Stanach. Czy to jest branża spożywcza, finansowa, startupy wszelkiego rodzaju, czy producenci - jesteśmy w stanie dogadać się z Amerykanami, uważa.
- Dysponujemy dziś wieloma świetnymi produktami, ale w wielu branżach w Stanach Zjednoczonych pozostają one mało rozpoznawalne. Amerykanie znają polskie okna marki FAKRO oraz wiele innych polskich produktów. Pierwszy krok został zrobiony, teraz kluczowe jest wzmocnienie promocji naszych firm. A także musimy zwrócić uwagę na wszelkiego rodzaju usprawnienia, takie jak chociażby wąskie gardła w logistyce. Powinniśmy lobbować za tym, żeby ruszyło bezpośrednie połączenie kontenerowe z polskich portów na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych – zaznacza gość Igora Janke.
Całość rozmowy w Układzie Otwartym na YouTube:
---
Zachęcam do wspierania Układu Otwartego. Patroni zostają członkami zamkniętej grupy na Facebooku i Discordzie oraz otrzymują newsletter z wyborem najciekawszych tekstów z polskiej i światowej prasy.
Strona Autora: igorjanke.pl
Inne tematy w dziale Gospodarka