Układ Otwarty Układ Otwarty
163
BLOG

Co znaczy Powstanie Warszawskie w 2024 roku?

Układ Otwarty Układ Otwarty Powstanie Warszawskie Obserwuj temat Obserwuj notkę 19
Kiedy przyjechałem tutaj wcale nie lubiłem Warszawy. Długo mi się to miasto nie podobało, było wtedy zresztą brudne, puste, kompletnie inne niż jest dzisiaj. Pozbawione centrum i serca z tym okropnym Pałacem Kultury w środku. Ale coś w nim było co mnie intrygowało, co było trochę wtedy na początku walką z komuną i takim marzeniem o wolności. A potem coraz częściej tym, co słyszałem 1 sierpnia o 17.00.

Ta cisza, która poruszała moje emocje i coraz bardziej zbliżała mnie do Warszawy. Ten moment, kiedy na początku nie wszyscy, ale potem coraz więcej ludzi w kawiarniach wstawało, przestawało rozmawiać, dziewczyny i chłopaki na rowerach stawali. Na ulicach policjanci zatrzymywali samochody, biznesmeni w luksusowych brykach zatrzymywali swoje auta, włączali migające światła i stawali w ciszy. Ten moment jedności. Najpierw te syreny, a potem ta przejmująca cisza, kiedy wszyscy jesteśmy razem jest czymś niezwykłym. Czymś bardzo ważnym.

To jest ta jedna z bardzo niewielu z dziś rzeczy, która nas łączy - szacunek do przeszłości, szacunek dla tych, którzy wtedy walczyli o wolność.

Co wyciągamy z lekcji Powstania Warszawskiego? Komentarz Igora Janke:

---

Zachęcam do wspierania Układu Otwartego. Patroni zostają członkami zamkniętej grupy na Facebooku i mogą otrzymać newsletter z wyborem najciekawszych tekstów z polskiej i światowej sieci.

Strona Autora: igorjanke.pl

Układ Otwarty to niezależny podcast Igora Janke

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (19)

Inne tematy w dziale Kultura