- Pamiętajmy, że rządzą nami politycy i zdarza się, że decyzje w pewnych obszarach gospodarczych motywowane są interesem politycznym. Musimy mieć pomysł na całość, a nie jestem pewien czy politycy są odpowiednimi osobami do tego, żeby o tym decydować. Jeśli chodzi o Izere, w tej chwili to politycy muszą zdecydować czy ten projekt należy kontynuować czy nie – zaznacza prezes Faryś.
- Od początku przyglądam się projektowi Izery. Rozpoczął się on mniej więcej w tym samym czasie co amerykański startup Rivian. Dzisiaj Rivian produkuje już trzy samochody, a w zeszłym tygodniu zaprezentował projekty trzech kolejnych, które mają trafić do produkcji od 2026 roku. Tymczasem projekt Izery nie wyszedł jeszcze z deski kreślarskiej – mówi Marcin Korolec prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, członek rady doradczej ds. klimatu i środowiska Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Jego zdaniem to nie państwo powinno zajmować się tym projektem, ponieważ jeśli ktoś nie inwestuje swoich własnych pieniędzy i nie ryzykuje wykształceniem swoich dzieci, to nie ma odpowiedniej motywacji i proces ten ciągnie się w nieskończoność. Natomiast gdy ktoś inwestuje własne środki, jest bardziej skoncentrowany i pojawiają się rezultaty, podkreśla.
Całość debaty na kanale Układu Otwartego:
---
Zachęcamy do wspierania Układu Otwartego. Patroni zostają członkami zamkniętej grupy na Facebooku i mogą otrzymać newsletter z wyborem najciekawszych tekstów z polskiej i światowej sieci.
Strona Autora: igorjanke.pl
Komentarze
Pokaż komentarze (15)