Artur Rumpel Artur Rumpel
60
BLOG

Żeby piłka nożna była ciekawsza

Artur Rumpel Artur Rumpel Sport Obserwuj notkę 5
Nie ma dla mnie nudniejszego sportu niż piłka nożna. Igrzyska olimpijskie przypadały na czas mojego urlopu, toteż oglądałem sporo relacyj i mogę szczerze powiedzieć, że wszystkie pozostałe dyscypliny były ciekawsze od piłki nożnej.

Czy można coś zrobić, żeby piłka nożna była ciekawsza? Można. Uczynią ją ciekawszą wszystkie te działania, które zwiększą liczbę strzelonych bramek, tak aby dominowały wyniki dwucyfrowe. Co można w tym kierunku zrobić? Można zmniejszyć boisko o połowę, można zrobić trójkątne boiska i wpuścić na nie trzy drużyny, dając im dwie piłki, trochę na wzór szachów trzyosobowych. Są to jednak działania trudne i kosztowne, bo wymagające przebudowy całej infrastruktury.

Jest sposób prostszy i tańszy. Podpowiedziały mi go igrzyska, głównie zaś szermierka i zapasy. Proponuję wprowadzić do piłki nożnej kary za pasywność. Jeśli przez kwadrans nie padnie żadna bramka, proponuję dać każdej drużynie po rzucie karnym. Obustronnie, bez rozstrzygania, kto jest winien pasywności. I tak co kwadrans. Zaraz zrobi się ciekawiej. 

Urodziłem się w Rybniku 22 kwietnia 1975. Ukończyłem I Liceum Ogólnokształcące w Wodzisławiu Śląskim (1994), Wydział Farmaceutyczny w Sosnowcu Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach (1999) oraz Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (2004). Jestem więc z wykształcenia farmaceutą i... no właśnie i kim? Początkowo pisałem, ze etnologiem, teraz jednak, patrząc na zakres moich dociekań muszę stwierdzić, że akcenty mi się przesunęły w kierunku antropologii kulturowej. Nie zajmuje się bowiem kultura ludową, ani samymi tylko kulturami niemasowymi, ale zróżnicowaniem kultur z uwzględnieniem kultury masowej. Tak więc wychodzi , ze jestem antropologiem kulturowym. Mam wspaniałą rodzinę - żonę i dzieci. Przez lata nieregularnie publikowałem w czasopismach naukowych i profesjonalnych (ALBOalbo, Konteksty, Panacea, Uniwersytet Kulturalny, Puls Farmacji, Bez Recepty, Lek w Polsce), społeczno - politycznych (Najwyższy Czas, Opcja na Prawo, Pro Fide Rege et Lege, Rojalista - Pro Patria), religijnych (Przewodnik Katolicki) i lokalnych (U Nas, Nowiny Wodzisławskie) oraz na licznych stronach internetowych. W ostatnich latach skupiam się na blogowaniu. Mam też na koncie dwie wydane książki- "Religia w Polsce" (2010) oraz "Ludzie i religie w Polsce" (2012). Od kilku lat skupiam się na prowadzeniu blogów i szukam wydawców dla kolejnych książek. O kulturze piszę pod adresem https://svetomir.home.blog/, tu zaś piszę o polityce. 

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Sport