Artur Rumpel Artur Rumpel
182
BLOG

Pomysł na prezydenckiego kandydata na prezydenta

Artur Rumpel Artur Rumpel Prezydent Obserwuj temat Obserwuj notkę 10
Od pewnego czasu słyszy się głosy, że Prezydent RP Andrzej Duda i jego środowisko mają zamiar zgłosić własnego kandydata w przyszłorocznych wyborach prezydenckich. Nie za bardzo jednak widać w tym środowisku kandydata, który mógłby odnieść w tych wyborach sukces.

Powiedzmy sobie szczerze, Marcin Mastalerek się nie nadaje. Ma zerową charyzmę, małą rozpoznawalność, małą wyrazistość. Nie ugra w wyborach nawet 5%. Jeżeli środowisko dużego pałacu chce coś w tych wyborach ugrać, musi wystawić innego kandydata. 

I ostatnio natchnęło mnie, kto mógłby być takim kandydatem. 

Jestem przekonany, że takim kandydatem mógłby być ojciec obecnego prezydenta, Jan Tadeusz Duda. Dał się poznać z dobrej strony w czasie prowadzenia wyborów marszałka województwa małopolskiego. Wiek nie jest problemem, jest wszak trzy lata młodszy od Donalda Trumpa. Prezencję ma doskonałą, wykształcenie pierwszorzędne. Politycznie to nadal nie moja bajka, ale i tak byłby dla mnie stokroć bardziej strawny niż Błaszczak, Jaki, czy wspomniany Mastalerek. 

Czy ma szansę? Na zostanie prezydentem raczej nie, ale na wynik dwucyfrowy całkiem spore. Na pewno ma szansę pokonać zarówno Zbigniewa Boguckiego, jak też Karola Nawrockiego, potencjalnych na tę chwilę kandydatów PiSu. Kompromitacji by nie było. Moim zdaniem pomysł jest wart rozważenia. 

Urodziłem się w Rybniku 22 kwietnia 1975. Ukończyłem I Liceum Ogólnokształcące w Wodzisławiu Śląskim (1994), Wydział Farmaceutyczny w Sosnowcu Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach (1999) oraz Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (2004). Jestem więc z wykształcenia farmaceutą i... no właśnie i kim? Początkowo pisałem, ze etnologiem, teraz jednak, patrząc na zakres moich dociekań muszę stwierdzić, że akcenty mi się przesunęły w kierunku antropologii kulturowej. Nie zajmuje się bowiem kultura ludową, ani samymi tylko kulturami niemasowymi, ale zróżnicowaniem kultur z uwzględnieniem kultury masowej. Tak więc wychodzi , ze jestem antropologiem kulturowym. Mam wspaniałą rodzinę - żonę i dzieci. Przez lata nieregularnie publikowałem w czasopismach naukowych i profesjonalnych (ALBOalbo, Konteksty, Panacea, Uniwersytet Kulturalny, Puls Farmacji, Bez Recepty, Lek w Polsce), społeczno - politycznych (Najwyższy Czas, Opcja na Prawo, Pro Fide Rege et Lege, Rojalista - Pro Patria), religijnych (Przewodnik Katolicki) i lokalnych (U Nas, Nowiny Wodzisławskie) oraz na licznych stronach internetowych. W ostatnich latach skupiam się na blogowaniu. Mam też na koncie dwie wydane książki- "Religia w Polsce" (2010) oraz "Ludzie i religie w Polsce" (2012). Od kilku lat skupiam się na prowadzeniu blogów i szukam wydawców dla kolejnych książek. O kulturze piszę pod adresem https://svetomir.home.blog/, tu zaś piszę o polityce. 

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (10)

Inne tematy w dziale Polityka