W związku z wydaje się planowaną wkrótce przez rząd kampanią reklamową, w celu zachęcenia Polaków do przyjęcia 3 dawki, tzw „przypominajacej” jednej z 4 reklamowanych przez rząd substancji, postanowiliśmy przeprowadzić anonimowy sondaż uliczny i zadać Polakom jedno pytanie „czy przyjmie pan/i 3 dawkę tzw „przypominajacą” szczepionki?.
Główne założenia, miejsce i metodologia sondażu :
1. Do sondażu wybraliśmy wyłącznie osoby starsze, gdyż wedle statystyk rządu są one „wyszczepione” dwoma dawkami w ok 50 %, co powinno gwarantować, że średnio chociaż co druga osoba powinna ewentualnie być zainteresowana dawką „przypominającą”.
2. Na miejsce sondażu wybraliśmy rynek spożywczo-warzywny w dużym mieście (ponad 100 tys. mieszk.) bardzo lubiany i uczęszczany przez osoby starsze.
3. Na dzień sondażu wybraliśmy sobotę, gdyż w tym dniu na rynku jest najwięcej osób.
4. Planowany cel, to uzyskanie 100 odpowiedzi.
5 Do wyboru były 4 możliwości odpowiedzi :tak, raczej tak, nie raczej nie.
……………………………………………………..
Wyniki :
1. W związku z bardzo duża niechęcią, a w kilku przypadkach nawet wrogością nie udało się
zrealizować celu uzyskania 100 odpowiedzi. Udało się uzyskać zaledwie 56 odpowiedzi
Wyniki odpowiedzi na postawione pytanie :
tak-3 odpowiedzi
raczej tak – 2 odpowiedzi
nie – 30 odpowiedzi
raczej nie- 21 odpowiedzi
Wnioski :
1. Powyższe wyniki wydają się wskazywać, że ponad ok. 91% starszych Polaków nie jest zainteresowanych przyjęciem 3 dawki.
2. Przy założeniu, że 50% odpowiadajacych przyjęło 2 dawki oznacza to, że tylko ok. 18% tych co przyjęło 2 dawki jest zainteresowanych przyjęciem dawki przypominającej.
2. Ze względu na niewielką liczbę odpowiedzi wyniki należy interpretować z dużą ostrożnością.
Jednakże biorąc za przykład koncern Pfizer-BioNtech, który zaledwie po analizie próby 18 przypadków stwierdził autorytatywnie, że jego preparat w 100% chroni dzieci 12-15 przed zarażeniem Covid-19 i wyniki tej niewielkiej próby zostały uznane przez takie eksperckie organizacje jak np FDA, CDC, EMA za wiarygodne, można z wydaje się istotnym prawdopodobieństwem założyć, ze wyniki naszej, ponad 3 krotnie większej próby nie powinny być pod względem wiarygodności dużo gorsze od tej, w/w firmy.
Inne tematy w dziale Rozmaitości