roko roko
2065

Zaduszki - Jak trafić na grób Anny Walentynowicz

roko roko Rozmaitości Obserwuj notkę 6

Dla tych Wszystkich którzy w najbliższych dniach odwiedzą Gdańsk by na grobach wspominać swych bliskich a jednocześnie wyrażaliby chęć odwiedzenia także grobu śp Anny Walentynowicz,  dedykuję przewodnik w formie zdjęć z lrótkimi opisami, jak tamże trafić bez większych problemów. Mam nadzieję w znakomity sposób ułatwi dotarcie do miejsca.

Mogiła p. Anny znajduje się na gdańskim cmentarzu na Srebrzysku. Opis dojazdu do cmentarza  wg aktualnie obowiązującej sytuacji zamieszczę na końcu notki.

Po przejściu przez główną bramę wiodącą na cmentarz od strony ul. Srebrniki, mijamy po prawej kaplicę pogrzebową a tuż za nią trzymając sie tej samej strony, ujrzymy drogę łukowato i do góry skręcającą w lewo oraz schody z poręczą biegnącą prosto.

Zmierzamy właśnie w tym kierunku wybierając albo drogę albo schody.

Po przejściu tego odcinka idziemy wzdłuż metalowego płotu (który mamy z prawej) za którym znajduje się kolumbarium.

Mijamy kolumbarium i dalej poruszamy się wzdłuż prowadzącej drogi.

Idąc dalej, droga zacznie skręcać w lewo. Po lewej stronie zjadować się będą wysokie tuje, po prawej brzozy. Idziemy dalej tak jak skręca droga.

Dochodzimy do rozwidlenia drogi. Skręcamy w prawo.

Po skręcie droga pnie się nieco ostrzej pod górę oraz skręca pod kątem 90 stopni w lewo i my wraz z nią.

Zanim skręcimy w lewo, możemy kontrolnie upewnić się co do właściwego kierunku marszu i powinniśmy ujrzeć po prawej stronie w bliskiej odległości yen grób.

Droga cały czas jest pod górę i zaczyna nieco skręcać raz w lewą, raz w prawą stronę a my idziemy całt czas wzdłuż niej.

Dochodzimy znów do rozwidlenia i skręcamy w prawo.

Droga biegnie dużym łukiem w lewo, z mocno wyczuwalnym podejściem pod górę.

Gdy już nieco podejście łagodnieje, powoli zbliżamy się do miejsca spoczynku śp Anny Walentynowicz. Mamy tu może nieco mało fortunny charakterystyczny szczegół ale jest to metalowa duża skrzynia na zwiędłe kwiaty i inne niepotrzebne rzeczy czyli śmietnik, który zobaczymy z prawej strony.

Dokładnie na jego wysokości po przeciwnej czyli lewej stronie znajduje się miejsce pochówku p. Ani.

Informacja Biura Prasowego UM w Gdańsku.

Cmentarz Srebrzysko

- dojazd do cmentarza od strony Al. Grunwaldzkiej jednokierunkowymi ulicami: Słowackiego i Srebrniki,

- na Al. Grunwaldzkiej przed skrzyżowaniem z ul. Braci Lewoniewskich nie będzie obowiązywał zakaz zawracania,

- wyjeżdżający z ul. Kościuszki będą mogli przejeżdżać skrzyżowanie z Al. Grunwaldzką na wprost,

- jadący ul. Słowackiego (z obwodnicy) w kierunku Al. Grunwaldzkiej zostaną skierowani objazdem ulicami: Potokową, Rakoczego, Jaśkowa Dolina,

- wyjazd z cmentarza jednokierunkowymi ulicami: Róży Ostrowskiej, Partyzantów lub jednokierunkowym odcinkiem ul. Srebrniki w kierunku do ul. Potokowej,

- wyjazd z ul. Partyzantów w kierunku ul. Chrzanowskiego lub ul. Słowackiego w kierunku obwodnicy odbywa się ul. Reymonta, na której zostanie odwrócony kierunek ruchu (w relacji do ul Słowackiego),

- brak możliwości przejazdu z ul. Potokowej w kierunku ul. Srebrniki,

- na skrzyżowaniu ulic: Grunwaldzka – De Gaulle’a (na jezdni w kierunku do Sopotu) dodatkowa sygnalizacja świetlna oraz rozgrodzone torowisko tramwajowe umożliwiające jazdę z ul. De Gaulle’a w kierunku Sopotu,

- na jezdniach ulic: Słowackiego, Srebrniki, Partyzantów, De Gaulle’a zakazy zatrzymywania się,

- postój „taxi” w zatoce postojowej na ul. Róży Ostrowskiej,

Miejsca postojowe dla odwiedzających cmentarz w: istniejącej zatoce postojowej przy ul. Róży Ostrowskiej oraz po lewej stronie ul. Srebrniki (na odcinku od placu przed bramą główną w kierunku Wzgórz Brętowskich).

Mapka:

/kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz POKAŻ OBRAZEK a powięjszysz mapkę/

Powyższy komunikat prasowy doytyczyć będzie wyłącznie dn. 1 listopada 2011 r i tylko między godzinami 6.00 i 20.00.

Inne ograniczenia w ruchu pojazdów tu: http://www.gdansk.pl/komunikacja,629,20108.html

Powyższa notka jest pomysłem Małgosi czyli 1Maud a Mój skromny udział, to jedynie zrealizowanie tegoż.

roko
O mnie roko

... Swój albo ... do końca :) Nie Masz z Kim jechać na narty, zajrzyj Drauzio Varella - W dzisiejszym świecie wydaje się więcej pieniędzy na środki zwiększające potencje czy silikon dla kobiet, pięć razy więcej niż na lekarstwa przeciw chorobie Alzheimera. Wynika z tego, że za kilka lat, będziemy mieli mnóstwo starych kobiet z dużymi biustami oraz starych mężczyzn z twardymi członkami. Za to Nikt z Nich nie będzie w stanie sobie przypomnieć do czego im to jest potrzebne!!!