Zabawa polega na tym, by poszczególne kadry z Animacji fikołka w nieważkości analizować geometrycznie - a do tego potrzebna jest wiedza o perspektywie, po to by wyznaczyć prawidłowy kształt przedstawianych obiektów.
Trudność wynika z tego, że bączek wiruje i się przemieszcza, a także operator kamery przesuwa się i stosuje zmienną ogniskową (powiększa i pomniejsza obraz) – a mnie chodzi o to, by docelowo WZÓR opisywał bezbłędnie położenie bączka (i każdego punktu bączka) dla dowolnej chwili czasowej.
Czy mi się uda? Zobaczymy. hehe
Jak widać jestem w trakcie i do końca jeszcze daleko, ale co ważne: wyznaczyłem sobie CEL. :)
W
i
k
i
p
e
d
i
a
|
Perspektywa – określenie stosowane w architekturze, malarstwie, fotografii i innych sztukach wizualnych oznaczające sposób oddania trójwymiarowych obiektów i przestrzeni na płaszczyźnie.
Perspektywa linearna, zwana też geometryczną lub zbieżną to sposób oddania głębi za pomocą rzutu środkowego. Jest to specyficzny sposób przedstawienia trójwymiarowej przestrzeni na płaszczyźnie, odpowiadający w przybliżeniu obrazowi przestrzeni, jaki tworzy oko ludzkie.
Istotą perspektywy jest rzutowanie wszystkich punktów przestrzeni na płaszczyznę lub inną powierzchnię, względem pewnego punktu zwanego środkiem perspektywy. Taki sposób przedstawienia powoduje powstawanie obrazu, w którym (oprócz pewnych specyficznych sytuacji) nie zostają zachowane prawdziwe wymiary i kąty w przestrzeni. Obraz ulega deformacji – charakterystyczne jest „zmniejszanie się” na obrazie przedstawianych elementów wraz z ich oddalaniem się od punktu obserwacji. Linie równoległe do siebie w perspektywie stają się zbieżne i spotykają się w pewnym teoretycznym punkcie. Konstrukcja perspektywy w rysunku i malarstwie opiera się właśnie na stosowaniu tzw. punktów zbiegu, które pozwalają wyznaczyć prawidłowy kształt przedstawianych obiektów. Perspektywa jest najczęściej używanym i najbardziej naturalnym dla człowieka sposobem odwzorowania przestrzeni na płaskiej powierzchni.
Kategorie: Malarstwo Rysunek
|
Jeszcze to:
Jak opisywać i interpretować sztukę.
- Perspektywa ukośna: punkt zbiegu występuje poza obrazem

perspektywa ukośna w tym przypadku ma dwa punkty zbiegu poza obrazem
źródło: http://www.sztukanamaturze.pl/opisy i interpretacja.html
Edward Robak* z Nowej Huty ۞ Technik Elektronik :)
Inne tematy w dziale Technologie