Komentarze do notki: Spadła sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech

« Wróć do notki

Jaeck11 lutego 2023, 15:24
Przy produkcji samochodów spalinowych też emituje się co2 do atmosfery. Dodatkowo silnik spala podczas swojego resursu ok. 25 ton paliwa. Jednak tak jak Pan napisał, gospodarczo i infrastrukturalnie nie jesteśmy gotowi na masową skalę użytkować samochodów EV.
Dla osób mających swoje źródło energii, dojeżdżających do pracy, pracujących autem,  samochód EV to może być dobre rozwiązanie. Z korzyścią dla wszystkich. W tym technologii związanej z magazynowaniem Energii.
catrw11 lutego 2023, 15:38
@Jaeck 
Na forum politycznym  inżynier budownictwa z LA powiedział, że ma mercedesa i teslę. Wkłada 70 dolarów tygodniowo w benzynę do mercedesa, gdy go używa, lub 7 dolarów tygodniowo w elektryczność, gdy jeździ Teslą. 

Nie jestem tego wstanie sprawdzić...Znajomy powiedział, że teoretycznie jest to możliwe bo paliwo w Kalifornii jest drogie, a energia wyprodukowana w elektrowni wodnej tania.
Lama Dorje11 lutego 2023, 15:55
@Jaeck Problemem jest głównie cena aut elektrycznych i brak w ofercie aut z zasięgiem zdolnym zadowolić biznesmenów którzy potrzebują czegoś co pojedzie w nagłą szybką podróż na kilkaset kilometrów bez potrzeby ładowania w międzyczasie(bo nie mają na to czasu). Problem niedostosowania obecnej infrastruktury do wymogów sytuacji z masowym rynkiem EV jest wymyślony bo nikt nie wymieni nagle wszystkich aut na elektryczne. Nawet jakby 100% nowych samochodów to były elektryki to i tak pozbycie się spaliniaków zajmie ze 20 lat, a to daje dużo czasu na inwestycje. 20 milionów osobowych  samochodów elektrycznych potrzebowałoby może z 50TWh en elektrycznej a większość z tego już dzisiaj przy obecnej infrastrukturze da się przetransferowac w nocy. Problemem byłyby i będą szczyty zapotrzebowania na moc . Te mogą wynosić kilkaset gigawatów i na dzień dzisiejszy nie wiadomo jak to zostanie rozwiązane - może to będą specjalne akumulatory, może do gry wejdzie wodór a może jeszcze coś innego
Komentarz został usunięty
catrw11 lutego 2023, 15:45
@zgredzik 
Nie wiem czy to dobrze, czy źle?
Komentarz został usunięty
catrw11 lutego 2023, 15:56
@zgredzik 
To raczej plusy ujemne?
Komentarz został usunięty
catrw11 lutego 2023, 15:49
@LarsikOwen 
Zdrowie to podstawa...
Komentarz został usunięty
avs12 lutego 2023, 09:42
@LarsikOwen -szczególnie zalecane dla ludzi starszych i tych z protezami kolan bo pedałowanie jest świetnym ćwiczeniem dla stawów kolanowych.
bobino11 lutego 2023, 17:18
Elektrykiem super jazda.
 Np. 
do Gdańska trzeba sześć razy ładować, same oszczędności.....
Mój model spalinowy waży 1,5 tony, z bateriami 350 kilogramów więcej.... Same oszczędności....
Materiały na baterie trzeba wydobyć, tanie to to nie jest....
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
catrw11 lutego 2023, 18:11
@bobino 
To na pewno...
Komentarz został usunięty przez właściciela bloga.
Krytyczny Polack11 lutego 2023, 17:51
Ilość eco-psychopatów nie jest nieskończona, a ci psychopaci, którzy chcieli i mieli kupić, kupili... dodatkowych chętnych widać brakuje. Pomijając już chorobę mentalna związana z ratowaniem Planety na skróty eco- Psychopaci są gotowi zapłacić podwójnie za samochód który jest 2 x mniej komfortowy i 3x mniej praktyczny.
catrw11 lutego 2023, 18:12
Na tym etapie rozwoju technologii na dłuższe trasy lepszy samochód na benzynę.
wugo11 lutego 2023, 19:45
USA i Izrael przeraźliwie boją się Niemiec, dlatego paranoidalnie śledzą wszystko co się w Niemczech dzieje. Jednak Niemcy powoli, ale skutecznie wyzwalają się z niewolniczego uścisku ussraela, i prędzej czy później odpłacą ussraelskim ciemiezycielom "pięknym za nadobne"
catrw11 lutego 2023, 20:32
@wugo  kto kogo prześladował?

................................................
Niemiec, Francuz, Wugo i Izraelczyk wpadają w ręce afrykańskich ludożerców. Przed zjedzeniem wódz ludożerców pozwala każdemu na jedno życzenie. Izraelczyk prosi jako pierwszy, żeby go kopnął w dupę największy wojownik. Potężny ludożerca zaśmiał się i kopnął Izraelczyka tak, że poleciał na dziesięć metrów. Spadł na ziemię i wyciągnął pistolet i zabił na miejscu kilku ludożerców pozostali uciekli. Zsikany Niemiec zapytał dlaczego wcześniej tego nie zrobił?
Izraelczyk odpowiedział:-" bo wugo uznałby mnie za napastnika"....
Komentarz został usunięty
Prze11 lutego 2023, 23:09
Energia słoneczna wydaje się opcją najlepszą, ale do przesyłu największych ilości prądu trzeba będzie stosować nadprzewodniki. 
Czy strata kilkunastu procent to wielki problem?
catrw11 lutego 2023, 23:19
@Prze 
Najpierw inwestycja w infrastrukturę przesyłowa, no (nu) i przerzucenie kosztów inwestycji na konsumentów...
Prze12 lutego 2023, 07:57
@catrw 
Zawsze koszty infrastruktury przerzuca się na konsumentów. 
Produkcja spieków do paneli fotowoltaicznych wymaga potężnej temperatury, a zatem sporych nakładów energetycznych. Trzeba to budować z wykorzystaniem paliw kopalnych, ponieważ tak będzie najszybciej i najtaniej. 

I jeśli mówimy o konwersji w sposób rozsądny, to paliwa kopalne należy przeznaczać na produkcję energii tzw. odnawialnej, a nie na jej konsumowanie za pomocą samochodu elektrycznego dla każdego o masie czołgu. 

Zużycie energii elektrycznej per capita powinno spadać, a tymczasem od roku 2014 Bank Światowy już na ten temat informacji nie zbiera. Przypadek?
catrw12 lutego 2023, 09:11
@Prze 
Dokładnie....Także nadal wzrasta zużycie ropy ...
Komentarz został usunięty
Przedwieczorny12 lutego 2023, 13:40
@Prze 
"a nie na jej konsumowanie za pomocą samochodu elektrycznego dla każdego o masie czołgu"

Spokojnie ekosocjaliści wiedzą jak to rozwiązać. Samochód tylko dla przedstawicieli narodu tak jak szampan.
fatamorgan12 lutego 2023, 04:21
Spadła sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech

Przyznam, NIE wiem, czy podobnie spadła sprzedaż samochodów elektrycznych w USA (a dociekać NIE zamierzam), ale wiem, że bardzo mocno opadł poziom entuzjazmu moich sąsiadów, co do idei i zasadności = opłacalności używania posiadanych przez nich samochodów elektrycznych.

Powodem jest, systematyczne zmniejszenie subsydiów federalnych i stanowych, czyli eliminowanie obniżki rachunków za prąd.

Po dostaniu nowych rachunków za prąd, pozbawionych subsydiów federalnych i stanowych, sąsiedzi zaparkowali swoje samochody elektryczne w garażach, a przed ich domami, pojawiają się jak grzyby po deszczu, znowu ----> samochody z silniksmi spalinowymi, alternatywnie samochody o napędzie hybrydowym (opcja, dla bardziej zagorzałych).
Komentarz został usunięty
WTC911truth12 lutego 2023, 09:59
@abcd efgh 

Wiem, że z utylizacją są jakieś problemy, ale to głównie aluminium, szkło. Pewnie podobny problem jest z utylizacją telefonów, tv, czy baterii wszelakich.
Warunki produkcji ?
Widziałem halę produkcyjną, gdzie nie było 1 człowieka.
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
WTC911truth12 lutego 2023, 10:29
@abcd efgh 

Była mowa o PV. Góry śmieci to ekologiczna utylizacja ?
"Pan" doskonale rozumie co komentuje 
Komentowałem - nie wolno dyskutować o lobby PV.
Grzegorz Gembalski12 lutego 2023, 06:30
Dobrze, że hybrydy zostały wycofane z dofinansowań. hybryda ładowana z gniazdka dla świadomego użytkownika, który w dodatku ma domek i fotowoltaikę może mieć sens ekonomiczny i ekologiczny . Ale w większości przypadków to przekręt jeszcze większy niż dieselgate. 
Co do czystych elektryków wraz z masowością produkcji emisja CO2 na pojedynczy samochód bardzo spada. 
Z drugiej strony o wielu aspektach wydobycia ropy właściwie się nie mówi. Np o tym, że bardzo często przy wydobyciu ropy spala się masę gazu ziemnego jako produktu ubocznego.
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Grzegorz Gembalski12 lutego 2023, 20:39
@abcd efgh 

https://www.google.com/amp/s/spidersweb.pl/autoblog/hybrydy-plug-in-spalanie-badanie-2023/amp/

Dla kogoś kto ma własny domek i fotowoltaikę prawie zawsze będzie elektryk.  Ewentualnie w polskich warunkach benzyna z LPG. 
 Oczywiście pozostaje kwestia ceny.
epolitic12 lutego 2023, 07:00
postępu i ciągłych zmian nie da się zatrzymać , czy się to komuś podoba czy też nie podoba :) biorąc pod uwagę zagrożenie jakim jest import paliw kopalnych do krajów "zachodu" musi się to zmienić i to dość szybko gdyż nie ma innego wyjścia i jest to dla nas kwestia bezpiecznej przyszłości ! Polska w 2022 roku zapłaciła za im[port paliw kopalnych ponad 160 mld zł czyli ponad 100% więcej niż w roku 2021 !!!!!
Komentarz został usunięty
PK212 lutego 2023, 09:49
Trzeba być niezłym ideologicznym świrem, by dziś kupić samochód elektryczny. Autobusy w miastach - OK, ale prywatne samochody? W naszym klimacie, z europejską infrastrukturą do ładowania?
PK212 lutego 2023, 10:22
@WTC911truth 

Zero kosztów paliwa? A skąd Pan wytrzasnął ten pomysł? W Polsce? W Europie?
WTC911truth12 lutego 2023, 10:26
@PK2 

Tak ludzie mówią, w Polsce.
Oczywiście to "umowne" 0, ale jednak.
PK212 lutego 2023, 10:35
@WTC911truth 

W mainstreamie, który z powodów propagandowych bardzo wspiera samochody elektryczne, ze świecą szukać rzetelnych wyliczeń kosztów. Choć ostatnio coś się zmieniło, trochę drgnęło i pojawiły się nieliczne opinie krytyczne. Gdzieś mi mignął artykuł z obliczeniami, z których wynikało, że użytkownik w Polsce otrzymał odpowiednik 3 litrów benzyny na 100 km podczas jazdy samochodem elektrycznym.  Wydaje mi się, że przy normalnych przebiegach rzędu 10-15 tysięcy kilometrów rocznie, elektryk kompletnie nie ma sensu. Bo droższe są o kilkadziesiąt do 100+ tysięcy złotych od samochodów spalinowych. Ile trzeba jeździć, by ta kwota się zwróciła? Nie wspominam o spadającym zasięgu w zimę, paranoi z planowaniem podróży, itd.
WTC911truth12 lutego 2023, 17:21
@PK2 

Nie jestem wielbicielem elektryków. Zwracam tylko uwagę, że w szczególnych warunkach mogą być opłacalne dla użytkownika.
Ceny samochodów w ogóle stają się absurdalne.
Mam nieodparte wrażenie, że celem jest odebranie swobody przemieszczania się.
Podobnie jak z "dedykowanymi pieniędzmi", brakiem gotówki i totalną kontrolą.
catrw12 lutego 2023, 18:32
@WTC911truth 
Ceny to podstawa...