Komentarze do notki: Kilka pytań dotyczących przyszłości pojazdów elektrycznych

« Wróć do notki

nieznanynikt2 stycznia 2023, 20:38
@catrw Tych pytań nie warto zadawać, ponieważ odnoszą się do naszej obecnej rzeczywistości, i stylu życia. A przecież mamy nie posiadać samochodów na własność. Mamy nie posiadać niczego. Mamy nie podróżować (projekt "miasto 15 minutowe"). Mamy być skupieni w ośrodkach miejskich, mieszkanie poza miastem jest wykluczone dla proli. Ma być nas max. 1,5 mld na całej ziemi. To wszystko jest w dokumentach WEF, UE. Niektóre projekty są już w fazie testowego wdrażania. Np. "miasto 15 minutowe". Wiodące miasta na świecie, które wdrażają koncepcję 15-minutowego miasta to m.in. Melbourne, Detroit, Portland w USA, Bogota w Kolumbii, Ottawa w Kanadzie, czy Szanghaj w Chinach. W Europie trend ten rozwijany jest m.in. w Barcelonie, Wiedniu, Mediolanie czy Paryżu. Kraków, Warszawa, Łódź, Rzeszów i Wrocław to „pionierskie” miejsca, które mają być szybciej przekształcone w tzw. miasta odporne, zdekarbonizowane do 2030 roku. 29 września 2021 r. Komisja Europejska w ramach programu Horyzont Europa uruchomiła pięć misji, które z założenia mają poprawić jakość życia mieszkańców. Jedna dotyczy tworzenia do końca obecnej dekady neutralnych dla klimatu, „odpornych” i „inteligentnych miast”. W kwietniu 2022 r. wybrano do eksperymentalnego programu – spośród 377 zgłoszonych aglomeracji – 100 miast z całej Europy i kilka spoza niej. Z Polski wydelegowane zostały: Kraków, Warszawa, Łódź, Rzeszów i Wrocław.
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 06:31
@nieznanynikt 

"Wiodące miasta na świecie, które wdrażają koncepcję 15-minutowego miasta to m.in. Melbourne"

Byłeś kiedyś w Melbourne? Gdybyś był, nie pirerdoliłbyś głupstw.
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 06:33
@Dry Imact 

Z historii pamiętam piąte przez dziesiąte, że Zyklon B potrzebował 10 minut żeby zabić ludzi stłoczonych w komorze gazowej. Zostaje pięć minut na transport zwłok do krematorium...zaraz... ale co z emisjami z komina?
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 13:42
@Dry Imact 

Tym bardziej mnie ciekawi, w jaki sposób Melbourne, w którym bywam i znam nieźle, wciela wżycie ideę de facto obozu koncentracyjnego.
Grzegorz Gembalski3 stycznia 2023, 15:35
@Stary Wiarus bo to jak ze wszystkimi teoriami spiskowymi... W teorii fajne w praktyce do d...
Mohome2 stycznia 2023, 20:45
Zamiast zmieniać samochody na elektryczne można zmienić benzynę z wydobywanej ropy na benzynę syntetyczną z dwutlenku węgla. Kwestia zasilania to ten  sam problem co w samochodach elektrycznych. Ale przynajmniej samochodów nie trzeba wymieniać.
catrw2 stycznia 2023, 21:30
@Mohome 
Nasza cywilizacja opiera się na ignorowaniu efektów drugiego i trzeciego rzędu.
Ja trzymałbym się gazu...
A w energetyce miksu opartego na bezpieczeństwie i czystości.
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Jaeck2 stycznia 2023, 23:17
@Mohome 
benzynę syntetyczną z dwutlenku węgla
______________________-
Antidotum na bolączki współczesnego świata.
Można dodać, natura już to wymyśliła.
avs12 stycznia 2023, 16:06
@Jaeck -bimber pędzić...o przepraszam, to już w Brazylii dawno temu stosują.
BePiotr2 stycznia 2023, 21:06
50 lat temu w liceum, czytałem w Młodym Techniku, że przyszłością są wodorowe ogniwa paliwowe - było to bardzo przekonujące.
Myślę, że samochody "na baterie" są tylko chwilowym stadium przejściowym, a w przyszłości zapanuje nam wodór.
Pierwsze konstrukcje już są. Potrzebna jest budowa nowej infrastruktury. Wszystko przed nami, tzn młodzieżą, bo ja chyba już nie doczekam.
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
catrw3 stycznia 2023, 05:47
@tracer1968 
Albo odwrotnie Rosja miała sprzedawać czarny wodór Niemcom jako zielony....
Komentarz został usunięty
andyd2 stycznia 2023, 21:37
kobaltu nie będzie w akumulatorach,do tego dąża producenci elektryków, dlaczego miałaby nie wytrzymać sieć energetyczna? przecież nie wszyscy na raz ładują auta, w Norwegii za chwilę połowa aut to będą elektryki i jakoś sieć energetyczna daje radę, pewnie nie będzie 100 proc.OZE, jest jeszcze en.atomowa, te surowce będą też odzyskiwane z wycofywanych aut, po drugie ciągle się odkrywa nowe złoża choćby litu ,
catrw3 stycznia 2023, 06:01
@catrw
 Norweska Federacja Samochodowa doszła do  wniosku, że zimna pogoda może zmniejszyć zasięg samochodu elektrycznego o co najmniej  20 procent.
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 06:41
@andyd 

" jakoś sieć energetyczna daje radę, pewnie nie będzie 100 proc.OZE, jest jeszcze en.atomowa, "

Do energetyki atomowej towarzysze ekologiści nie dopuszczą, bo dostępność dużej ilości czystej energii 24/7 podtrzymałaby kapitalizm a podstawowym celem tego zielonego cyrku jest żeby kapitalizm upadł.
andyd3 stycznia 2023, 14:47
@machabeusz. no to potrzebne są inwestycje w energetykę,w sieci przesyłowe,
markerek2223 stycznia 2023, 20:27
@andyd 
" w Norwegii za chwilę połowa aut to będą elektryki i jakoś sieć......"
Zwracam Ci uwagę że Norwegia jest krajem który od lat obniża swoją zamożność z sztuczny sposób bo Oni mają tyle kasy z ropy że stać ich na wszystko. Rozumiem że postulujesz znaczne obniżenie poziomu życia polaków tylko dlatego aby kasę przeznaczyć na sieci energetyczne ???
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Kuba.R2 stycznia 2023, 22:18
Nie ma łatwo...
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Zbyszek2 stycznia 2023, 23:07
Kluczowa jest PRZYCZYNA wszystkich naszych problemów, tak dobrze opisywanych przez naszego drogiego lidera Billa. Tą przyczyną jest zbyt duża liczba ludzi. Proszę zwrócić uwagę, że gdy zejdziemy do zakładanych 500 mln - to oczywiście ideał i być może w pełni nie da się go osiagnąć - to nagle, ni z tego ni z owego, okaże się, że wszystkiego WYSTARCZY!

Kierunek więc sam sie narzuca i jest oczywisty -> DEPOPULACJA. Oczywiście humanitarna. Można wprowadzić dodatkowe ulgi w prenumeratach Netflixa za brak dzieci. Albe te "sz".
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 06:44
@Zbyszek 

To dlaczego wszyscy pyszczą, skoro  po prostu wystarczy poczekać cierpliwie, aż Matka Natura w swojej mądrości wymorduje połowę populacji Ziemi przy pomocy ocieplenia, czyniąc całą Afrykę i kawał Azji niezdatnymi do zamieszkania?

https://www.salon24.pl/u/wtemaciemaci/1056944,dlaczego-ekologisci-boja-sie-globalnego-ocieplenia
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Grzegorz Gembalski3 stycznia 2023, 15:22
@Stary Wiarus ale wie Pan, że Australia też się załapie do "strefy bez życia"
Stary Wiarus4 stycznia 2023, 08:09
@Grzegorz Gembalski 

Przekażę moim praprawnukom. W razie potrzeby przeniosą się najpierw na Tasmanię, a potem na Antarktydę
ojciec & dyrektor2 stycznia 2023, 23:16
Ale wszyscy mają to w d...e. Chłopcy i dziewczęta od Klausa Schwaba (w Polsce - Morawiecki) chcą by plebs nie blokował im autostrad. Więc biedacy do zbiorkomu a panowie będą albo w drogich elektrykach albo w koszmarnie drogich autkach, którym pozwolono nadal jeździć na benzynie/dieslu.
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 05:52
@catrw

"...skąd weźmiemy lit, nikiel, kobalt, mangan i grafit, aby zbudować wszystkie akumulatory do pojazdów elektrycznych bez zwiększania kosztów ich kosztów?"
"„Elektryfikacja” wszystkiego uczyni świat tak samo zależny od Chin, "

Z Australii weźmiemy. 
Złoża rud miedzi, litu, niklu, kobaltu, manganu, i pierwiastków ziem rzadkich mamy w Australii, w ilości skolko ugodno. Możemy dostarczyć rudę z istniejących kopalni - po cenach rynkowych. Jeżeli istniejące kopalnie są za małe i trzeba je rozbudować, albo trzeba zbudować nowe kopalnie na udokumentowanych złożach, to możesz u nas zainwestować i zbudować w Australii swoje własne kopalnie i/lub rafinerie przetwarzające rudę na produkt gotowy. Może będzie cię to kosztowało więcej niż import z Chin, bo nasi górnicy nie pracują za miskę ryżu, ale za to nie będziesz zależny od Chin i kaprysów Chińskiej Partii Komunistycznej..
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 05:58
@catrw

."...akumulatory do pojazdów elektrycznych bez zwiększania kosztów ich kosztów?"
Albo chcesz mieć tanie akumulatory, ale być zależnym od Chin, albo zgadzasz się na droższe akumulatoiry, ale bez zależności od Chin. Nie da się tak wykręcić, żeby i rubla zarobić i cnoty nie stracić, tj. jednocześnie mieć tanie akumulatory i świat niezależny od Chin.
catrw3 stycznia 2023, 06:45
@Stary Wiarus 
Zamienił stryjek siekierkę na kijek ...Czyli Rosję na ChRL.
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 13:43
@catrw 

Cholernie pan pesymistyczny.
catrw4 stycznia 2023, 15:18
@Stary Wiarus 
To zależy...
Myślę, że będzie korekta i wybór optymalnego dla ludzi rozwiązania...
Leszy23 stycznia 2023, 06:41
Na początku XX w. wielki postęp motoryzacyjny (i lotniczy) sterowany był rynkowo. Przez znienawidzoną przez lewicowców niewidzialna rękę rynku i paru prywatnych wizjonerów technicznych i biznesowych. Żaden rząd nie planował żadnych zakazów i siłowego wycofywania powozów i furmanek konnych z centrów miast. I dzięki temu wszystko szło we właściwym kierunku.Dzisiaj rządzą komuniści. Panuje centralne sterowanie. Stąd problemy, frustracja i błędne kierunki prowadzące na manowce.
machabeusz.3 stycznia 2023, 09:11
@Leszy2 

Dokładnie tak
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
epolitic3 stycznia 2023, 11:03
widzę że kolega nie ma innych problemów :) wymiana samochodów ze spalinowych na elektryczne potrwa w krajach zachodu co najmniej 50 lat :))))) a nie cywilizowanych co najmniej 100 lat :))))))) gdzie tu problem ? co do surowców .... zalecam sobie poczytać coś na ten temat .... salon24 to nie jest dobre źródło informacji w tym sektorze gospodarki :) i widzę że kolega nie daje wiary postępowi technologicznemu jaki już mamy od ponad 30 lat na innym "levelu" niż te w XX wieku :) świata sobie poradzi ze wszystkim i to szybciej niż się koledze wydaje ! nie wiem w jakim wieku jest kolega .... ja już skończyłem 55 lat i moja perspektywa to maksymalnie 4-5 lat i nie widzę problemu w tym co będzie za 10-20 czy 30 lat :)
Grzegorz Gembalski3 stycznia 2023, 12:27
@catrw sorry ale głupota postępowców jest niczym wobec głupoty tych co sądzą, że da się zatrzymać postęp. 
Ku pamięci:
Dawno dawno temu odgórnie zakazano stosowania ołowiu w benzynie co miało spowodować masową apokalipsę wśród silników samochodowych.
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 13:45
@epolitic 
"a już skończyłem 55 lat i moja perspektywa to maksymalnie 4-5 lat i nie widzę problemu w tym co będzie za 10-20 czy 30 lat "

Pan mieszka gdzieś, gdzie średnia długość życia mężczyzny wynosi 59-60 lat? Jakucja, Kamczatka, Mordwinia?
epolitic3 stycznia 2023, 17:48
@catrw dzięki tym "postępowcom" mamy telefony komórkowe , komputery oraz tysiące urządzeń usprawniającym nam codzienne życie :) ale jak chcesz pożyć w ekstremalnych warunkach bliżej natury bez bieżącej wody , kanalizacji czy energii elektrycznej .... to zapraszam na Podlasie tu zamieszkują również zwolennicy starych standardów codziennego bytowania :) mają wzięcie i liczą dudki od turystów ich odwiedzających :) wybierz się do "króla Biebrzy" bardzo ciekawy gość .....
epolitic3 stycznia 2023, 17:52
@Stary Wiarus ja jestem realistą ..... średnia życia to tylko statystyka a życie .... życiem , nie każdy jest zdrowy jak tur :) ja już żyje na kredyt od 3 lat ..... promocje też mają swój koniec :) ponadto uważam że moja misja ziemska już się wypełniła i czas na odpoczynek wieczny :) nie widzę w tym żadnego problemu
catrw3 stycznia 2023, 20:19
@Grzegorz Gembalski, @epolitic

Mi nie chodzi o rozwój technologii opartych na prawach rynku...
Chodzi mi o "postępowców" głoszących idee naprawy i ratowania świata.
To nie oni wymyślili telefony, komputery...
karol1233 stycznia 2023, 11:59
Dyskusja jak widac ograniczyla sie do samochodow osobowych a przeciez konstrukcja ciezarowki, tak z 15-20 ton, wymagalaby zastosowania baterii o znacznie wiekszej pojemnosci i wadze oraz pradu max. Rodzaj baterii nie stanowi, ogolnie chodzi o dostarczenie mocy zdolnej do poruszania pojazdu na sensowne odleglosci. 

Czy ktos dokonal calkowitego bilansu dotyczacego kosztow srodowiskowych produkcji baterii do samochodow elektrycznych? Zakladam, ze pozostale elementy ulegna pewnemu uproszczeniu a wiec powstana tez i oszczednosci.
Grzegorz Gembalski3 stycznia 2023, 12:03
Ech... Nie da się, nie będzie...
Tymczasem: Tesla w 2022 r. sprzedała 1.3mln samochodów, czyli na poziomie Volvo. W przyszłym prawdopodobnie przeskoczy BMW. 
Zobaczycie sobie dane za kilka miesięcy ale i Tesla 3 i Tesla Y będą w top 10 najlepiej sprzedających się modeli samochodów na świecie. 
Co najmniej połowa baterii samochodowych w tym roku nie zawiera ani niklu ani kobaltu. I ta technologia będzie zyskiwała na popularności. 
Fabryki do recyclingu akumulatorów czekają na materiał - którego jest za mało, bo trwałość baterii jest wyższa niż przewidywania. 
Z jednej strony systematycznie rośnie gęstość energii w akumulatorach samochodowych.
Z drugiej jest coraz więcej technologii magazynowania opartych np na wodzie zamiast litu do magazynów stacjonarnych.

Itd itd...
Wodór znajdzie swoje zastosowanie w przemyśle ale raczej nie w transporcie.
Stary Wiarus3 stycznia 2023, 13:46
@Grzegorz Gembalski 

Toyota Mirai jest już w sprzedaży.
Grzegorz Gembalski3 stycznia 2023, 14:41
@Stary Wiarus Nexo też. Co nie zmienia faktu, że to raczej demonstratora technologii a stacje tankowania wodoru raczej się zwijają niż rozwijają. 
Zobaczymy co będzie z autobusami miejskimi, ale pociągi wodorowe są w odwrocie
czubas3 stycznia 2023, 15:51
Bez diesla rolnictwo czy budownictwo przestałyby istnieć.  Dosłownie.

A dołożyć trzeba do tego większość drogowego transportu towarów.

Pozyskiwanie większości minerałów na baterie powoduje dewastację środowiska naturalnego.
Tyle że... w większości dzieje się to w krajach 3go świata, więc tak naprawdę nikt się tym nie interesuje.

Nie ma efektywnej technologii recyklingu paneli słonecznych.
A zużyte panele mają kategorię toksycznych śmieci.

Pojazdy elektryczne faktycznie nie sprawdzają się w warunkach gdzie potrzeba pokonania większych odległości, w sytuacji wysokich czy niskich temperatur.

I - samochody elektryczne są już droższe.
Po likwidacji konkurencji, będą stawać się jeszcze droższe.

Zgadzam się ze zdaniem, że w przyszłości (niedalekiej) większości ludzi nie będzie stać na samochód.
Będzie się wynajmować go jako określoną usługę, coś na kształt obecnego Ubera.
Wtedy kiedy nie ma innego wyjścia.
epolitic3 stycznia 2023, 18:04
@czubas nowe ...... szeroko rozumiane przyjdzie w określonym czasie :) nic nam nie grozi ..... powrotu do "konia w rolnictwie" chyba już nie będzie ..... tym bardziej że PIS nie idzie w tym kierunku ...... kupić kabanosa z koniny to już można nazwać "cudem" :)
czubas4 stycznia 2023, 15:25
@epolitic - "nic nam nie grozi".... po prostu zlikwidować źródła energii, dzięki którym nastąpił w ostatnim stuleciu olbrzymi rozwój gospodarczy, wzrost poziomu życia, likwidacja głodu i nędzy.
I czekać aż nowe technologie będą wymyślone.
A w międzyczasie wrócić do głodu i nędzy.
"przyjdzie w określonym czasie"