Lobbing w USA
Lobbing potocznie to wywieranie wpływu na organy władzy państwowej w interesie określonych grup politycznych, gospodarczych lub społecznych…
Granica między lobbingiem, a korupcją jest bardzo płynna. W USA przy lobbowaniu zawsze musi być transparentność inaczej jest interwencja tzw. tarczy antykorupcyjnej FBI i „sanatorium” na koszt podatnika...W Polsce w okresie rządów PO-PSL symbolem lobbingu stały się zegarki na rękach decydentów nagrywanych przy dobrym alkoholu i wykwintnym posiłku w restauracjach: Sowa&Przyjaciele czy Amber Rum...

Oto dane lobbingowe USA z bazy Center for Responsive Politics:
- Amerykańska Izba Handlowa: 94 800 000 USD
- National Association of Realtors: 72 808 648 USD
- Otwarte Centrum Polityki Społecznej: 31 520 000 USD
- Badania farmaceutyczne i producenci w Ameryce: 27 989 250 USD
- American Hospital Association: 23 927 842 USD
- Okrągły stół biznesowy: 23 160 000 USD
- Alphabet Inc .: 21 740 000 USD
- American Medical Association: 20 417 000 USD
- Blue Cross / Blue Shield: 18 754 211 USD
- AT&T Inc .: 15.820.000 USD
Pozostali "wielcy":
- Boeing Co .: 15 120 000 USD
- Comcast Corp .: 15 072 000 USD
- Amazon.Com: 14 400 000 USD
- Facebook Inc .: 12.620.000 USD
- Pfizer Inc .: 11 360 000 USD
- Exxon Mobil: 11 150 000 $
- FedEx Corp: 10 170 000 USD
- National Amusements Inc .: 8,058,290 USD
- Anheuser-Busch InBev: 8 050 000 USD
- Toyota Motor Corp .: 7 150 453 USD
- Philip Morris International: 6 230 000 USD
- Amerykańskie Stowarzyszenie Przemysłu Nagraniowego: 5.642.155 USD
- Stowarzyszenie międzynarodowych CPA: 5 200 000 USD
- Entertainment Software Association: 5 020 000 USD
Ponoć Żydzi dają najwięcej, jest to kłamstwo. Połączone proizraelskie grupy lobbingowe w USA dają:
5 022 028 USD, w tym demonizowana przez antysemitów z Partii Demokratycznej AIPAC tylko: 3,518,028 USD...
Inne tematy w dziale Polityka