Problemy Tesli
https://www.wsj.com/business/autos/tesla-is-pulling-back-from-ev-charging-and-people-are-freaking-out-ee8e490c?mod=hp_lead_pos1
https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-05-01/tesla-tsla-interns-are-the-latest-target-after-elon-musk-s-layoffs?sref=Fbhig0fX
Czasy rozkwitu Tesli związane z gwałtownym wzrostem popytu dobiegły końca. Konkurencja rośnie, a względny wzrost popytu spada.
Moim skromnym zdaniem to nie jest recesja, to początek końca pojazdów elektrycznych... jedynymi pozostałymi pojazdami elektrycznymi będą wózki golfowe.
Tesla ogranicza liczbę ładowarek, wycofuje oferty pracy, zwalnia więcej pracowników.
To zawsze miało się wydarzyć, ponieważ pojazdy elektryczne to nic innego jak dobra reklama, która ma przekonać stado, że przechodzimy na Zielony Ład... że przyszłość jest jasna i wspaniała...
Ale to wszystko jest fałszywe. Myślę, że macherzy Zielonego Ładu nigdy nie chcieli, aby zbyt wiele osób kupowało pojazdy elektryczne, ponieważ spowodowałoby to awarię sieci elektrycznej.
Wiele pojazdów elektrycznych straci do 12% swojej pojemności ładowania w ciągu sześciu lat. Niektórę mogą stracić jeszcze więcej.
Jednak koszt wymiany akumulatora w pojeździe elektrycznym jest zadziwiająco wysoki, jak wykazały badania.
W niektórych przypadkach koszt wymiany baterii wynosi nawet 40 000 funtów. W przypadku niektórych pojazdów elektrycznych koszt wymiany akumulatora może być 10-krotnie wyższy niż wartość samego pojazdu na rynku wtórnym.
Oznacza to, że używane pojazdy elektryczne mają ograniczoną żywotność, co sprawia, że z biegiem lat stanowią coraz większe ryzyko.
Badania nad akumulatorami do pojazdów elektrycznych nie są jeszcze rozstrzygające, a rynek używanych pojazdów elektrycznych jest nowy, biorąc pod uwagę, że pierwsze popularne pojazdy elektryczne zjechały z linii produkcyjnej w 2009 roku.
Jeden z ekspertów motoryzacyjnych powiedział, że klienci powinni uważać na zakup używanego samochodu elektrycznego po okresie gwarancji (zwykle osiem lat), ponieważ po tym czasie nie ma łatwego sposobu na zmierzenie, jak bardzo akumulator ulegnie degradacji, zanim będzie wymagał wymiany.
Może to oznaczać, że będziesz musiał zapłacić za kosztowną nową baterię.
Ale teraz wracam do Tesli...
Sprawy idą tak „dobrze” dla Tesli, że Elon Musk ogranicza plany ładowarek, wycofuje oferty składane stażystom i zwalnia wiele osób, w tym cały zespół ds. ładowarek.
The Wall Street Journal donosi, że Tesla wycofuje się z budowy ładowarek pojazdów elektrycznych. Posunięcie Tesli w tym tygodniu, aby zwolnić znaczną część zespołu odpowiedzialnego za stworzenie największej i najbardziej udanej sieci ładowania pojazdów elektrycznych w USA, wprawiło branżę w stan szoku i zamieszania.
Zwolnienia wstrzymały prace budowlane w kilkunastu zakładach Supercharger w Teksasie. W Nowym Jorku właściciele nieruchomości prowadzący negocjacje z Teslą zostali pozostawieni w zawieszeniu, ponieważ trwały dyskusje na temat dodania ładowarek do ich zakładów. Po tym, jak Tesla otworzyła swoje ładowanie dla innych samochodów, najwięksi producenci samochodów spędzili ostatnie lato, ogłaszając przejście na zaprojektowane przez Teslę złącze ładowania i podpisując umowy, aby umożliwić swoim klientom dostęp do sieci Tesla Supercharger.
Niektórzy ze zwolnionych obudzili się we wtorek rano i znaleźli wiadomości na swoich osobistych kontach e-mail.
"Drogi Pracowniku" – zaczynała się wiadomość. "Jak wiecie, niedawno ogłosiliśmy ważną decyzję, która ma wpływ na całą organizację, a także na Ciebie". Musk w wewnętrznym e-mailu wysłanym późnym poniedziałkiem powiedział, że zwolni wszystkich w grupie Supercharger, a dyrektor Rebecca Tinucci odchodzi z firmy.
Andres Pinter, współdyrektor generalny Bullet EV Charging Solutions, podwykonawcy budującego kilkanaście stacji Supercharger w Teksasie dla Tesli, powiedział, że wszystkie 20 osób kontaktowych w Tesli zostało zwolnionych. Pinter otrzymał serię zwrotnych e-maili: "Ten adres e-mail jest już nieważny. Żadne przyszłe wiadomości e-mail wysłane na ten adres nie będą odbierane" – ale nie będą wysyłane żadne inne wiadomości od firmy. Na razie wstrzymał prace budowlane w tych miejscach.
Bloomberg donosi, że stażyści Tesli twierdzą, że oferty są wycofywane na kilka tygodni przed datą rozpoczęcia.
Tesla Inc. wycofuje oferty na kilka tygodni przed rozpoczęciem staży, co skłania aspirujących pracowników do skorzystania z LinkedIn, aby zaapelować do innych pracodawców, aby ich przyjęli.
"O 8:46 otworzyłem e-mail Tesli z informacjami o locie. O 11:25 moja oferta stażu zniknęła" – napisał student Uniwersytetu Miami Joshua Schreiber, który powiedział, że jego data rozpoczęcia była za trzy tygodnie i że wydał już "tysiące na mieszkanie".
Każdego roku ponad 3000 studentów uniwersytetów i szkół wyższych z całego świata także z Polski jest zatrudnianych na staże Tesli, zgodnie z ostatnim raportem firmy Impact Report. "Wykonuj sensowną pracę od pierwszego dnia" – czytamy na stronie internetowej firmy dla stażystów.
Electrek twierdzi, że gigafabryka Tesli jest ukończona tylko w około 30%, a Tesla nie rozbudowywała obiektu od lat.
Tesla nie jest jedyną firmą, która tnie wydatki i zwalnia pracowników. Bardzo wielu na całym świecie robi to samo.
…................................
Na marginesie w ciepłym klimacie mrówki ogniste absolutnie kochają ładowarki! Pożerają te wielkie transformatory jak cukierki smakuje im izolacja szlakowa na cewkach.
Inne tematy w dziale Technologie