Zielony Ład to szaleństwo wielu, dla zysku kilku...
Samochody elektryczne emitują więcej cząstek stałych
https://www.wsj.com/articles/electric-cars-emit-more-soot-california-ban-gas-powered-vehicles-521b29e3
https://www.miamiherald.com/news/local/environment/climate-change/article284533695.html
Administracja Bidena dokonuje przeglądu planu Stanu Kalifornia, aby zakazać sprzedaży nowych samochodów napędzanych benzyną do 2035 roku.
Lewackie prekursorstwo....
Aby uzyskać zgodę federalną, Kalifornia twierdzi, że "potrzebuje" tego zakazu, aby zapobiec szkodom dla zdrowia publicznego spowodowanym przez cząstki stałe unoszące się w powietrzu cząsteczki, takie jak kurz, brud i sadza.
Jednak zakaz używania samochodów benzynowych w niewielkim stopniu przyczyniłby się do zmniejszenia emisji cząstek stałych, a nawet mógłby je zwiększyć.
Według pomiarów przeprowadzonych przez firmę zajmującą się analizą emisji, w samochodach benzynowych wyposażonych w filtr cząstek stałych emisja powietrza ze zużycia opon jest ponad 400 razy większa niż bezpośrednia emisja cząstek stałych ze spalin.
Kalifornia nazywa samochody elektryczne "pojazdami o zerowej emisji", ponieważ nie mają rur wydechowych. To jest zwodnicze oszukaństwo.
Wytwarzanie energii elektrycznej, która napędza te samochody, powoduje zanieczyszczenie cząstkami stałymi, a samochody elektryczne nadal wykorzystują opony, które są wytwarzane z ropy naftowej.
I tu jest przekręt, samochody elektryczne ważą znacznie więcej niż te napędzane benzyną, więc ich opony szybciej ulegają degradacji, o czym przekonują się nabywcy samochodów elektrycznych.
Ta sama firma analityczna, na którą powoływano się wcześniej, porównała dwa samochody elektryczny typu plug-in i hybrydowy. Samochód elektryczny ważył około jednej trzeciej więcej niż hybryda i emitował około jednej czwartej więcej cząstek stałych z powodu zużycia opon. Całkowita bezpośrednia emisja wzrosła, a nie spadła, gdy samochód elektryczny był użytkowany.
Ale kiedy kalifornijska agencja lotnicza przeanalizowała skutki zakazu, użyła modelu, który zakłada, że oba rodzaje samochodów mają takie samo zużycie opon. Kiedy opinia publiczna zwróciła uwagę na błąd, agencja podwoiła wysiłki, twierdząc, że założenie, że samochody elektryczne będą nadal cięższe niż benzynowe, byłoby "spekulacją". Agencja rozważała, że w przyszłości producenci samochodów prawdopodobnie mogliby "zrównoważyć" wagę ciężkich akumulatorów nieokreśloną "redukcją masy innych komponentów lub nadwozia pojazdu".
"Spekulacje" to założenie, że samochody elektryczne wkrótce będą ważyły tyle samo, co samochody benzynowe, które zastępują. Samochody elektryczne są o 15% do 30% cięższe, ponieważ akumulatory przechowują znacznie mniej energii na funt niż paliwa płynne. Podczas gdy różnice w masie między samochodami elektrycznymi i benzynowymi utrzymywały się mniej więcej na stałym poziomie w ciągu ostatniej dekady, jedyną rozsądną prognozą trendów jest to, że samochody elektryczne będą coraz cięższe, ponieważ producenci zwiększają rozmiar akumulatorów, aby zwiększyć zasięg.
Algorytmu nie przytaczam z powodu zawiłości,
Zanim Kalifornia będzie mogła ustalić jakiekolwiek normy emisji dla samochodów, musi uzyskać zgodę EPA.
Wszyscy oczekując w tak ważnych kwestiach naukowej uczciwości a nie ideologii.
Własny model emisji EPA fałszywie "stosuje ten sam wskaźnik emisji zużycia opon dla wszystkich rodzajów paliwa samochodowego (benzyna, olej napędowy, flex-fuel, CNG lub elektryczny)", całkowicie ignorując różnice w masie.
Każdy uczeń w Polsce wie od czego zależy tarcie kinetyczne.
Może przytoczę chociaż podstawowe czynniki:
- rodzaju materiału trących się o siebie ciał.
- gładkości powierzchni trących.
- stanu powierzchni(mokra ,sucha itp.
- prędkości wzajemnej(przy tarciu kinetycznym)
- siły nacisku tych powierzchni na siebie (masa!!!!)
- inne.
Myślę, że mój znajomy fizyk z Poznania recenzent amerykańskich publikacji naukowych to potwierdzi?
Dlaczego Kalifornia i EPA tak chętnie promują samochody elektryczne, skoro zwiększą to, co administrator EPA Michael Regan nazywa "jedną z najniebezpieczniejszych form zanieczyszczenia powietrza"?
To dobre pytanie. Być może ktoś powinien zapytać ich pod przysięgą w Kongresie?
Miami Herald donosi, że nowe opony co 7,000 mil?
Samochody elektryczne oszczędzają paliwo, ale zużycie opon szokuje to niektórych kierowców z Florydy
W EV Garage Miami, warsztacie naprawczym Sweetwater, który serwisuje 90% pojazdów elektrycznych, główny technik Jonathan Sanchez powiedział, że opony są najczęstszą rzeczą, z którą przychodzą klienci - bez względu na model lub markę pojazdu elektrycznego, którym jeżdżą. Przebieg opon może się oczywiście znacznie różnić, ale powiedział, że często zmienia opony EV przy zaledwie 8 000 do 10 000 mil - jedna czwarta lub nawet piąta typowego zużycia opon w samochodzie spalającym gaz.
Istnieje wiele wyjaśnień szybkiego zużycia – od sposobu działania pojazdów elektrycznych, przez skład gumy, po indywidualne nawyki jazdy i praktyki konserwacyjne – ale producenci pojazdów i opon oraz eksperci branżowi uznają ten problem. Producent opon Michelin powiedział, że konwencjonalne opony w pojazdach elektrycznych zużywają opony o 20 procent szybciej niż w samochodach napędzanych gazem – liczba ta jest również często przytaczana przez producentów pojazdów elektrycznych – ale Goodyear powiedział również, że mogą zużywać się do 50 procent szybciej. Producenci samochodów i przemysł oponiarski pracują nad ulepszeniami.
Niektóre badania wykazały, że opony w rzeczywistości mają więcej zanieczyszczeń cząsteczkowych niż spaliny, 2000 razy więcej. "Opony szybko przyćmiewają rurę wydechową jako główne źródło emisji z pojazdów" – powiedział Nick Molden w rozmowie z Guardianem, który przeprowadził jedno z badań we współpracy z Emissions Analytics.
Niektóre opony premium sugerowane do pojazdów elektrycznych wykorzystują bardziej miękką gumę i mają wtryskiwaną wewnątrz piankę, która tłumi dźwięk, podobnie jak zamiana twardych butów na buty do tenisa. Te opony o miękkiej teksturze, choć cichsze, mogą również szybciej się zużywać. Niektóre firmy samochodowe wymyśliły również inne kreatywne sposoby rozwiązania problemu braku hałasu poprzez pompowanie sztucznych lub dźwięków otoczenia. Toyota zapowiedziała system, który symuluje silnik gazowy z nagranym wcześniej dźwiękiem "vroom vroom" pompowanym przez głośniki.
Michelin twierdzi, że "60% kauczuku używanego w przemyśle oponiarskim to kauczuk syntetyczny, produkowany z węglowodorów ropopochodnych, chociaż kauczuk naturalny jest nadal niezbędny dla pozostałych 40%".
Jeśli nie wiesz, pojazdy elektryczne nie są dostarczane z zapasowym. Możesz go zamówić, ale pełnowymiarowy zapasowy pochłonie dużo miejsca do przechowywania,
Oprócz jawnych kłamstw na temat cząstek stałych, roszczeń dotyczących przebiegu i opon, Kalifornia i administracja Bidena zachowują się tak, jakby zielona energia była czysta.
Ale rzekomo czysta energia nie jest czysta ze względu na minerały potrzebne do turbin wiatrowych, do magazynowania baterii i paneli słonecznych.
...
Inne tematy w dziale Technologie