Jakich zmian w polityce oczekują ludzie od wyborów?
Jakich zmian w polityce oczekują ludzie od wyborów i jak te oczekiwania wpływają na decyzję o głosowaniu?
Trudno znaleźć dobrą odpowiedź na to pytanie...
Bardzo trudno pojąć zrozumienie związku między oczekiwaniami ludzi a ich zachowaniami wyborczymi.
Zakładam, że wyborcy oczekiwali znacznie większej zmiany polityki niż osoby niegłosujące, przy czym wysokie oczekiwania służyły jako silny predyktor potwierdzonej frekwencji wyborczej.
Ale opinia publiczna nie docenia przeszkód, jakie podział władzy stwarza dla stanowienia prawa.
Reżimy autorytarne regularnie odwołują się do prawa, aby usprawiedliwić represje.
Sondaże pokazują, że wyborcy Koalicji 13 XII (Kolorowej Koalicji) są zadowoleni z łamania prawa które służy rozliczeniu wcześniejszych rządów. Tego oczekiwali od Donalda Tuska et consortes.
Co może ich zniechęcić do tego rządu?
Zapewne sprawy bytowe...
Wkrótce będą wybory samorządowe, które raczej potwierdzą obecny stan, będą one bardziej trudne dla PiS-u niż dla koalicji 13 XII?
Ale już przy wyborach do Parlamentu UE to PiS będzie faworytem.
Koalicja 13 XII nie jest koalicją postępu cywilizacyjnego dla Polski i Polaków.
Co zrobić, żeby wynik PiS-u w wyborach samorządowych był dobry?
Istnieje w wielu miejscach Polski zapotrzebowanie na lokalne wiadomości.
Wybory lokalne zwiększają widownię wiadomości lokalnych. Obejmują jednak różne rodzaje wyborów, niektóre z funkcjami.
Tu sztab wyborczy PiS-u powinien mieć swoje pomysły..
Dobre poinformowanie może stać się największym sojusznikiem ZP- PiS…
Analiza kosztów i korzyści jest istotnym narzędziem promowania dobrego samorządu.
W demokracji wyborcy zawsze powinni mieć możliwość oceny wszystkich kosztów i korzyści, dostępnych alternatyw proponowanych przez ubiegające się o głos wyborcy, partii politycznych, komitetów wyborczych.
Wyborca powinien mieć szansę wyboru tych propozycji, które maksymalizują korzyści netto dla danej społeczności…..
Ludzie (większość) działają we własnym najlepszym interesie.
Oczywiście ludzie czasami wykazują uprzedzenia decyzyjne. Jednak analiza wpływu regulacji od dawna zakłada, że jednostki zazwyczaj optymalizują swój dobrobyt w ciągu całego życia, z zastrzeżeniem ograniczeń budżetowych i innych.
Kiedy zatem jednostka może zachowywać się irracjonalnie?
Odpowiedź jest trudna, ale na szczęście dotyczy to 10-15%?
Analiza kosztów i korzyści zapewnia neutralny pomiar skuteczności proponowanych propozycji. Wyborcy nie lubią tracić nabytych praw nawet w imię zasad. Ktoś to kiedyś nazwał prawem pustej i pełnej miski….
Wyborca musi wiedzieć kto jest czynnikiem stabilizacji i bezpieczeństwa dla niego i jego rodziny. Kto rozwiązuję problemy, a kto od rozwiązywania problemów ucieka.
Najlepsze są udokumentowane przykłady z przeszłości.
Każdy polityk, każda partia polityczna ma swoją historię…
W demokracji nie ma białych plam….
..........................................................................????????????????????..................................................................................
Inne tematy w dziale Polityka