Ford ogranicza produkcję samochodów elektrycznych
Załamanie sprzedaży pojazdów elektrycznych oznacza zagładę dla programu elektryfikacji energetycznej prezydenta Joe Bidena.
W tym tygodniu Ford Motors ogłosił, że zmniejsza produkcję swojego całkowicie elektrycznego pickupa F-150 Lightning o ponad 50 procent. Decyzja ta jest bezpośrednią reakcją na spadek popytu.
W grudniu Ford poinformował, że od stycznia planuje produkować około 1600 ciężarówek F-150 Lightning EV tygodniowo – połowę z 3200, które wcześniej planował.
Ford traci 36 000 dolarów na każdym samochodzie elektrycznym...
Popyt na pojazdy elektryczne nie jest nawet zbliżony do prognoz.
Ford zamknie w kwietniu jedną z dwóch zmian produkcyjnych w fabryce w Dearborn w stanie Michigan, która produkuje elektrycznego pickupa F-150 Lightning. Posunięcie to jest częścią "dopasowania produkcji F-150 Lightning do zapotrzebowania klientów" – poinformowała firma.
General Motors niedawno wydał podobne oświadczenie dotyczące swojego Chevroleta Silverado EV, ogłaszając, że odłoży dodanie zakładów produkcyjnych dla ciężarówki, która weszła do produkcji zeszłej wiosny dla klientów korporacyjnych.
Ford nadal przewiduje wzrost sprzedaży Lightninga w tym roku po 55-procentowym skoku do 24 000 ciężarówek w zeszłym roku.
Ford przeszedł od sprzedaży 15 000 ciężarówek do 24 000 ciężarówek. Ford sprzedał w zeszłym roku 750 000 ciężarówek. Pojazdy elektryczne stanowiły 3,2 proc. z nich.
To mniej więcej z 2 procent do 3 procent...
Cena Lightninga zaczyna się od około 50 000 USD i kwalifikuje się do 7 500 USD federalnych ulg podatkowych na pojazdy elektryczne. Nawet z ulgami podatkowymi cena pozostaje wyższa niż cena bazowa ciężarówki napędzanej gazem wynosząca 34 000 USD.
W lipcu Ford obniżył cenę Lightninga Pro, po wcześniejszych podwyżkach, do około 50 000 dolarów.
Około 1400 pracowników zostanie zwolnionych z Rouge Electric Vehicle Center, gdzie powstaje Lightning. Około połowa z nich zostanie przeniesiona do pobliskiego zakładu montażowego w Michigan, gdzie wzrośnie produkcja napędzanych benzyną modeli Ford Bronco i Ranger.
Podczas gdy Ford powiedział, że buduje fabryki w Tennessee i Kentucky, gdzie będzie budowana ciężarówka elektryczna nowej generacji, firma ogłosiła niedawno, że ograniczy plany budowy fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Michigan.
Im większa sprzedaż, tym większa szansa na pojawienie się usterek. Czy dotarliśmy do punktu, w którym historie defektów wpłynęły na sprzedaż?
The Wall Street Journal donosi: Firmy ograniczają produkcję w obliczu słabnącego popytu.
Administracja Bidena wciąż rzuca miliardami dotacji na pojazdy elektryczne, a prasa wciąż je chwali, ale konsumenci wydają się ich nie chcieć. Coraz więcej dowodów wskazuje na to, że ta zielona polityka przemysłowa jest porażką.
Ford Motor poinformował w piątek, że ogranicza produkcję swojej ciężarówki F-150 Lightning w związku ze słabnącym popytem. F-150 Lightning wywołał ochy i achy w prasie, gdy został zaprezentowany w maju 2021 roku. Jednak elektryczny pickup był nękany usterkami, które wymagały wycofania. W zeszłym roku sprzedał zaledwie 24 165 Lightningów i stracił około 36 000 USD na każdym pojeździe elektrycznym w trzecim kwartale.
General Motors, który w zeszłym miesiącu powiedział swoim dealerom Chevroleta, aby zaprzestali sprzedaży elektrycznego SUV-a Blazer z powodu oprogramowania i innych problemów. W mediach społecznościowych pojawiły się skargi konsumentów dotyczące usterek, w tym niedziałających przełączników okiennych i baterii, które się nie ładują.
Listopadowe badanie Consumer Reports wykazało, że nowe pojazdy elektryczne mają o 79% więcej problemów niż samochody spalinowe. "Sugeruje to, że starsi producenci samochodów potrzebują więcej czasu, aby rozwiązać problemy pod maską swoich pojazdów elektrycznych" – zauważono w raporcie. "To, co jest najważniejsze dla konsumentów, pozostaje takie samo: znalezienie bezpiecznych, niezawodnych samochodów" – powiedziała Marta Tellado, dyrektor generalna Consumer Reports. Ludzie chcą bezpiecznych, niezawodnych samochodów – kto by pomyślał?
Nic z tego nie powstrzymuje administracji Bidena, ponieważ w tym tygodniu Agencja Ochrony Środowiska wysłała do Białego Domu do przeglądu ostateczną wersję przepisów dotyczących norm emisji gazów cieplarnianych w samochodach. Ten mandat na pojazdy elektryczne tylnymi drzwiami ukarze Forda i innych producentów samochodów, jeśli odpowiedzą na popyt konsumentów, sprzedając więcej samochodów napędzanych gazem. Zmusi to również firmy do wprowadzenia pojazdów elektrycznych, zanim zostaną opracowane problemy technologiczne i inżynieryjne.
Poza tym pojazdy elektryczne są po prostu świetne, szczególnie dla tych, którzy rzadko jeżdżą, nie jadą daleko, gdy to robią, i lubią czytać książki, czekając godzinami na naładowanie samochodu w zimie.
Dziwię się, że w USA przy 2 miliardowej dolarów dotacji, otwarto tylko 2 stacje EV?
Znajomy analityk powiedział mi, że Ford miał w zeszłym roku zysk w wysokości ~ 4,6 miliarda. Wraz z naciskiem na pojazdy elektryczne przewidywali STRATĘ MINUS 4,2 MILIARDA DOLARÓW. To nie biznes
Cel pojazdów o zerowej emisji, choć dobry, nie jest wart wysiłku. Niezależnie od tego, czy są to pojazdy elektryczne, FCV, czy coś innego. Podczas gdy sam pojazd jest w 100% bezemisyjny podczas eksploatacji, za produkcję energii elektrycznej lub H2 potrzebnej do ich uruchomienia trzeba zapłacić cenę emisji.
Tylko 20% produkcji energii elektrycznej w USA pochodzi ze źródeł odnawialnych; 20% pochodzi z energii jądrowej, a pozostałe 60% z paliw kopalnych. Tak więc pojazdy elektryczne nie są nawet bliskie bezemisyjności.
Produkcja każdego pojazdu i wszystkich komponentów, które się do niego składają, wymaga dużego zużycia paliw kopalnych, w górnictwie, hutnictwie, transporcie itp.
Potrzebujemy dużo paliw kopalnych, aby wyprodukować wszystkie tworzywa sztuczne, które trafiają do każdego pojazdu. I dużo paliw kopalnych do produkcji smarów i opon. I więcej paliw kopalnych do produkcji opon zamiennych i smarów.
Istnieje wiele badań, w których próbuje się porównać emisje spalin i pojazdów elektrycznych w całym okresie eksploatacji, biorąc pod uwagę wszystkie powyższe czynniki oraz inne. Wyniki wahają się od ZERO (gdy węgiel jest jedynym źródłem energii elektrycznej) do 50% mniej emisji w całym cyklu życia (przy wykorzystaniu 100% odnawialnych źródeł energii). Zakładając najlepszy scenariusz redukcji emisji o 50 %, a ponieważ transport drogowy odpowiada za 15 % wszystkich emisji; Zmniejsz go o połowę, a zaoszczędzisz 7,5% całkowitej emisji.
Zastąpienie wszystkich pojazdów spalinowych pojazdami elektrycznymi zajmie sto lat. I produkować całą energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. A także zbudować całą niezbędną nową infrastrukturę elektryczną do obsługi pojazdów elektrycznych. Wszystko po to, aby zmniejszyć emisję o 7,5%.
Możemy też spędzić dekadę na zastąpieniu całego węgla gazem ziemnym i zmniejszyć emisje o 20% w krótkim czasie.
Logicznym rozwiązaniem jest zastąpienie węgla gazem ziemnym. Węgiel jest brudny. Powoduje smog i problemy zdrowotne. I jest największym źródłem gazów cieplarnianych.
Odnośnie pojazdów. PHEV to droga, którą należy podążać. Wszystkie korzyści i redukcja emisji pojazdów elektrycznych w ponad 90% przypadków. Nie ma jednak potrzeby natychmiastowego budowania ogromnej infrastruktury ładowania i ulepszania sieci elektrycznej. Mniejsze zapotrzebowanie na metale akumulatorowe.
Ford i inni tradycyjni producenci jedynie udzielali kredytów produkcyjnych na swoją tradycyjną działalność. Strata na pojazd elektryczny została zrekompensowana przez kredyt milowy, który wydaje się znikać, oraz kredyty węglowe....
Wszyscy wiedzą, że jeśli chcesz mieć samochód elektryczny, jest tylko jeden producent, a jest nim Tesla. I nie są to nawet o wiele więcej pieniędzy niż to, co może zrobić Ford itp. Ale większość ludzi nawet nie rozważyłaby Tesli, chyba że są dość bogaci i jako drugi lub trzeci pojazd. Bardzo niewiele osób uczyni samochód elektryczny swoim jedynym samochodem.
F150 Lightning to martwy pomysł, ponieważ nie może holować, a ludzie nie chcą spędzać całego dnia na stacjach ładowania. To fatalne dla produktywności.
Dodajmy do tego fakt, że akumulatory samochodów elektrycznych wytrzymują tylko 7 lat, może 10, ale przy znacznie zmniejszonym zasięgu, a te rzeczy są nie do przyjęcia. Wszyscy wiedzą, że pierwszą rzeczą, którą należy włożyć do laptopa, jest bateria. 8 godzin zamienia się w 6 godzin, a w ciągu zaledwie kilku krótkich lat staje się 2 godzinami.
...
Inne tematy w dziale Technologie