Jak trwałe są wybory polityczne?
Wybory polityczne bywają trwałe, nawet jeśli stają się politycznie niepopularne lub szkodliwe dla gospodarki.
Czy decyzje elektoratu lub legislatury wpływają na to, czy polityka jest realizowana dziesiątki lat później...
Polityka, która promuje dobro wspólne, może być politycznie niewykonalna, jeśli ustawodawcy tego nie chcą.
Kluczowym wyzwaniem stojącym przed rządami jest promowanie dobra wspólnego, rozumianego jako przekładanie zasobów obywateli na politykę zwiększającą zagregowany dobrobyt.
Bywają niekiedy przeszkody polityczne w uchwalaniu przepisów leżących w interesie ogólnym. Na przykład propozycje polityczne mogą zwiększyć dobrobyt zbiorowy, ale generują koszty netto dla niektórych grup społecznych. Tu pojawiają się potencjalne kompromisy lub konflikt...
Czy wyborcy są wstanie zrozumieć polityczne konsekwencje "wygranej" lub "przegranej" danej propozycji politycznej?
Propozycja polityczna może być traktowana jako przynosząca zwrot ekonomiczny, zwrot polityczny dla wyborcy.
Aby utrzymać się przy władzy, ustawodawcy muszą zrównoważyć swoje pragnienie uchwalenia normatywnie "dobrej" polityki publicznej z zaspokojeniem preferencji wyborców. Impulsy te mogą być napięte, gdy wybrani urzędnicy reprezentujący różne interesy rozważają ustawodawstwo, które poprawia ogólny dobrobyt, ale jest sprzeczne z interesami które reprezentują.
Presja wyborcza, aby promować interesy wyborców, jest potencjalną przeszkodą dla gotowości poszczególnych ustawodawców do poparcia ustawodawstwa, które promuje dobrobyt ogółu społeczeństwa.
Brak znacznego wzrostu poparcia dla tych ustawodawców, którzy zapewniają zyski większe niż próg rentowności, stawia rządzących polityków przed wcześniej niedocenianą strategią tworzenia politycznie wykonalnych polityk. Uczeni dostrzegli znaczenie dystrybucji płatności pobocznych w celu stworzenia zwycięskich koalicji, które mogą uchwalić reformy publiczne, zamiast tworzyć koalicje o minimalnym zysku, w których najmniejsza liczba ustawodawców potrzebna do uchwalenia ustawy gromadziłaby korzyści między sobą.
Ustawodawcy mogą mieć strategiczne powody polityczne, aby zmierzać w kierunku norm uniwersalizmu podczas projektowania polityk publicznych. Urzędujący politycy, którzy otrzymują tylko tyle świadczeń, że ich okręgi wychodzą na zero, otrzymują ogromne zyski w poparciu. Co więcej, ci urzędujący politycy, którzy decydują się na dodatkowe płatności dla swoich kolegów, które mogą przybrać formę dowolnej liczby partykularnych korzyści, nie ponoszą z tego tytułu żadnej poważnej utraty poparcia wyborczego. W ten sposób liderzy koalicji ustawodawczych są zachęcani do zawierania umów w celu dostosowania swojej polityki, aby nie pomijać członków, którzy są bliscy wyjścia na zero.
...
Inne tematy w dziale Polityka