catrw catrw
245
BLOG

Jak powstaje kiełbasa polityczna….

catrw catrw Polityka Obserwuj notkę 24

Jak powstaje kiełbasa polityczna….

Czy najlepsza kampania wyborcza może przekonać przekonanych?

Co lepsze uczestnictwo w wartościach, czy serduszka i białe koszule?

Czy Konfederacja dowiezie wynik sondażowy, czy miała lepsze notowania przed kampanią?

W polityce porażka przy urnach wyborczych to jak ofiary na polu bitwy…

Kampania ruszy pełną parą 1 września będzie większa rytualizacja zachowań, wygrywane - przegrywane debaty, oceniane z punktu siedzenia.

Z przecieków ze sztabu wyborczego KO-PO wynika, że „Marsz 1 października” organizowany przez Tuska ma zrobić z wyborów referendum przeciwko PiS-owi, osiem lat „złych” rządów - tylko, że za Tuska było o wiele gorzej…

Literatura teoretyczna wskazuje na wady przejrzystości polityki, ale niewiele dowodów empirycznych potwierdza te twierdzenia teoretyczne.

Także praktycznie nie istnieją dowody na to, jak telewizja wpływa na rozumny dyskurs.

Pytanie: -Jak telewizja wpływa na naszą zdolność rozumowania, ma jednak kluczowe znaczenie dla mądrości ciągłego wysiłki na rzecz zwiększenia przejrzystości w niektórych najważniejszych instytucji.

Na przykład, były relacje z prac Komisji Sejmowych, Sejmu RP a w USA członkowie Kongresu regularnie nakłaniają Sąd Najwyższy do transmitowania jego obrad w telewizji, nawet przy oporze sędziów.

Najbardziej o przejrzystości decydują skutki decyzji dotyczące naszej stabilizacji, dobrostanu, szeroko rozumianego bezpieczeństwa.

Podejrzewam, że kampania Tuska zrywająca z wartościami europejskimi nie pomoże mu.

Zamiast flag europejskich, biało czerwone, czerwone serduszka, białe koszule, antyeuropejczyk Kołodziejczak…zamiast Schetyny…

Czy Donald Tusk chce Polexitu?

Ile potencjalnych tematów wypadło z kampanii wyborczej? Coronavirus, węgiel, Polexit, aborcja….

Sytuacja dotycząca wyborów zmienia się bardziej dynamicznie niż myślimy, czekają nas zaskakujące zwroty.


                                                                                                            PiS

image



Triki marketingowe wykorzystywane w kampanii wyborczej…

I Wydatki jako informacja o preferencjach wyborcy

Wydatki odzwierciedlają nie tylko to, kim jesteśmy, ale także to, kim nie jesteśmy: łączny wpływ osobowości indywidualnej i geograficznej na konsumpcję i potencjalne decyzje wyborcze.

Uważa się, że teorie interakcjonistyczne rozwiązały klasyczną debatę między osobą a sytuacją, wykazując, że ludzkie zachowanie jest najdokładniej opisywane jako funkcja zarówno cech osobistych, jak i wskazówek środowiskowych.

Zgodnie z tymi teoriami cechy osobowości stanowią część cech osobowych, które kierują zachowaniem. Teoria psychologiczna może zyskać na rozważeniu cech osobowości jako ważnej cechy środowiskowej, która kształtuje normy i instytucje społeczno-kulturowe, a co za tym idzie, zachowania.

 Oznacza to, że wydatki danej osoby odzwierciedlają zarówno cechy jej osobowości, jak i cechy osobowości otaczających ją osób.

 Ustalenia empirycznie potwierdzają tezę, że zachowania związane z wydawaniem pieniędzy odzwierciedlają cechy osobowości zarówno jako cechy osobiste, jak i środowiskowe.

Są badania, które pokazują jakie trunki kupują wyborcy prawicowi, lewicowi, centrowi. To samo dotyczy mięsa lub jego braku. Dane z rejestracji w sieci marketów mogą być przydatne do ukierunkowanego przekazu…

II Wiarygodność twarzy

Wiarygodność twarzy: polityka, kandydata jest powiązana z sukcesem ich kampanii poparcia społecznościowego.

Nowy zbiór danych pozyskany z platformy finansowania społecznościowego Kickstarter i wykorzystanie techniki wykrywania twarzy oparte na uczeniu maszynowym, tworzy kompleksowy indeks, który mierzy wiarygodność twarzy.

Wyniki sugerują, że wiarygodność twarzy polityków jest pozytywnie związana z sukcesem kampanii crowdfundingowej. Konkretnie, politycy wyglądający na godnych zaufania otrzymują o 13,1% większe poparcie i przyciągają 4,8% więcej sponsorów w swojej kampanii finansowania społecznościowego w porównaniu z tymi, którzy nie wyglądają na godnych zaufania.

Wiarygodność twarzy kobiet-polityków odgrywa większą rolę w określaniu sukcesu projektu niż wiarygodność mężczyzn-polityków.

Podsumowując wiarygodność twarzy polityków jest ważnym czynnikiem wpływającym na proces decyzyjny wyborców i sponsorów kampanii wyborczych.

III Wykorzystywanie tożsamości do motywowania decyzji wyborczych

Wykorzystywanie tożsamości do motywowania zachowań wyborczych, jest często ograniczone do grupy osób, które już silnie identyfikują się z daną partią.

Do małych prospołecznych prezentów, takich jak agitacja w internecie lub drobne datki, można zachęcać, przedstawiając akt aktywności jako okazję do wyrażenia preferencji związanych z tożsamością, nawet jeśli takie preferencje nie są bezpośrednio związane z prospołecznością lub partią.

Zamiast po prostu prosić ludzi o dawanie, podejście oparte na „pojedynkowych preferencjach” (także w Salonie24) określa akt dawania jako wyboru między dwiema opcjami np. dobro-zło, jasność-ciemność.

Preferencje w pojedynkach zwiększają dawanie prospołeczne, dając potencjalnym dawcom większe możliwości wyrażania siebie, co jest z natury pożądaną możliwością. To mobilizuje wyborców...

Liczę, że w końcówce kampanii wyborczej PiS przekona, że koszty alternatywne zmiany władzy będą niekorzystne dla większości Polaków i pojawi się ciekawy trend.

Trend który nie jest analizowany przez ankiety sondażowe, a mianowicie zdecydowana większość wyborców, którzy chcą wziąć udział w wyborach, chcą, żeby było tak jak było tylko, że na korzyść PiS-u.

Dlaczego pojawił się taki zamiar?

1. Wyborcy nie chcą tracić zdobyczy socjalnych, nie chcą płacić wyższe rachunki.

2. Wyborcy, którzy uczestniczą w wyborach nie chcą marnować swoich głosów. Chcą wybrać zwycięzcę.


...

catrw
O mnie catrw

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (24)

Inne tematy w dziale Polityka