Budżet wojskowy USA na 2024 rok
Departament Obrony przygotowuje się do przedłożenia Kongresowi wniosku budżetowego na rok budżetowy 2024 w połowie marca.
Kilka uwag…
Budżet jest dostosowany do strategii. Wiadomo jedni eksperci mówią, że należy ciąć inni, że jest za mało.
Budżet będzie większy o 74 miliardy USD stosunku do wcześniej zatwierdzonych poziomów.
Podstawowy budżet Departamentu Obrony na rok budżetowy 2024 (051) powinien wynosić co najmniej 882 miliardy dolarów, a wzrost w kolejnych latach powinien wynieść 5 procent produktu krajowego brutto kraju. Szerszy budżet bezpieczeństwa narodowego (050), który obejmuje Departament Obrony i Energii, Energię Atomową i inne działania związane z obronnością, powinien wynosić co najmniej 926 miliardów dolarów w roku budżetowym 2024.
Zalecany poziom finansowania obrony w wysokości 882 miliardów dolarów wspierałby strukturę sił, modernizację i gotowość wymaganą do realizacji Narodowej Strategii Obrony. Taki budżet uwzględniałby również szacowaną inflację i związany z nią wzrost wynagrodzeń dla żołnierzy. O pomocy dla żołnierzy później..
Zwiększone finansowanie zostałoby przeznaczone tylko na te obszary budżetu obronnego, które bezpośrednio wytwarzają zdolności wojskowe, ze szczególnym naciskiem na zwiększenie zdolności, promowanie innowacji i integracji nowych zdolności, utrzymanie gotowości i rozwiązywanie problemów związanych z produkcją i łańcuchem dostaw.
Programując symulator Defense Futures Simulator AEI, aby nadać priorytet potencjalnemu krótkoterminowemu konfliktowi z Chinami, zwiększone fundusze na zamówienia kupiłyby dodatkowy okręt podwodny klasy Virginia, lotniskowiec klasy Ford, niszczyciel DDG-1000 i transport desantowy LPD Flight II w porównaniu z zeszłorocznym planem budżetowym na rok budżetowy 2024. Wzrost ten umożliwiłby również zakup dodatkowych dwóch niszczycieli DDG-51, dwóch fregat FFG(X), 48 myśliwców F-35 Joint Strike Fighter i 24 myśliwców F-15EX.
Budżet podniósłby priorytet zapasów amunicji i pocisków rakietowych we wszystkich służbach poprzez dodanie następujących dodatkowych ilości do wcześniej planowanych zamówień: 3730 połączonych pocisków bezpośredniego ataku, 3594 kierowanych systemów rakiet wielokrotnego startu, 655 javelinów, 1 872 pocisków Hellfire, 460 zaawansowanych pocisków powietrze-powietrze średniego zasięgu, 746 połączonych pocisków powietrze-ziemia, 1257 bomb o małej średnicy II, oraz 82 pociski przeciwokrętowe dalekiego zasięgu. Ta zwiększona produkcja ożywiłaby zakłady produkcyjne w USA.
Finansowanie gotowości wzrosłoby o 15 miliardów dolarów w stosunku do tego, co zostało zaplanowane, ze szczególnym uwzględnieniem marynarki wojennej w zakresie konserwacji magazynów i sił powietrznych w zakresie utrzymania systemów uzbrojenia i dostępności samolotów. Finansowanie to miałoby również kluczowe znaczenie dla wspierania szkolenia, ćwiczeń i wsparcia operacji bazowych. Te rachunki gotowości są siłą napędową operacji w całym kraju i na świecie i wspierają wiele działań, które są kluczowe dla utrzymania interoperacyjności z bliskimi partnerami.
Zwiększenie przychodów przyspieszyłoby również rozwój wielu programów satelitarnych i pocisków hipersonicznych, a także wzmocniłoby wszystkie zespoły cybernetyczne, zwiększając wielodomenowe zdolności operacyjne w obszarach, w których USA straciły i tracą konkurencyjność.
W ostatnich latach Pentagon wyznaczył pulę pieniędzy, znaną jako Pacific Deterrence Initiative, aby podkreślić kluczowe projekty potrzebne do przeciwdziałania Chinom w regionie.
Inwestycje obronne mające na celu przeciwdziałanie Chinom są znacznie szersze niż PDI, co jest w najlepszym razie niekompletną miarą.
PDI został stworzony przez Kongres w ustawie o autoryzacji obrony narodowej w roku budżetowym 2021 aby uspokoić partnerów i nadać priorytet działaniom w regionie Indo-Pacyfiku.
Ustawa fiskalna 2022 wymaga od Sekretarza Obrony, w porozumieniu z dowódcą Dowództwa Indo-Pacyfiku USA (INDOPACOM), przedłożenia niezależnej oceny planowanych i dysponujących zasobami działań w celu utrzymania lub przywrócenia względnej przewagi wojskowej Stanów Zjednoczonych w stosunku do Chin.
Tegoroczna ocena PDI, zatytułowana "Przejmij inicjatywę", jest tajna.
Niesklasyfikowane podsumowanie, które jest trudne do oceny ze względu na brak szczegółów na temat szacunków kosztów i wnioskowanych środków, wskazuje, że odstraszanie Chin na Pacyfiku prawie podwoiło koszty do 9 miliardów dolarów w porównaniu z zeszłorocznymi szacunkami INDOPACOM w wysokości 4,7 miliarda dolarów. Ponadto koszty PDI wzrosną prawie trzykrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat z 22,7 mld USD przewidywanych w marcu 2021 r. do 67 mld USD odnotowanych w nowych szacunkach.
Chociaż INDOPACOM zażądał 9 miliardów dolarów na PDI, przedłożenie budżetu obronnego na rok budżetowy 2023 wymaga 6,1 miliarda dolarów. Nawet jeśli miałby zawierać 9 miliardów dolarów, nadal stanowiłaby to bardzo małą część ogólnego budżetu obronnego – tylko 1,2% według własnych obliczeń raportu. Ujmując to w perspektywie, to, co Departament Obrony wydaje na działanie zaledwie trzech swoich agencji obronnych, to więcej niż kwota całego żądania PDI.
Ocena dzieli wymagania na sześć kategorii, z których największa stanowi blisko 78% całkowitej PDI w roku budżetowym 2023 i "zmodernizuje i wzmocni obecność", aby "poprawić śmiertelność i wiarygodność bojową Połączonych Sił …..”. Znaczne inwestycje zostaną przeznaczone na zdolności, które w pełni integrują komunikację i siłę ognia połączonych sił.
Wniosek budżetowy Departamentu na rok budżetowy 2023 obejmuje setki miliardów skoncentrowanych na tym obszarze, które nie są uwzględnione w PDI. Na przykład:
• zamówienie – okrętów podwodnych klasy Virginia (7,3 miliarda dolarów), niszczycieli klasy Arleigh Burke (5,6 miliarda dolarów) i pocisków przeciwokrętowych dalekiego zasięgu (0,5 miliarda dolarów) – daje ponad 13 miliardów dolarów na wyzwanie chińskie.
• rozwój naukowo - technologiczny w celu przywrócenia konkurencyjności USA wobec Chin poprzez zdolności wojskowe – w tym hiperdźwięki, mikroelektronikę, 5G i sztuczną inteligencję – dodaje kolejne 16,5 miliarda dolarów.
• modernizacja nuklearna (34,4 miliarda dolarów), przestrzeń kosmiczna (27,6 miliarda dolarów) i cyberprzestrzeń (11,2 miliarda dolarów) są przynajmniej częściowo ukierunkowane na odstraszanie Chin.
• więcej inwestycji w gotowość, operacje i bazy, które są trudne do dokładnego oszacowania, ale koncentrują się również na najważniejszych priorytetach strategicznych związanych z Chinami. Na przykład część z 134,7 miliarda dolarów gotowości zostanie przeznaczona na loty i ćwiczenia ataków, aby przygotować siły do zintegrowanych operacji, takich jak te wymagane do odstraszania Chin.
Proponowany budżet zakłada 4-procentową inflację, budżet zapewnia taką samą procentową podwyżkę płac dla członków wojska i cywilów w roku budżetowym 2024, aby nadążyć za rosnącymi cenami i utrzymać pensje tak konkurencyjne, jak to możliwe. Byłby to również krok w kierunku dopasowania ogłoszonej strategii do wymagań dotyczących zasobów, przy jednoczesnym wprowadzeniu obrony na trajektorię zgodną z jej pozycją jako podstawowej funkcji rządu federalnego.
Pentagon skorzystał z okazji, zwiększając dodatek mieszkaniowy o około 12,5 procent. wojskowych. Korekta raz w roku jest akceptowalna, gdy inflacja jest niska, ale przy dwucyfrowym wzroście czynszów opóźnienie byłoby niewybaczalne.
Dzięki uprzejmości Kongresu. Sekcja 611 upoważnia Pentagon do podniesienia limitów nowego zasiłku podstawowych potrzeb ze 130 procent poziomu ubóstwa do 200 procent (weterani).
Nastąpi w 2024 r. podwyżka płac, która zostanie uwzględniona w budżecie prezydenta, która ma zostać opublikowana w lutym 2023 r. Zgodnie z ustawą podwyżka płac w 2024 r. powinna wynosić 5,2 procent, ale Pentagon ma swobodę żądania wyższej podwyżki. W 2022 r. inflacja wyniosła około 7,1 proc., ale wojskowi otrzymali podwyżkę o mniej niż połowę tego: 2,7 proc. W 2023 r. podwyżka ma być nieco wyższa i wyniesie 4,6 proc.
Pentagon powinien ogłosić, że podwyżka płac, o którą poprosi w 2024 r. dla zaciągniętych sił, będzie o 3 procent wyższa niż wymaga tego ustawa, co daje 8,2 procent.
...
Inne tematy w dziale Polityka