catrw catrw
1918
BLOG

Strategie producentów samochodów – kto wygra?

catrw catrw Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 93
Kiedy nastąpi całkowite przejście na samochody elektryczne? Czy ono będzie przymusowe i całkowite? Jak szybko to nastąpi? Pytań jest więcej…


Kiedy nastąpi całkowite przejście na samochody elektryczne? Czy ono będzie przymusowe i całkowite? Jak szybko to nastąpi? Pytań jest więcej…

Analizy, ankiety, rozmowy z dilerami samochodów….służą do budowania strategii.

The Wall Street Journal zaprezentował koncepcje strategów firm samochodowych.

https://www.wsj.com/articles/the-ev-question-for-auto-executives-how-fast-to-make-the-shift-37254a44?st=ywrjspm12xri2gu&reflink=desktopwebshare_permalink

I tak, niektóre firmy pędzą, aby całkowicie przejść na pojazdy elektryczne, a inne widzą sygnały ostrzegawcze.

Większość dyrektorów samochodowych zgadza się, że przejście na pojazdy elektryczne jest nieuniknione (ja uważam, że decyzja polityczne, mogą choć nie muszą zaskoczyć tych menadżerów).

Menadżerowie zastanawiają się jak szybko dokonać zmiany? Na tym etapie analizy jest to główne pytanie, które napędza rozbieżne strategie. Osobiście uważam, że pytań powinno być więcej….Bo potencjalnych scenariuszy może być więcej.

Ale teraz o analizie The Wall Street Journal.

Niektórzy producenci samochodów przyspieszają swoją transformację, inni się wstrzymują. To stworzy zwycięzców i przegranych

Tradycyjni producenci samochodów zobowiązali się do stopniowego przekształcania swoich linii pojazdów w pojazdy elektryczne, ale terminy są różne. Jeśli producenci samochodów wyprzedzą konsumentów w zakresie wprowadzania pojazdów elektrycznych, może to zwiększyć ich koszty i zaszkodzić sprzedaży pojazdów napędzanych gazem, z których zyski są potrzebne do sfinansowania inwestycji w elektryfikację.

Jednocześnie pozostawanie w tyle za rywalami w ofercie pojazdów elektrycznych może kosztować producentów samochodów szansę na ugruntowanie pozycji w kluczowym obszarze wzrostu w ciągu najbliższych kilku dekad.

Volvo: "Nie chcemy ryzykować utraty rynku" Volvo Car WULKAN. B -7.20% ( wzrost o 0,63%) - powiedział Dyrektor Generalny AB Jim Rowan. Szwedzki producent samochodów jest jednym z tych, którzy chcą szybko ewoluować w producenta wyłącznie elektrycznego, twierdząc, że do 2030 roku zaoferuje linię pojazdów elektrycznych. W ubiegłym roku 11% sprzedaży samochodów Volvo było elektrycznych.

Ford: Ford powiedział, że spodziewa się, że połowa sprzedaży pojazdów będzie w pełni elektryczna do końca dekady.

GM: GM dąży do roku 2035 jako stopniowego wycofywania się ze sprzedaży silników spalinowych dla wszystkich pojazdów z wyjątkiem najcięższych.

Toyota: Największy na świecie producent samochodów pod względem sprzedaży pojazdów, przeznacza mniej pieniędzy niż jego rywale na rozwój w pełni elektrycznych modeli. Zamiast tego chce zaoferować szereg opcji, w tym specjalistyczne, hybrydowe pojazdy, które łączą silnik gazowy z małym akumulatorem i silnikiem elektrycznym, aby zaoszczędzić paliwo. Akio Toyoda, Odchodzący dyrektor generalny Toyoty często dzielił się swoimi obawami dotyczącymi tego, czy branża nie jest zbyt wąsko skoncentrowana na pojazdach elektrycznych, nazywając siebie rzecznikiem "milczącej większości" branży.

W zeszłym miesiącu pan Toyoda powiedział, że ustąpi ze stanowiska dyrektora generalnego w kwietniu i zrobi miejsce dla następcy, który zobowiązał się do "nastawienia na EV" w budowaniu przyszłego składu. Mimo to nowy dyrektor generalny Toyoty, Koji Sato, powiedział, że producent samochodów nadal zamierza realizować strategię, która nie zależy całkowicie od pojazdów elektrycznych. Może ta dywersyfikacja przyniesie im duże zyski?

Jeep: Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis NV, producenta marek Jeep i Ram, był podobnie niezdecydowany przed zbyt szybkim wyścigiem. W szczególności wyraził obawy dotyczące organów regulacyjnych, które naciskają na firmy samochodowe, aby zbyt szybko przestawiły się na samochody zasilane akumulatorami i powiedział, że potencjalny niedobór surowców potrzebnych do produkcji wystarczającej liczby pojazdów elektrycznych może spowodować, że branża nie osiągnie oczekiwań.

"Nie wiem, czy ludzie dostosują się do nowego stylu życia tak szybko, jak firmy samochodowe dostosują się do nowej technologii" - powiedział Tavares  podczas rozmowy z dziennikarzami w celu omówienia wyników finansowych za 2022 rok.

Te zmiany opierają się nie na mechanizmach rynkowych ale na ulotnych decyzjach politycznych. Historia już nie raz pokazała, że rynek potrafi wywrócić decyzje polityczne….

Wielu konsumentów, szczególnie w USA, jest zaniepokojonych kwestiami zasięgu. Chociaż ustawa o redukcji inflacji w USA pobudziła inwestycje w infrastrukturę publiczną, aby umożliwić kierowcom ładowanie pojazdów z dala od ich domów, niezawodność istniejących ładowarek jest nierówna.

Do tej pory firmy samochodowe i dostawcy zobowiązali się wydać ponad 525 miliardów dolarów na całym świecie do 2026 r., aby sfinansować przejście na pojazdy zasilane bateryjnie, według firmy konsultingowej AlixPartners LLP.

Czy to wystarczy?

Wszyscy wiemy, że transformacja EV jest wysoce inflacyjna.

Czy pojazdy elektryczne będą tańsze, jeśli koszty akumulatorów i energii elektrycznej wzrosną?

Ile osób bez dotacji kupi EV?

Sprzedaż w Niemczech spadła po zmniejszeniu dotacji.

Jeśli wystarczająca ilość minerałów nie będzie łatwo dostępna w rozsądnych cenach, koszt baterii gwałtownie wzrośnie. Jeśli nie będzie infrastruktury, ludzie zatrzymają swoje dotychczasowe samochody.

Zapewne przed 2029 - 2034, będzie ogromny popyt na pojazdy nieelektryczne, ponieważ cena pojazdów elektrycznych poszybują w górę (ceny surowców z powodu popytu pójdą w górę)?

A jeśli będzie nie wystarczająca infrastruktura to będą potężne protesty społeczne?

Zawsze koszty inwestycji w infrastrukturę są przerzucane na konsumentów, należy spodziewać się wyższych kosztów energii elektrycznej.

Pojazdy elektryczne są reklamowane, że są one tańsze na dłuższą metę. Czy pojazdy elektryczne będą tańsze, jeśli koszty akumulatorów i energii elektrycznej wzrosną?


catrw
O mnie catrw

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (93)

Inne tematy w dziale Technologie