Wczesna strategia ChRL polegała na naśladowaniu USA….
Chiny przejmują rynek samochodowy
Wczesna strategia ChRL polegała na naśladowaniu USA….
Chiny potroiły od 2020 r. sprzedaż samochodów w świecie, osiągając w ubiegłym roku ponad 2,5 miliona, wynika z danych China Passenger Car Association.
To tylko około 60 000 sztuk mniej niż Niemcy, których eksport spadł w ostatnich latach.
Szukanie ściślejszej współpracy z ChRL przez kanclerza Scholza może bardziej uderzyć w gospodarkę Niemiec niż ustawa Bidena o redukcji inflacji…
Chiny zachowują 100% wartości dodanej do swojego eksportu pojazdów elektrycznych: oprogramowanie, sprzęt, stal, czujniki… wszystko to wytwarzane samodzielnie przez rozległy ekosystem produkcyjny, który co miesiąc produkuje 2 miliony samochodów.
Korzyści skali sugerują, że Chiny zdominują produkcję pojazdów elektrycznych do tego stopnia, że koszty zmuszą Niemców do eksportu z chińskich fabryk.
Chińskie marki są obecnie liderami rynku na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. W Europie sprzedawane pojazdy wyprodukowane w Chinach to głównie modele elektryczne Tesla Inc. i byłe europejskie marek, takie jak Volvo i MG, oraz Dacia Spring lub BMW iX3, które są produkowane wyłącznie w Chinach.
Rośnie również liczba rodzimych marek, takich jak BYD Co. i Nio Inc., z ambicjami zdominowania świata pojazdów nowej energii. Wspierany przez Berkshire Hathaway Inc. Warrena Buffetta, BYD już czaruje nabywców pojazdów elektrycznych w krajach rozwiniętych, takich jak Australia.
Według Xu Haidonga, zastępcy głównego inżyniera we wspieranym przez państwo Chińskim Stowarzyszeniu Producentów Samochodów to dopiero początek. Celem jest sprzedaż 8 milionów samochodów osobowych za granicą do 2030 r
Trend ten podkreśla, że Chiny wykroczyły poza bycie "światową fabryką" tanich urządzeń elektronicznych, urządzeń i zabawek świątecznych. Przechodząc na bardziej złożone i wyrafinowane produkty na konkurencyjne, wysoce regulowane rynki, chińskie firmy przesuwają się w górę łańcucha wartości w produkcji, kluczowym motorze wzrostu, który przekształcił niegdyś zmagającą się z problemami gospodarkę komunistyczną w dzisiejszego quasi-kapitalistycznego molocha o wartości 18 bilionów dolarów.
"Przejście na akumulator oznacza, że silnik nie jest już wyróżnikiem", mówi Alexander Klose, wiceprezes wykonawczy ds. Operacji zagranicznych w Aiways Automobiles Co., czysto chińskim producencie pojazdów elektrycznych, który sprzedał kilka tysięcy pojazdów w Europie. Technologicznie "stworzyło to równe szanse"…
Chiny mają głęboki ekosystem produkcyjny, naruszający mechanizmy WTO. Rząd Chin zapewnił olbrzymie wsparcia dla pojazdów elektrycznych i akumulatorów, a chińscy inżynierowie są dobrzy. A teraz możliwości zwiększa gra kursowa juanem podczas eksportu.
Ale te samochody to może być balon na wodzie:
1. Przyszłość chińskich pojazdów elektrycznych zależy od tego, czy Chiny będą w stanie sprzedawać je w Ameryce Północnej, co ma implikacje wykraczające poza same pojazdy elektryczne, ponieważ eksport chińskiej produkcji poza pojazdami elektrycznymi znajduje się obecnie w zastoju.
2. Po wyborach prezydenckich w USA może nastąpić odejście od Zielonego Nowego Ładu….
3. Chiny nie eksportują energii. Chiny dominują w przetwórstwie komponentów akumulatorów, akumulatorów i samochodów EV. Chiny powtarzają błędne inwestycje w OZE.
...
Inne tematy w dziale Polityka