Zelig-ski Zelig-ski
54
BLOG

Protokoły psychiatryczne - zeznania pacjenta szpitala psychiatrycznego

Zelig-ski Zelig-ski Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

Odcinek…47  Burdel paralityków cdn.

   Mamy do tego odpowiedni passus w Piśmie świętym, jak to Jezus nauczał w jakimś mieście Galilei i przynieśli paralityka, żeby go uzdrowił, a skoro nie mogli z powodu ciżby wejść z nim do izby, rozebrali sufit i spuścili go na łożu do środka. Jezus wzruszony u tego chorego wiarą w moc Syna Człowieczego, uzdrowił go mówiąc: Odpuszczają ci się grzechy twoje. Czyli: odpuszczam ci to, że jesteś alfonsem, opiekunem biednych kurew. Idź i nie grzesz więcej. Ale nie oznaczało to, że mu zakazał alfonsiarstwa, albo powiedział, żeby zaprzestał kuplerstwa i stręczenia, co toto nie – nic podobnego. Z tego sakramentu uzdrowienia, którego mu Jezus udzielił, wynika, że on, Jezus, opiekę nad kurwami rozgrzeszył i pobłogosławił. „Idź i nie grzesz więcej”, czyli, idź i czyń opiekę nad burdelikami, bo już nie będziesz więcej tym grzeszył, jako że za te czynność grzechu nie ma. Bo ja, Syn Boga Żywego, zniosłem go mocą swego królewsko-mesjańskiego urzędu. Dopóki ja jestem między wami, wasze życie jest święte, bez grzechu, wyjęte spod grzechu, uwolnione spod choroby, lęku, nierówności i niesprawiedliwości, bo ustanowiłem nowy siabes! Każdy, kto jest paralitykiem, niech przyjdzie do mnie, gdy się do mnie nie dopcha, bo wielu jest ubogich, skrzywdzonych i chromych, nich idzie do alfonsa-paralityka, którego uwolniłem od grzechu, bo on też jest kapłanem Miłości. Oczywiście mówimy tu o alfonsie boskim, idealnym i metafizycznym. O takim, który swoją żonę odstępuję gościowi na noc, żeby zaznał z nią rozkoszy i stał się lepszy. Tak jak u Levinasa, jeśli się dzielić z bliźnim, jak Żyd z Żydem wszelkim dobrem, dawać mu i odbierać od niego nawzajem, to również całym sobą i własną żoną. Ten kto pokocha naszą żonę, tylko doda jej dobroci i przymiotów uwielbienia a my z tego powodu powinniśmy doznawać radości. Powinniśmy się przechwalać wśród znajomych, że Josele Baruch wydupczył naszą ukochaną Salcie.

Z tym nieustającym, mesjańskim szbasem, który ustanowił Chrystus, w którym wszyscy mają się cieszyć odpuszczeniem grzechów, a nowych nie ma, to jest tak, jak podczas vacatio legis, że jakaś ustawa jest zwieszona i można robić rzeczy przez nią zakazane, dopóki nie wejdzie w życie. Mesjański szabas Chrystusa, który traktował ziemskie życie na równi z życiem już zmarłych (odkupionych) i (jakby już, awansem) zmartwychwstałych (dzieweczka nie umarła, tylko śpi, Łazarz nie umarł, bo Syn człowieczy jest panem żywych, nie umarłych etc), umożliwiał Jezusowi odpuszczać grzechy i kurwie, i alfonsowi. Było to możliwe prawem szbasu, w którym żywi, tu na ziemi (są traktowani na równi z umarłymi w niebieskich zaświatach) i cieszą się zbawieniem w ziemskim w niebie, a wiadomo od świętego Pawła, z Listu do Rzymian, że skoro człowiek zmarły nie grzeszy – więc również w ziemskim niebie nie grzeszy (w którym jest jakby zmarły, dla ziemskiego porządku rzeczy, a żywy dla Chrystusa). Ergo, skoro tu na ziemi już jest królestwo niebieskie i żywi są traktowani jakby zmarli dla ziemskiego bytowania (przyszłość, historia, władza, rynek…), to w taki szabas, jako w stanie, w którym nie działają prawa doczesności, powtarzamy z mocą: i kurwy nie grzeszą i złodzieje jedzenia nie grzeszą i biedacy nie grzeszą, jak to wynika z przypowieści Zbawiciela o kłosach.

    Jezus, zapytany, którzy z siedmiu braci żonatych z jedną kobietą, będą w niebie z nią spółkować, odpowiedział, że wszyscy, bowiem, porównał burdel do królestwa niebieskiego, w którym się ani żenić ani wydawać za mąż, ani płodzić potomstwa nie będą.

- Jak widzisz, chłopcze – mówił do mnie, jakby nie widział, że jestem już stary – w Izraelu święte kurestwo kryło się za parawanem grzechu, żeby uniknąć kary za swoje dobroczynne działania. Paradoks grzechu polega na tym, że gdy za cnotę karano śmiercią i nie można było, wskutek przesądu wykonać wielu pożytecznych rzeczy, skrywano ich wykonanie za praktykami nagannej grzeszności, która jednak uchodziła bezkarnie, jako domena poruczona sprawiedliwości boskiej, nie podległej ziemskim osądom. Tak też jest z kurwiarstwem, jako ze skutkiem rozwarstwienia społeczeństwa na biednych i bogatych, chorych i zdrowych, możnych i słabych, świętych i grzeszników. Kurwiarstwo jest produktem społecznego nierządu, który zmusza kobietę, do szukania sposobu utrzymania się przy życiu poprzez sprzedawanie swego ciała, ale z drugiej strony jest to Felix culpa, dzięki której wielu mężczyzn, pozbawionych zdrowia sposobem życia w społeczeństwie, odzyskuje zdrowie. Nie są to wiec sprawy jednoznaczne i gdyby zrobić ankietę wśród klientów burdeli na całym świecie, to okazałoby się, że przeważają wśród nich chorzy na choroby reumatyczne i paralitycy. Dlatego paralitycy, że paraliż jest chorobą nerwową, biorącą się z niedowładu energii psychicznej, która nie potrafi opanować motoryki mięśni. Nauka psychomotoryki, jako dział medycyny i fizjologii jest dopiero w powijakach, pomimo, że żyjemy już w XXI wieku, nie umiejąc skutecznie leczyć tych wszystkich psychastenii a tymczasem poczciwe dziwki już od dawna stawiają na nogi różnych moribundusów i zdechlaków.               

Zelig-ski
O mnie Zelig-ski

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo