i1.wp.com/esfn.eu/wp-content/uploads/2015/08/studiujac-hamleta
1. Uzasadnienie
Teatr Pieśń Kozła niesie nasze wiersze, nasze pieśni, nasze role i przenosi je w uniwersalną i powszechną przestrzeń naszej egzystencji.
Jak ją kochać, jak ją rozgrywać, jak ją ćwiczyć, jak ją przenosić w przyszłość?
Dają nam odpowiedź wytrenowani aktorzy.
Wiesz: ja pytam ciebie jak żyć. Ty pytasz mnie jak żyć.
Teatr Kozła daje odpowiedź: żyć to znaczy być aktorem teatru, w zespole. I w ćwiczeniu dawać odpowiedź.
Pierrot Jean H. Fragonard
Poetry & Paratheatre 2016
2. Materiał ilustracyjny:
2.1 Próba "Macbeth" wg Szekspira
Gazeta Świetojanska
analiza materiału:
20 sekunda do 51 sekundy:
pokazane jest ćwiczenie zwane przeze mnie jako "Koło Tchaikina" /pierwowzór "Open Theatre", USA/, w twórczym rozwinięciu - w biegu.
Przy jednoczesnym zastosowaniu pieśni.
Uwaga dla Czytelników: sam stosowałem te ćwiczenie w 1975 w zespole Teatru Akademickiego KUL pod nazwą"Warsztat" Janusza Malinowskiego. Więc wiem co piszę.
Do 'koła" aktorskiego podającego jeden dźwięk przechodzący w wielogłos "TPK" dodał ruch i pieśń.
Ćwiczenie to - poprzez analogię - można określić jako strojenie instrumentów przez orkiestrę symfoniczną bezpośrednio przed koncertem.
Opanowanie tego wariantu "Koła Tchaikina" w dobrym zespole akademickim jest możliwe przy częstotliwości 2 próby w ciągu tygodnia mniej więcej w ciągu pół roku.
2:35 - ćwiczenia z drągami /mieczam/
2:38 - pieśń z elementami chrześcijańskimi "Kyrie Eleison". Rozwiązywanie problemu
2.2 Macbeth w Teatrze Pieśni Kozła, Grzegorz Bral o "Macbeth"
Teatr Kozła a Grotowski
Teatr Kozła a alternatywa Teatralna.
Praca z tekstem.
Tekst jako muzyka.
Scenariusz jako partytura muzyczna
eteatrtv
2.3 : clip z angielskiego turnee
Frank Dizzle
2.4 Próba, technika, ćwiczenie: "Wiśniowy Sad" wg Czechowa. Zespół międzynarodowy
Alicja Bral
analiza materiału:
1:48 - Katarzyna Timingeriu
gazeta.pl
1:59 - 2:30 - pieśń kozła. Niezwykłe. Znalezienie pieśni przez zespół...
Logo. Trade mark. Hasło. Tytuł. Idea. Definicja Teatralna.
2.5. Teoria a praktyka: Bral dla BBC, wywiad
Teoria teatru europejskiego.
Teoria pieśni uniwersalnej
M Avar
5:50 - 6:30 - Gabriel Gawin ciąg etiud
6:52 - 7:42 - ćwiczenia w półokręgu z bębnami. Genialna gra Kacpera Kruszewskiego
2.6. Pieśni Leara - motyw Szekspirowski. Pieśń Kozła, Gabriel Gawin i Kacper Kuszewski. Dudy /kobza/ własnej roboty: Maciej Rychły
Alicja Bral
2.6.1: Pieśni Leara, a zastosowanie starożytności: dialog przez wieki poprzez język koptyjski
Warszawskie Spotkania
2.6.2. Pieśni Leara. Motywy Biblijne w 0:06. Wrażenia publiczności, Białystok 2014
BOK Białystok
2.6.3. Kacper Kruszewski, aktor wytrenowany, wywiad, 2013
Warszawskie Spotkania
2.7. Dynamika w pełnym rozwoju "Portrety wiśniowego Sadu", znów ta sama pieśń kozła. Skrzypce: Katarzyna Timingeriu
Teatr Pieśń Kozła
grają: Dimitris Varkas, Emma Bonnici, Henry McGrath, Julianna Bloodgood, Katarzyna Janekowicz, Katarzyna Timingeriu, Łukasz Wójcik, Olga Kunicka, Paolo Garghentino, Rafał Habel
2.8. portrety BBC
0:48 - 0:53, 1:00 - 1:08 - akcja teatralna Katarzyny Timingeriu /skrzypce, gra/
M Avar
Teatr Pieśń Kozła powinien się doczekać wnikliwego, skrupulatnego i precyzyjnego dokumentatora. Dzień po dniu, rok po roku.
Tak samo jak Teatr Grotowskiego. I jak jego dokumentatorzy: Bonarski, Osiński, Dzieduszycka.
Prace licencjackie, magisterskie, doktoraty i habilitacje czekają.
mlodzi.wroclaw.pl
o.pl/wp-content/i/2013/06/portrety-wisniowego-sadu
Inne tematy w dziale Kultura