![http://graphics8.nytimes.com/images/2013/12/04/health/04well_physed-copy/04well_physed-tmagArticle.jpg](http://graphics8.nytimes.com/images/2013/12/04/health/04well_physed-copy/04well_physed-tmagArticle.jpg)
http://graphics8.nytimes.com/images/2013/12/04/health/04well_physed-copy/04well_physed-tmagArticle.jpg
Informacja dla Uczestników I Festiwalu „Th’Republic of Poets” Blogosfera Polska 2013
Oraz dla wszystkich Czytelników miłośników poezji
Szanowni Uczestnicy – Autorzy *Th’Republic of Poets: I Festiwalu Poezji i Form Sieciujących 2013. Polska Blogosfera*
Szanowni Czytelnicy
6 kwietnia tego roku ruszyła pierwsza edycja Festiwalu:
http://lubczasopismo.salon24.pl/poeci/
Obecnie jest 3.880 wejść co – porównując z klasycznymi festiwalami poezji - jest zupełnie dobrym wynikiem:)
A czekają jeszcze zaległe komentarze, omówienia, etc. Festiwal przecież trwa cały czas.
Jak znam życie najprawdopodobniej *Th’Republic of Poets* jest nadal jedynym festiwalem poetyckim w Polsce, który ma pełną dokumentację swojego dorobku.
6 kwietnia 2014 roku rozpocznie się edycja II
Th’ Republic of Poets
A/ Zmiana Regulaminu – bardziej otwarty, dający większe możliwości
Po przepatrzeniu międzynarodowych i polskich festiwali klasycznych, a zwłaszcza po analizie I edycji naszego wirtualnego festiwalu – doszedłem do wniosku, że należy Regulamin bardziej otworzyć na możliwości uczestników.
Zostawiając te same kategorie i zasady regulaminowe http://lubczasopismo.salon24.pl/poeci/post/488384,th-republic-of-poets-i-festiwal-poezji-i-form-sieciujacych
proponuję następujące zmiany:
1/ Tomy poezji
Będzie można zgłaszać całe tomy poetyckie. Oryginalne nigdy wcześniej niepublikowane.
Pod tym pojęciem – abstrahując od wolności Autora który zawsze sam decyduje co jest tomem a co nie – najogólniej rozumiem
a/ minimalna ilość 30 wierszy, lub
b/ minimalna objętość 40 stron A4, New Times Roman 12, interlinia 1,5 /lub zbliżone wielkością/.
Poza tą objętością mieści się strona tytułowa i spis treści.
„Tomy poezji” – tytuł roboczy – będą kolejną Kategorią festiwalową.
2/ Eseje
objętość maksymalna będzie mogła wynosić maksymalnie 30 stron A4. Minimum 3 strony pozostaje jak dotychczas.
Rozszerzenie jest konieczne gdyż niektóre tematy wymagają większego pisania i zaangażowania niż 15 stron wymagane przez dotychczasowy Regulamin.
B/ Poematy, Nobliści, tłumaczenia – tematy nadal kontynuowane
Tematy te nieoczekiwanie pojawiły się na festiwalu w znaczącej mierze – dlatego powinny być podtrzymane.
Czesław Miłosz
Myślę, że nadal nieodkryty jest do końca Czesław Miłosz. I tak dla przykładu znakomite ilustrowane kompendium jego haiku opracowała blogerka Pani Enka
Uprzedzając publikację oficjalnej listy Zaproszonych Autorów i Gości - w początku stycznia 2014 roku – mam wielką przyjemność zaprosić do wzięcia udziału w II edycji festiwalu Panią Enkę z tym pięknym opracowaniem.
Adam Zagajewski
26 listopada wymieniany jako kandydat do Nagrody Nobla w Dziedzinie Literatury Adam Zagajewski otrzymał prestiżową nagrodę Zhongkun, zwaną chińskim noblem.
W mojej opinii fakt ten znacznie przybliża Nobla do krakowskiego poety. W kategorii ‘Eseje’ tekst o Zagajewskim mieściłby się zatem znakomicie.
C/ Inne możliwe tematy festiwalowe
Główną kategorią festiwalu jest Poezja Sieciująca i Formy Sieciujące, a sam festiwal jest wyłącznie wirtualny, w sieci, jako jedyny na świecie. Jest zatem techniczny, pisany technikami blogerskimi.
a/ pierwsze pytanie
Naturalnym więc jest pytanie: jak będzie wyglądała poezja w ciągu najbliższych dekad, w świecie biorobotów, androidów oraz projektowanych Avatarów i klonów? Czy zmienią się jej funkcje?
Jest to pytanie ogólne. Niemniej uważam, że należy je postawić. Zmiany w tym kierunku będą szły jak widać z literatury przedmiotu, newsów agencyjnych i zapowiedzianych projektów technologicznych.
b/ drugie pytanie
Jak zmienił się świat w ciągu pierwszych lat XXI wieku w kontekście cywilizacji sieci?
Tutaj jako hasło wywoławcze pojawia mi się dość daleko idąca rekapitulacja jakiej dokonał w roku 2000 francuski filozof Jean Baudrillard w książce „Słowa klucze”. Książka ta może być punktem wyjścia, tłem do współczesnych porównań
![http://www.lideria.pl/img_big/153493.jpg](http://www.lideria.pl/img_big/153493.jpg)
http://www.lideria.pl/img_big/153493.jpg
Słowa klucze, Warszawa 2007, Wyd. Sic!
Jean Baudrillard
fr. wikipedia
http://fr.wikipedia.org/wiki/Jean_Baudrillard
pl. Wikipedia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jean_Baudrillard
Dokonane w roku 2000 epistemologiczne analizy Baudrillarda – pytanie o źródła i horyzont poznania - były graniczne. Jak też pytania o funkcje języka i sztuki.
Zanim pojawi się oficjalny tekst inaugurujący II edycję wrzucam te tematy. Może ktoś będzie chciał je podjąć, przeanalizować w formie eseju.
Zmiany na świecie idą i są bardzo szybkie.
![http://www.impactlab.net/wp-content/uploads/2012/10/Road-Blazer-873.jpg](http://www.impactlab.net/wp-content/uploads/2012/10/Road-Blazer-873.jpg)
http://www.impactlab.net/wp-content/uploads/2012/10/Road-Blazer-873.jpg
Kalendarz II edycji:
*planowany termin oficjalnego Zaproszenia skierowanego do uczestników i gości, ogłoszenia II festiwalu, publikacji całości regulaminu – 6 stycznia 2014
*planowany termin rozpoczęcia nadsyłania tekstów i utworów festiwalowych – 6 marzec 2014
*planowany termin pokazu festiwalowego – 6 kwietnia 2014
I z cyklu pół żartem pół serio: jak oni to robią?
Jak tworzą artyści i poeci?
Podstawowe „metody” zebrał w The Guardian Oliver Burkeman , a spolszczyła i streściła w ‘Na temat’ Sandra Fizia
http://www.theguardian.com/science/2013/oct/05/daily-rituals-creative-minds-mason-currey?CMP=fb_gu
http://natemat.pl/84143,o-tym-jak-beethoven-codziennie-odliczal-60-ziaren-kawy-czyli-osobliwe-rytualy-najbardziej-tworczych-umyslow-w-historii
![](http://m.ruvr.ru/data/2013/10/22/1322176382/%D0%92%D0%B8%D1%80%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B5-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5.jpg)
http://polish.ruvr.ru/2013_10_22/Ludzi-przyszlosci-uratuja-kontakty-miedzyludzkie/
Inne tematy w dziale Kultura