TELAWIW OnLine: W TLV czynna jest od paru dni wystawa polskiego fotografa Wojciecha Wilczyka...o starych rozwalonych fabrykach m.in. w Niemczech. Motyw WOW - tyle, że ten sam facet parę lat temu zrealizował kapitalny projekt, strzelając kilkaset rozsianych w całej Polsce dawnych synagog i in. obiektów pożydowskich.
Zamiast klimatycznego postindustrialu..., byłoby chyba lepiej pokazać teraz - choćby w ramach zwykłego pijaru - że kogoś w PL te rzeczy serdecznie kręcą. Postindustrialnych widoczków Wilczyka nie będą kontemplować w IL jacyś przypadkowi ludzie z ulicy, lecz mówiąc ogólnie - środowiska intelektualne.
W obecnej fazie - z punktu widzenia Izraela - nie chodzi o to, że w Polsce sterczy ileś synagog przerobionych na sracze i magazyny, lecz o to, że ktoś jednak się tym zaczął przejmować, dokumentować, wydawać albumy i drzeć mordę...To dużo ważniejsze niż opuszczone fabryki i wygasłe kominy...
Zaś pozytywny wizerunek i fajne relacje między państwami buduje się najpierw na poziomie elit (jeśli takowe jeszcze pokutują tu i ówdzie)..
@
TELAWIW OnLine: Kolejny peryferyjny festiwalik (Tribeca w NYC) zachłystnął się z zachwytu nad filmowym gniotem izraelskim „Skrzyżowanie 48” - o arabskim raperze w IL borykającym się z antyarabskimi uprzedzeniami... Film został już przedtem wyróżniony na festiwalu w Berlinie, a jego reżyser (lewacka morda Udi Aloni) zbluzgał na konfie prasowej rząd Izraela od „faszystów”.
Wg mnie główną bolączką tzw. nowego kina izraelskiego (tak samo jak od dawna literatury) – jest podlizywanie się „kręgom liberalnym” na Zachodzie, czyli mniej lub bardziej zawoalowany, ale chamski i tępy antyizraelizm; nonsensowne robienie laski „Palestyńczykom”. W PL najlepiej widać to bodaj ostatnio na przykładzie wylansowanego przez lewactwo Etgara Kereta, którego „pisarstwo” to najwyżej skecze dla niezbyt sprawnych myślowo małolatów.
@
TELAWIW OnLine: W NYC wystawiony zostanie w maju na licytację obraz - XVII-wiecznego malarza holenderskiego Gabriela Metsu – „Oficer zagaduje do młodej kobiety w interiorze” - zrabowany Rotszyldom przez kulturalny naród niemiecki po Anschlussie Austrii w 1938. Austriacy aż do 1998 nie chcieli oddać płótna właścicielom – w czasie II wojny szkopy ukryli ten obraz wart obecnie 6-8 mln $ w starej austriackiej kopalni soli w kurorcie Altaussee, gdzie zbunkrowali wiele zrabowanych skarbów kultury europejskiej. Na rozkaz Hitlera wszystko to miało wylecieć w powietrze w 1945, ale odpowiedzialny za to jakiś gauleiter Eigruber, po śmierci „wodza” nie odpalił zainstalowanych już ośmiu 500-kg bomb...
STARAM SIĘ GADAĆ DO RZECZY.
Opublikowałem powieści „ GRUPY NA WOLNYM POWIETRZU ” (Świat Literacki, W-wa 1995 i 1999) i „ STREFA EJLAT ” (Sic!, W-wa 2005); tom opowiadań ” TEN ZA NIM ” (Świat Literacki, W-wa 1996); ” WZGÓRZA KRZYKU” (Świat Literacki, W-wa 1998) - zbiór reportaży i wywiadów zamieszczanych w latach 90. w GW i tygodniku Wprost; „WŁAŚNIE IZRAEL” (Sic!, W-wa 2006) - wywiad-rzeka o Izraelczykach. “ TSUNAMI ZA FRAJER. Izrael - Polska - Media” (wyd. Sic!, W-wa 2008) - zbiór felietonów blogowych, zamieszczanych w portalach: wirtualnemedia.pl i salon24.pl.; פולין דווקא (Właśnie Polska)- reportażowa opowieść o Polsce z rozmowami o kulturze - Jedijot Sfarim, Tel Awiw 2009; WARSZAWSKI BEDUIN (Aspra-Jr, W-wa 2012)- biografia Romana Kesslera. @ ZDZICHU: WITH A LITTLE HELP OF HUMAN SHIELDS. Spiro Agnew: The bastards changed the rules and didn’t tell me. I LOVE THE SMELL OF NAPALM IN THE MORNING (Apokalipsa teraz). "Trzeba, żeby pokój, w którym się siedzi, miał coś z kawiarenki" (Proust). MacArthur: Old soldiers never die; they just fade away. Colombo: Just give me the facts. "Fuck the Cola, Fuck the Pizza, all we need is Slivovica". Viola Wein: Lokomotywa na Dworcu Gdańskim nie miała nic wspólnego z wierszem Juliana Tuwima.
FUCK IT! AND RELAX (John C. Parkin)
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka