matthew88 matthew88
1085
BLOG

Zmiana ustawy o PKW, dzisiaj trafił w najczulszy punkt PIS

matthew88 matthew88 PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

Tak, jak przewidywałem kilka tygodni temu, dzisiaj PKW odrzuciła sprawozdanie PIS. Stworzyła tym samym precedens do tego, aby w przyszłości, "zawalać" Komisję bardzo szczegółowymi pytaniami ws. sprawozdań innych partii. Zwłaszcza, że np, jeśli chodzi o KO, łatwo będzie można połączyć jej kampanię choćby z Campusem Polska Przyszłości. Ale czy tak się stanie? Po dzisiejszym, niestety politycznym głosowaniu, może być to trudne.

PIS sam na siebie zagiął ten parol, który dzisiaj bezwzględnie wykorzystał Tusk. Nie udało mu się z posłem Romanowskim, może nie udać mu się z ks. Olszewskim, ale tutaj miał największe pole nacisku. I zrobił to bardzo precyzyjnie. Tym parolem, o którym wspomniałem, jest zmiana ustawy o PKW. Powołanie poprzez polityczny wybór jej członków, został dzisiaj przeciwko Kaczyńskiemu, bezwzględnie wykorzystany.

Członkowie PKW dzisiaj podjęli decyzję polityczną. Nie ma co tego wątpliwości. Nie podjęli tego z całą pewnością w sposób swobodny, bowiem naciski, jakim została poddana Komisja, dalekie były od swobodności oraz poczuciu pełnej bezstronności. Jej członkowie od początku dali wciągnąć się w grę, którą zaproponowała koalicja. Najbardziej chyba pozbawionym prawa w mojej ocenie było przesyłanie dokumentów w tempie wręcz strasznym do PKW. Sam R. Kalisz stwierdził, że sporo z nich, nie dotyczą kampanii i nie będą podlegały procedurom, ale nie wiadomo, czy w końcu zostały użyte. Sądzę, że mogło do tego dojść. Natomiast to, co mnie przeraża najbardziej to to, że PKW nie wyszła z inicjatywą oddalenia procesu z powodu za dużego nacisku ze strony władzy. To czego mi też najbardziej brakuje, to możliwość warunkowego przyjęcia sprawozdania, gdy nie ma bardzo jasnego głosu ze strony całego gremium Komisji. A taka poprawka powinna być też uchwalona. Nie piszę tego, aby zmazać winy PIS, ale aby proces odrzucania sprawozdania, nie był polityczny i nie towarzyszyły temu żadne sensacje medialno-polityczne. Takie sprawy powinny być załatwiane po cichu i z poczuciem zachowania absolutnej bezstronności. Tego dzisiaj zabrakło.

matthew88
O mnie matthew88

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (19)

Inne tematy w dziale Polityka