IKEA to sklep, na punkcie którego oszalała cała Polska. Mieszkańcy Warszawy będą mieli jednak już niedługo o jeden sklep IKEA mniej. Firma zdecydowała się zamknąć jeden z punktów.
IKEA w BlueCity zostanie zamknięta
IKEA Retail Polska podjęła decyzję, by z końcem grudni bieżącego roku zamknąć jedną ze swoich placówek. Mowa o sklepie zlokalizowanym w centrum handlowym BlueCity w Warszawie.
Sklep IKEA w BlueCity jest najmniejszym punktem otwartym pod szyldem z żółto niebieskim logo w Polsce. Placówka została otwarta w 2018 roku i swoim wyglądem odbiega od tego, do czego zdążyli przyzwyczaić się fani szwedzkiego sklepu. Ekspozycja produktów różni się bowiem od tych w wielkopowierzchniowych sklepach.
Sieć podkreśla jednak, że rynek warszawski jest dla firmy kluczowym obszarem inwestycji i testowania nowych formatów. Wszystko po to, żeby być bliżej klientów, odpowiadać na ich potrzeby zakupowe, które stale się zmieniają i spełniać ich oczekiwania.
Zobacz także:
Trzy sklepy IKEA w Warszawie
W tej chwili w Warszawie dostępne są dla klientów trzy sklepy IKEA: IKEA Janki, IKEA Targówek oraz IKEA w Blue City. Oprócz tego klienci mają do dyspozycji trzy stacjonarne i dwa mobilne punkty odbioru zamówień.
- Jednym z priorytetów dla IKEA w Polsce jest rynek warszawski. Planujemy dalej rozwijać naszą działalność w tym regionie, z jeszcze większą dynamiką. Chcemy skupić się na nowych formatach miejsc spotkań z klientami, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkańców stolicy i region - tłumaczy Karol Barcal, dyrektor regionalny w IKEA Retail Polska odpowiedzialny między innymi za rynek warszawski i dodaje, że firma jest w tej chwili w trakcie finalizacji kompleksowego planu dla regionu warszawskiego.
Priorytetem firmy jest zapewnienie klientom jak najlepszego doświadczenia zakupowego, rozwijanie kompetencji pracowników, organizacja miejsc spotkań i zapewnianie atrakcyjnej oferty usług zdalnych i stacjonarnych.
IKEA w BlueCity jednym z pierwszych tego typu formatów na świecie
IKEA otwarta w 2018 roku w BlueCity była jednym z pierwszych na świecie formatów tego typu. Głównym założeniem było przetestowanie nowej koncepcji sklepu, który jest bliżej klientów.
"Niezmiennym celem IKEA jest bowiem tworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zgodnie z podejściem firmy do rozwoju oraz w reakcji na zmieniające się potrzeby i wzrastające oczekiwania klientów, niektóre projekty testowe dobiegają końca. Jedną z takich inwestycji jest sklep IKEA w Blue City, który będzie prowadzić swoją działalność do końca grudnia 2021 roku" - przekazała IKEA w oświadczeniu.
WP
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka