Animela Animela
481
BLOG

Ziemkiewicz od Lisickiego

Animela Animela Polityka Obserwuj notkę 20

Stało się: znany i lubiany publicysta Rafał A. Ziemkiewicz nagrał i wrzucił na yt film "Rzesza Europejska. "Jakiś potwór tu się rodzi...". Nie mogłam się tego doczekać, mówiąc szczerze. A czekam już rok. Nie dlatego, że tak kocham nienaganną polszczynę i bezbłędną dykcję pana redaktora (tu perskie oko, bo jak na polonistę facet popełnia koszmarne błędy), ale chciałam go przyłapać na nieuchciwości intelektualnej. A że to nastąpi - byłam pewna, bo pan Ziemkiewicz, delikatnie mówiąc, ma do tego skłonność i umiejętność.

Otóż rok temu w Centrum Badań Polityki Europejskiej  Szkoły Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości odbyła się debata na temat przyszłości Unii Europejskiej. W jej trakcie Rafał Ziemkiewicz pojechał wyświechtanym torem, jaka ta UE u swego zarania miała piękne ideały, i jak się później wypaczyła, natomiast pan Lisicki spokojnie i merytorycznie, cytując źródła (m. in. książkę "Kiedy opadły maski. Bestseller o korzeniach Unii Europejskiej" autorstwa Philippe Villiersa) wytłumaczył, że jest dokładnie odwrotnie: od samego początku UE była zaplanowana jako jednolite państwo, i to przez USA! Ziemkiewicz najpierw się kłócił, ale w końcu uwierzył i poprosił Pawła Lisickego o namiary na tak wyczerpującą wiedzę.

Od razu wiedziałam, że Raz nie "wytrzymie" i zechce się tą nowo nabytą wiedzą popisać - byłam tylko ciekawa, w jaki sposób uda mu się pominąć udział nauczyciela Pawła Lisickiego w tym dziele oświecenia

Bez trudu, szanowni Państwo. Po prostu - nie wspomniał o panu Lisickim ani słowem. Zwyczajnie - ukazała się książka po polsku, więc ją kupił i przeczytał. Tak sam z siebie.

I tak to się na podwórku naszego mędrka kręci!

https://www.youtube.com/watch?v=PuqElnlePkQ


Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka