LIST PSYCHOLOGÓW I PEDAGOGÓW
„Każde Życie ma sens”
Praca psychologa czy pedagoga może być: wspieraniem rozwoju, ratunkiem w trudnych sytuacjach życiowych, leczeniem ran przeszłości, tworzeniem planów na przyszłość, edukacją, terapią czy jeszcze inną formą pomocy.
Praca ta jest zawsze spotkaniem z człowiekiem. I dla człowieka.
I nie ma tu specjalnie znaczenia w jakim jest on okresie życia, na jakim etapie jest Życie…
Człowiek jest wypadkową genów i wpływu środowiska w jakim żyje. Dzieciństwo odgrywa szczególną rolę, szczególnie pierwsze lata życia. Dynamicznie rozwijająca się psychologia prenatalna dostarcza coraz więcej danych na temat wpływu okresu płodowego na to jakim człowiek się rodzi oraz w jakim kierunku podąża jego rozwój. Na to jaka jest osoba, jakie ma cechy osobowości, jakie ma zasoby, atuty, oraz na to z jakimi kłopotami, deficytami będzie musiała się zmagać, duży wpływ mają matka i ojciec. Znaczenie ma także to co rodzice przeżyli…
Dzisiejsza wiedza z zakresu psychologii pozwala z całą stanowczością stwierdzić, iż zarówno dokonywanie aborcji, jak i jej samo planowanie ma wiele skutków negatywnych. Cierpią między innymi:
- kobiety i mężczyźni, którzy na przerwanie ciąży się decydują – szczególne spustoszenie aborcja zostawia w psychice każdej kobiety - mówi się o syndromie postaborcyjnym,
-osoby, które przeżyły aborcję oraz ci, którzy urodzili się później niż ciąża przerwana - syndrom ocaleńca,
- związek kobiety i mężczyzny, relacja pary, która aborcji dokonała.
Tym co może wspierać troskę o każde życie poczęte, a nienarodzone, są z pewnością:
- edukacja pro życiu – szczególnie młodzieży oraz ludzi w wieku prokreacyjnym,
- udzielanie kobietom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej wszelakiej pomocy, która może ocalić je od decyzji o usunięciu ciąży (pomocy może udzielić każdy życzliwy człowiek, nie tylko specjaliści, choćby poprzez dobrą rozmowę, okazanie wparcia),
- informowanie społeczeństwa o syndromie postaborcyjnym jak i syndromie ocaleńca i o zagrożeniach z nich płynących.
W trosce o CZŁOWIEKA my pedagodzy i psycholodzy postulujemy o szacunek dla nienarodzonych - o ochronę każdego ŻYCIA! Bo każde Życie ma sens!
- Magdalena Adamska, pedagog
- Anna Brzozowska, psycholog
- Agnieszka Doboszyńska,pedagog, doradca psychologiczny
- Małgorzata Dyczewska, psycholog
- Agata Frączek, psycholog
- S. Jolanta Glapka rscj, psycholog (specjalista terapii uzależnień)
- Dominika Graniak, pedagog
- Agnieszka Grodzicka, pedagog, counsellor
- O. dr Mateusz Roman Hinc, psycholog i psychoterapeuta
- Aleksandra Jurczyk, pedagog
- Anna Kazenas, psycholog
- Justyna Kośla, pedagog, logopeda
- Anna Kotwica, psycholog
- Krzysztof Kraśniewski, specjalista w zakresie nauk o rodzinie
- Jarosław Krawczak, pedagog, psycholog, psychoterapeuta
- Wiesława Krawczewska
- Kamila Kręgulewska, pedagog, pracownik socjalny
- Justyna Kuczmierowska, psycholog
- Bogna Kuczyńska, pedagog, psychoterapeuta
- Joanna Kwaśniewska, dr psychologii
- Danuta Lewandowska, pedagog
- Małgorzata Lipka, psycholog
- Krystyna Łuczak, psycholog kliniczny
- Andrzej Mazan, pedagog rodziny
- Małgorzata Mąsiorska, pedagog
- Alicja Mróz, pedagog
- Ewa Nawrocka
- Maria Pawłowska, psycholog kliniczny (certyfikowany psychoterapeuta uzależnień)
- Marta Popławska, pedagog
- Renata Raczyńska, psycholog
- Maria Rozmiarek, psycholog
- Agata Rusak, psycholog, psychoterapeuta SPCh i ECP
- Elżbieta Sobkowiak
- Anastazja Sorkowicz
- Małgorzata Stanisławiak, psycholog
- Lucyna Styś, psycholog i psychoterapeuta
- Magdalena Szkup, psycholog
- ks. Stanisław Tokarski, dr psycholog, psychoterapeuta
- Marek Torbicz, wicedyrektor Szkoły Podstawowej w Lublinie
- Agnieszka Wielgus, psycholog i psychoterapeuta
- Katarzyna Wiśniewska, nauczycielka, pedagog, wolontariuszka
- Dariusz Zalewski, pedagog, popularyzator pedagogiki klasycznej
- Aleksandra Żmich, psycholog
Inne tematy w dziale Polityka