Piotr Huzarewicz Piotr Huzarewicz
123
BLOG

Wieści z Żorskiego Samorządu

Piotr Huzarewicz Piotr Huzarewicz Polityka Obserwuj notkę 0

Na poniedziałkowym nadzwyczajnym posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej rozpatrywaliśmy skargę na działania prezydenta oraz pisma od mieszkańców. Ponadto zapoznaliśmy się z analizą kosztów funkcjonowania systemu gospodarki odpadami w mieście oraz dokonaliśmy wyboru wiceprzewodniczącego komisji. W sprawie skargi mieszkańców ul. 3 Maja na działania prezydenta w zakresie zmiany organizacji ruchu na tejże ulicy (wprowadzono po wielu latach ruch dwukierunkowy) sytuacja przedstawia się następująco: - Wojewoda śląski odesłał do RM Żory ww. skargę ze wskazaniem, że jedynym kompetentnym organem do jej rozpatrzenia jest Rada Miasta. Jednocześnie w odpowiedzi ustosunkował się do jej meritum, czyli wprowadzenia zmiany organizacji ruchu stwierdzając, że w tym zakresie wszystko odbyło się zgodnie z obowiązującymi przepisami. Jednym z głównym zarzutów wobec prezydenta w tej sprawie był brak przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami lub reprezentującą ich Radą Dzielnicy Zachód przed podjęciem decyzji o zmianie organizacji ruchu w tym rejonie. Mieszkańcy między innymi podnosili kwestię pogorszenia bezpieczeństwa pieszych. Na posiedzeniu komisji przedstawiciel Policji udzielił informacji, iż w okresie od wprowadzenia zmiany (tj. ok. 9 miesięcy) nie zostały zanotowane żadne zdarzenia drogowe a natężenie ruchu wzrosło o ok. 20% (odsetek pojazdów poruszających się w kierunku od ul. Rybnickiej do AWP stanowi ok. 20% całego ruchu na tej ulicy – badania natężenia ruchu wykonywano dwukrotnie, ostatnie w dniach 4 i 5 grudnia 2014 r.). Ponadto wzdłuż ul. 3 Maja wyremontowano chodnik oraz wybudowano chodniki na ul. Janasa i Prusa, co znacznie poprawiło bezpieczeństwo pieszych. - Głównym zarzutem wobec prezydenta, który od początku sprawy popieram był wspomniany już wyżej brak konsultacji z mieszkańcami. Aby zapobiec podobnej sytuacji w przyszłości zgłosiłem wniosek o wystąpienie do prezydenta, by wszelkie istotne zmiany organizacji ruchu w mieście były wcześniej konsultowane z Radami Dzielnic. Komisja przyjęła mój wniosek jednogłośnie. Ostatecznie komisja zaopiniowała pozytywnie wniosek o uznanie skargi na działania prezydenta w ww. sprawie za niezasadną. Ja biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności sprawy wstrzymałem się od głosu. Pisma skierowane do komisji dotyczyły: 1. Doświetlenia odcinka ul. Głównej w Osinach – komisja uznała, że wszystkie wnioski dotyczące budowy nowych punktów świetlnych zostaną rozpatrzone łącznie w miesiącu lutym. Po zgłoszeniu przeze mnie poprawki do budżetu, zostały w nim zapisane na ten cel środki w wysokości 150 tys. zł. 2. Zmiany nazwy ulicy w Osinach – komisja zajmie się ponownie sprawą po uzyskaniu stanowiska prezydenta oraz zespołu ds. nazewnictwa ulic. Analizując koszty funkcjonowania systemu gospodarki odpadami w mieście stwierdziliśmy, że przychody z opłat wnoszonych przez mieszkańców nie bilansują się z kosztami i koniecznym będzie podniesienie stawki opłat za odbiór odpadów. Analizowaliśmy 4 warianty propozycji przedstawionej przez UM. Obecnie prowadzone będą konsultacje społeczne w tym zakresie i po jej zakończeniu ponownie się tą sprawą zajmiemy. Na koniec dokonaliśmy wyboru wiceprzewodniczącego komisji. Jednogłośnie na to stanowisko został wybrany radny Marcin Gaj (PiS), któremu serdecznie gratuluję.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu, wiceprzewodniczący Komisji Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska, członek Komisji Gospodarki Komunalnej, przewodniczący Klubu Radnych Prawo i Sprawiedliwość

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka