Izraelski samolot linii El-Al odleciał z lotniska JFK w czasie obowiązywania najsurowszego zakazu po wydarzeniach 9-11
"
W dniu 11 września 2001 roku, w czasie obowiązywania całkowitego zakazu poruszania się w przestrzeni powietrznej Stanów Zjednoczonych, dopuszczono do odlotu wypełnionego pasażerami samolotu izraelskich linii El-Al – pisze serwis Wayne Madsen Report.
Informacja o odlocie z nowojorskiego lotniska JFK samolotu El-Al, została potwierdzona przez dwa niezależne źródła. Po słynnych wydarzeniach 9-11, o godzinie 9:24 rano wprowadzono zakaz poruszania się w przestrzeni powietrznej: wydano nakaz przymusowego lądowania wszystkich samolotów oraz zakaz startów. Pomimo tego, w kilka godzin później, o godzinie 16:11 z lotniska Kennedy’ego wystartował samolot Boeing 747 izraelskich linii El-Al z portem docelowym Ben Gurion International Airport w Tel Awiwie.
Jak wiadomo, po wydarzeniach 9-11 dopuszczono do zniszczenia kopii taśm, na których zarejestrowane były rozmowy wieży kontrolnej z samolotami. Uczynił to jeden z kierowników pracujących w wieży kontrolnej, który jednak nie poniósł żadnej odpowiedzialności z tego tytułu. Dochodzenie Departamentu Transportu oceniło zniszczenie taśm jako wynik “niewłaściwej oceny sytuacji”. Federalne Biuro Śledcze FBI oraz urząd lotnictwa FAA skonfiskowały również nagrania tzw. kontroli obszaru New York Air Route Traffic Control Center, położonej w Islip na Long Island.
Samolot El-Al odleciał na dwa dni przed wznowieniem cywilnego pasażerskiego transportu lotnicznego. Był to pierwszy lot samolotu w czasie obowiązywania ścisłego zakazu. Dopiero w dniu 13 września z Tampy (Floryda) do Lexington (Kentucky) odleciał odrzutowiec czarterowy LearJet z obywatelami Arabii Saudyjskiej, w tym członkami rodziny królewskiej, a 14 września odleciał z Providence (Rhode Island) do Paryża samolot z Saudyjczykami na pokładzie. Fakty te, oraz lot samolotu w dniu 20 września z, jak sie twierdzi “członkami Al-Kaidy” na pokładzie, zostały ujęte w filmie Fahrenheit 9-11, zrealizowanym przez lewicowego reżysera Michale’a Moore, który jednostronnie przyjrzał się kilku aspektom związanym z wydarzeniami 9-11. Film ten zupełnie pomija oczywiste powiązania tych wydarzeń z wątkami żydowsko-izraelskimi.
WMR (Wayne Madsen Report) dowiedział się z dwu źródeł El Al, pracowników tej linii, że 11.09, kilka godzin po decyzji Federalnego Zarządu Lotnictwa (FAA) odwołującej wszystkie cywilne loty z/do USA, wystartował pełny samolot El Al. Boeing 747 z Nowego Jorku na lotnisko Ben Guriona w Tel Awiwie.
Dwaj wspomniani pracownicy linii to nie Izraelczycy lecz nielegalni imigranci z Ekwadoru.
Samolot wystartował o 16.11 i był autoryzowany przez bezpośrednią interwencję Min. Obrony USA. Przedstawiciele amerykańskiego wojska byli zaangażowani w odprawę samolotu.
Jak mówi raport komisji dot. 11.09, minister transportu Norman Mineta o 9.45 wydał rozkaz odwołujący wszystkie cywilne loty.
Nowojorskie centrum sterowania ruchem posiadało taśmy audio z zeznaniami kontrolerów ruchu lotniczego nagrane półtorej godziny po ataku 11.09, które zniszczył kierownik kontroli ruchu lotniczego, nie odpowiedział karnie za niszczenie dowodów fizycznych dot. najgorszego ataku terrorystycznego w historii Stanów Zjednoczonych. Dział transportu później stwierdził, że zniszczenie taśmy było wynikiem jedynie braku rozsądku..
Samolot El Al wystartował dwa dni przed wznowieniem lotów komercyjnych 13 września. Prywatne loty były dozwolone od 14 września. W dniu 13.09 wynajęty Lear Jet wyleciał z trzema Saudyjczykami na pokładzie, w tym członek saudyjskiej rodziny królewskiej, z Tampa do Lexington, Kentucky. W dniu 14.09 wynajęty Northstar wyleciał z czterema Saudyjczykami z Providence, Rhode Island do Paryża.
W dniu 22.08.2005 roku, WMR napisał: czterech Amerykanów leciało liniami Air Bin Laden z członkami rodziny Bin Ladena do Arabii Saudyjskiej i Europy w dziewięć dni po 11.09. Po tym dniu krajowe loty członków rodziny Bin Ladena z USA z pozwoleniem Białego Domu Busha nie były jedynymi przypadkami, w których Amerykanie latali z rodziną, do której należał przywódca Al-Kaidy Osama bin Laden. WMR otrzymał listę pasażerów z 20.09.2001 roku, prywatnie wyczarterowanego samolotu Aero Service z prywatnego lotniska Le Bourget, w północnej części Paryża do Genewy, a następnie do Jeddah, Arabia Saudyjska (Międzynarodowe Lotnicko Króla Abdulaziza). Na liście jest wiele osób o nazwisku Bin Laden, jak również czterech Amerykanów, w tym oficer z policji Los Angeles Jason Blum, który poleciał na Le Bourget z Los Angeles. Poprzednia lista dostarczona sen. Frankowi Lautenbergowi pokazała, że Blum odłączył się od Bin Ladenów w Bostonie. Nowo uzyskana lista pokazuje, że towarzyszył on Bin Ladenom do Paryża (Le Bourget). Pozostali trzej Amerykanie na liście pasażerów to: J P Buonono, Joseph Allen Wyka i Ricardo V. Pascetta.
Choć dużo pisano o lotach Bin Ladena i innych Saudyjczyków w dniach po 11.09, to lot El Al w popołudnie 11.09 jest pierwszym przypadkiem kiedy Izraelczycy odlecieli ze Stanów Zjednoczonych, podczas gdy odwołany był ruch komercyjny.
Są także inne doniesienia o tym, że FBI zarekwirowała materiały FAA dotyczące wydarzeń z 11.09 z nowojorskiego centrum kontroli lotów w Islip, Long Island, odpowiedzialnego za loty z lotniska JFK."
http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2010/03/18/izraelski-samolot-linii-el-al-odlecial-z-lotniska-jfk-w-czasie-obowiazywania-najsurowszego-zakazu-po-wydarzeniach-9-11/
Wywiad ze Strażą Graniczną - Warszawa Okęcie
"
...
PP: W strukturach Straży Granicznej na lotnisku Chopina działa oddział antyterrorystyczny.Czy jest to oddział na wzór formacji z lat 70-tych XX wieku, tworzonych przez Edwarda Misztala i Jerzego Dziewulskiego?
AG: Mamy na Okęciu Grupę Interwencji Specjalnych, ale to nie jest oddział antyterrorystyczny sensu stricto.
Funkcjonariusz Grupy Interwencji Specjalnych: Grupa Interwencji Specjalnych jest wyszkolona na poziomie oddziału antyterrorystycznego. Szkolenie i dobór kadr jest podobny jak w jednostkach antyterrorystycznych. Również nie można tutaj mówić o Misztalu i Dziewulskim, bo to było 30 lat temu. Wszystko poszło z postępem, zwłaszcza, jeśli chodzi o pirotechnikę, taktykę i uzbrojenie. Również sam port lotniczy jest zdecydowanie większy i liczba pasażerów jest nieporównywalna. Jesteśmy ludźmi, którzy są na pierwszej linii ognia w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej na porcie lotniczym lub na pokładzie statku powietrznego. Jest BOA, policyjna jednostka antyterrorystyczna, ale oni muszą mieć odpowiedni czas na dojazd (mobilizacja, przyjazd i czas przekazania informacji - powiadomienie). Jest też GROM, który ma w swoich zadaniach zabezpieczenie lotniska w wypadku ataku terrorystycznego, ale oni także muszą mieć czas na reakcję i dotarcie na miejsce zdarzenia. Ataki terrorystyczne są nagłe i zazwyczaj niezapowiedziane, więc w pierwszej chwili użyte zostaną siły i środki zapobiegawcze, którymi dysponuje GIS.
PP: Czyli SOL to bardziej służby porządkowe?
GIS: Można tak nazwać ich główne zadania za prewencyjno - porządkowe.
PP: Rejsy zagrożone... Czy do obowiązków Straży Granicznej należy również ochrona takich samolotów?
GIS: Tak, ochrona odpraw rejsów zagrożonych w 99% skupia się na Grupie Interwencji Specjalnych. Formacja GIS istnieje od około 15 lat i mamy w swoich strukturach ludzi wyszkolonych pod względem sky-marshall'i, czyli ochrony na pokładzie statków powietrznych, mamy też ludzi wyszkolonych pod względem deportacji lotniczych (zabezpieczenie deportacji) oraz tych którzy byli szkoleni również w grupie GSG-9. Przed chwilą skończyła się odprawa „lotu wysokiego ryzyka” i za każdym razem, gdy taki lot ma miejsce jest zabezpieczany przez funkcjonariuszy naszej grupy.
PP: Ochrona samolotów El AL nie kończy się na odprawie pasażerów, prawda?
GIS: W tym zakresie mamy odpowiednie procedury zabezpieczeń rejsów, lecz ze względu na bezpieczeństwo nie są one udostępniane osobom postronnym.
PP: Z czego wynika fakt, że samoloty El Al muszą mieć taką ochronę?
GIS: Wynika to z programu ochrony lotów, który został zatwierdzony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Nasza grupa jest także wykonawcą takiego programu ochrony.
PP: Samoloty El Al są ochraniane przez specjalne izraelskie służby na całym świecie w szczególny sposób, również na warszawskim lotnisku...
GIS: Ochrona izraelskich służb specjalnych zapewnia bezpieczeństwo swoim pasażerom równie skutecznie w Polsce jak i w innych krajach.
...
"
http://www.epwa.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=86&catid=915
Samolot linii EL-AL ---- Okęcie-------08.04.2010 r.
![](file:///D:/notki%20z%20salon24/Loty%20specjalnego%20przeznaczenia%20%20EL%20-%20AL%20-%20PinkPanther%20%20%27PinkPanther%27%20-%20Salon24_pliki/5152802.jpg)
http://www.digart.pl/praca/5152802/EL-AL.html#.UTspfYGMEZ4
![](file:///D:/notki%20z%20salon24/Loty%20specjalnego%20przeznaczenia%20%20EL%20-%20AL%20-%20PinkPanther%20%20%27PinkPanther%27%20-%20Salon24_pliki/DSC_6937jetint.jpg)
http://veinslife.blog.pl/2010/04/08/jumbo-jet-znow-w-warszawie/