hrabia Pim de Pim hrabia Pim de Pim
275
BLOG

Deutsche Bahn - witamy ponownie w Polsce

hrabia Pim de Pim hrabia Pim de Pim Polityka Obserwuj notkę 7

"Dziennik" piórem Cezarego Pytlosa pisze o wkroczeniu do Polski niemieckiego potentata przewozów kolejowych:

"Należąca do niemieckich kolei spółka Deutsche Bahn Schenker kupuje działającą na polskim rynku firmę PCC Rail. To przejęcie zapowiada poważne kłopoty dla dla PKP Cargo. [...]

Według Adriana Furgalskiego, dyr. Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Cargo jest tak słabe, że nie trzeba z nim walczyć, bo ono samo odda wcześniej czy później pole. - Zapomnijmy o prywatyzacji firmy - mówi Furgalski. Według niego, rząd powinien pomyśleć o restrukturyzacji przewoźnika przez upadłość. Oznacza to porzucenie mocarstwowych planów i skoncentrowaniu się na obsłudze góra 70 - 80 mln ton ładunków rocznie zamiast obecnych 140. Z kolej Krzysztof Sędzikowski, dyr. zarządzający CTL, uważa, że wejście DB do Polski potwierdza potencjał polskiego rynku. - To nas cieszy. Jednak będziemy musieli rywalizować z dwoma narodowymi przewoźnikami, polskim i niemieckim. Nie martwimy się, bo odpadł nam prywatny rywal - mówi Sędzikowski.O atrakcyjności polskiego rynku mówią też przedstawiciele DB Schenker.- Ta część Europy ma o wiele lepsze perspektywy wzrostu, niż inne regiony, coraz więcej firm przenosi tu produkcję - twierdzi Norbert Bensel, szef DB Schenker.PCC ma być głównym rozgrywającym przewoźnikiem kolejowym w europejskiej strukturze DB Schenker w Europie Środkowo - Wschodniej. Na wzór DB Schenker w regionie centralnym, czy na zachodzie English Welsh & Scottish Railway. Jak zapewnia Bensel, na razie firma nie planuje już dalszych akwizycji w Europie. [...]DB to największa grupa logistyczna w Europie i - po DHL - druga na świecie. Firmie brakowało przyczółka kolejowego w Polsce, jest on potrzebny do zwiększenia przewozów z Europy Zachodniej do Rosji i Azji oraz przez polskie porty morskie ze Skandynawii na południe Europy."

Koleje niemieckie Deutsche Bahn "wsławiły się" w czasie II wojny światowej perfekcyjną organizacją przewozów Żydów z Europy Zachodniej i Południowej do obozu zagłady Auschwitz- Birkenau. Pociągi jeździły wg rozkładu, podstawiano luksusowe wagony i wydawano bilety podróży, za które płacili sami pasażerowie. Koniec podróży i złudzeń co do jej celu następował na rampie w Auschwitz.

Powyższy proceder został opisany w filmie Claude'a Lanzmanna "Shoah" (1985).

Czy koleje Deutsche Bahn chcą być witane w Polsce kwiatami? Czy zaprotestują organizacje pretendujace do reprezentowania ofiar Holokaustu i ambasada Izraela?

lubię celne riposty, doceniam bezinteresowność, erudycję, autoironię i poczucie humoru piszę z przerwami od 2007 roku, współpracowałem z portalami : Wolni i Solidarni, POLIS MPC, Blogmedia24, Niepoprawni.pl, Nieznudzeni Polską.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (7)

Inne tematy w dziale Polityka