Nie oczekiwałam nic specjalnego od książki, która ma 142 strony, ale trafiła do mnie właśnie wtedy, kiedy potrzebowałam czułego kopa w tył. Autor pisze, że nie możemy sobie wyobrazić współczesny świat bez ingerencji sieci społecznościowych. Prawdopodobnie jest to ciężkie wyzwanie. Ale wciąż, jak i wielu szanowanych biznesmenów, nadal nie doceniamy ich siły. Aby uniknąć powtarzania najczęstszych błędów i zmienić media społecznościowe w przydatne narzędzie, przygotowałam raczej dla siebie (bo cały czas czytając, myślałam o blogowaniu) 6 głównych wniosków z książki „Crash It!”
1. Najważniejsze, zacząć!
Każda umiejętność doskonale opanowana była kiedyś tą niedoskonałą. Najwięksi specjaliści z dziedziny social media też kiedyś zaczynali. Zatem zacznij i Ty! Nie zastanawiaj się tygodniami nad planem, tylko zacznij go realizować małymi krokami. Przesyłaj przynajmniej mały element, który może być później fundamentem czegoś bardzo wartościowego.
2. Przeanalizuj swoje lęki
Jeśli trudno jest Ci rozpocząć blogowanie, zastanów się, czego właściwie się obawiasz. Dzięki zrozumieniu swoich lęków będzie Ci znacznie łatwiej zrobić krok do przodu. Zwykle można wyróżnić 3 typy obaw.
Strach przed porażką
Zwykle nie boimy się samej porażki, ale tego, co pomyślą o nas rodzina i przyjaciele, kiedy się o niej dowiedzą. Aby pozbyć się strachu, pozyskaj wsparcie zaufanej osoby. Upewnij się, że masz przy sobie osobę, która będzie dla Ciebie wsparciem i nie będzie Cię oceniała.
Strach przed marnowaniem czasu
Tę obawę najlepiej zrozumieją osoby, których dzienny plan wypełniony jest co do minuty. Jeśli w ciągu dnia znajdziesz czas na oglądanie seriali albo granie w grę wideo, z pewnością wygospodarujesz także czas na pisanie bloga. Oczywiście nikt nie mówi, żeby ograniczać czynności, które pomagają nam się zrelaksować. Pozbądź się jedynie rzeczy, które są zbędne.
Strach przed pojawieniem się arogancji
Autor książki „Crash It!” Gary Vaynerchuk został oskarżony o narcyzm na początku swojej kariery. Wielu uważało, że marka osobista wykreowana przez niego była niemal kultem jednostki. Jednak okazało się, że to, co dla jednych było wadą, dla innych stało się czymś wybitnym i godnym naśladowania. Dlatego nie słuchaj nikogo i rób, co lubisz!
3. Nie wymyślaj, ale dokumentuj
Ludzie uwielbiają śledzić historie sukcesu. Wiele z nich zostało już powiedzianych, ale nie od Ciebie. Jeśli uważasz, że nikt nie potrzebuje Twojej historii, głęboko się mylisz i najprawdopodobniej nawet nie próbowałeś jej opowiedzieć. Zdobądź się na ten krok, popierając swoje słowa dowodami.
4. Wypróbuj różne media społecznościowe i formaty treści
W książce „Crush It!” Gary Vaynerchuk pisze, że każda sieć społecznościowa ma swój własny „charakter”. Oznacza to, że dla każdej z nich trzeba dobrać unikalne treści i metody promocji. Na przykład format Facebooka bardzo różni się od formatu YouTube, chociaż możesz przesyłać filmy na obie platformy.
Jak postępować? Zbieraj elementy promocyjne i eksperymentuj z różnymi sieciami społecznościowymi. Metodą prób i błędów wybierzesz najlepsze możliwości przyciągnięcia odbiorców z dowolnego miejsca. Nawiasem mówiąc, dotyczy to także kolejnego wniosku.
5. Twoja publiczność jest wszędzie
Nie omijaj żadnej platformy komunikacji. Nawet jeśli myślisz, że Twoich docelowych odbiorców może tam nie być, spróbuj mimo wszystko. Media społecznościowe ewoluują w tak zawrotnym tempie, że nie sposób zgadnąć, skąd nadejdzie duży sukces.
6. Podstawowe zasady, na które należy zwrócić uwagę, aby zbudować atrakcyjną i dochodową markę osobistą
1. Zamiar
Do jakich celów potrzebujesz bloga? Chcesz pomagać ludziom, opowiadać o swoim produkcie czy po prostu zarabiać? Pamiętaj, że kluczem do sukcesu silnej marki jest wysokiej jakości produkt i autentyczna troska o innych.
2. Autentyczność
Zamiast kopiować treści od innych, oczaruj swoich odbiorców oryginalnością. Pokaż, że tworzenie nowych informacji i przekazywanie im wiedzy daje Ci ogrom radości i satysfakcji. Im bliżej jesteś publiczności, tym lepiej będzie odbierany Twój blog.
3. Pasja
Aby się nie wypalić, musisz naprawdę kochać to, czym się zajmujesz. Powinieneś być pewien, że widzisz sens w tym, co robisz. W przeciwnym razie odbiorcy prędzej czy później wyczują, że Twoje intencje są nieszczere.
4. Cierpliwość
Niestety droga do sukcesu jest o wiele dłuższa i bardziej zawiła niż Ci się wydaje. Przygotuj się, że pewnego dnia stwierdzisz, że rzucasz to wszystko, bo nie masz już siły i motywacji. Porzuć te myśli, wytrwaj, nie poddawaj się - wtedy osiągniesz zamierzony cel.
5. Prędkość
Odrzuć swój wewnętrzny perfekcjonizm i nie bój się potknięć. Czasami sukces rodzi się w bólach i nie tak szybko jakbyśmy tego oczekiwali. Dlatego każdy popełniony błąd daje Ci nowe doświadczenie i nauczkę. Lepiej popełnić błąd 10 razy i zrobić wszystko dobrze 3 razy, niż zrobić to tylko 3 razy i odnieść sukces.
6. Praca
Aby odnieść sukces w budowaniu osobistej marki, traktuj to jak pracę. Powinieneś poświęcić temu dużo czasu, ale nie zapominając jednocześnie o rodzinie i przyjaciołach. Pamiętaj, że tyle wysiłku ile włożysz w pracę, tyle w rezultacie zostanie Ci zwrócone.
7. Uwaga
Teraz Twoim obowiązkiem jest obserwowanie najnowszych trendów i popularnych kont! Bądź na bieżąco z konkurencją i z najnowszymi wiadomościami. Śledzenie aktualnych trendów i współpraca z osobami, które zyskują na popularności to szybka droga do rozwoju bloga.
Chętnie dzielę się wiedzą i czytam o e-learningu, promocji wydarzeń, webinarach i marketingu.
Redaktor blogu MyOwnConference. Prywatnie miłośniczka języków obcych, kryminałów i podróży.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Kultura