Sprawdzamy!
Stałych bywalców tego działu nie dziwią tego typu sensacyjne tytuły pewnego propagadndzisty.
Ale dla porządku wyjaśnijmy. Pisze on:
wg szefa komisji dra Macieja Laska i ekspertów z Komisji- specjalistów od lotnictwa...
..piloci Tu-154 nie mieli na panelu wskaźników zegarów pokazujących obroty silników !!!!
...
1.8.3.2. Przyrządy nawigatora
7. Wskaźniki ITE – wskazania obrotów sprężarek wysokiego ciśnienia silników D-30KU.
- a jak jest naprawdę ?
a naprawdę ..., jest to banalnie proste. "Tablica przyrządów" podzielona jest na PANELE. KBWL prawidłowo wyszczególniła "zegary" na panelach pilotów i nawigatora, bo tak te panele są zwyczajowo nazywane. Nie oznacza to bynajmniej, że przyrządy na centralnie położonym panelu nawigatora są niedostępne dla wzroku pilotów.Nikt nic takiego nie napisał.
Więc pierwszą bzdurę mamy wyjaśnioną. Piloci nie mają wskaźników obrotów turbin silników "przed sobą" lecz "w zasięgu wzroku".
Wbrew obrzydliwej insynuacji autora "- to dlaczego Komisja stwierdziła w raporcie , że takich informacji nie mieli ?
czy uznała że informacje o obrotach silników są dla pilotów mało ważne ????
kolejna kompromitacja pseudo ekspertów Laska"
KBWLLP nic takiego w raporcie nie zawarła. Poza tym, w czteroosobowym składzie załogi załogi samolotu Tu-154 za monitorowanie pracy silników odpowiedzialny jest mechanik pokładowy, który te przyrządy ma literalnie "przed oczami".
I na tym można zamknąć poruszoną kwestię techniczną.
Klapa podkomisji macierewicza i propaganda
Po spektakularnej klapie podkomisji macierewicza cała linia propagandy sprowadza się do prób podważenia wiarygodności raportów polskiej KBWLLP i rosyjskiego MAK. Oczywiście raporty te nie są doskonałe, zwłaszcza, że powstawały pod ogromną presją czynników politycznych i polskiej opinii społecznej na najszybsze opublikowanie wyników postępowania.
Tylko rozróżniajmy pomiędzy rzeczową krytyką, a polityczno/propagandowym krytykanctwem. Weźmy przyłóżmy miarkę blogera Niagracza do niego samego. Pisze on:
Czy po 11 latach po katastrofie można jeszcze znów wykryć w raporcie Laska coś zaskakującego ?
- niekompetencją
- manipulanctwem
- niechlujstwem
- lub pachnącego czymś gorszym?
A pisze to człowiek nie mający(?) dekadę po katastrofie bladego pojęcia o ustaleniach POLSKIEJ prokuratury w kwestii badania przełomu brzozy na działce p. Bodnia. Co gorsza, po wypunktowaniu tej bzdurnej, propagandowej papki treść notek została zmieniona. Wszelka dyskusja pod notkami propagandzistów nie jest możliwa, bowiem wszystkie krytyczne wpisy są usuwane.
Z drugie strony notki wyjaśniające oszustwa propagandy nie są przez redakcję prawidłowo otagowywane, co wypacza równość szans prezentacji przeciwstawnych poglądów na Salonie24.
Wspomniane powyżej notki demsakujące już naprawdę skrajne oszustwa blogera Niegracza vell Quwerty:
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1004571,uszkodzenia-brzozy-pasuja-do-narracji-mak-kbwllp-pokazuje-obrazkowo-oszustwo-niegracza
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1004934,uszkodzenia-brzozy-pasuja-do-narracji-mak-kbwllp-pokazuje-obrazkowo-oszustwa-niegracza
Update 13.12.2021
Niegracz dorzucił do quwety:
Wielka niedoróbko/manipulacja Laska w kwestii zegarów obrotów silników; cz. II
a tam taki kwiatek, z ilustracją:
A jak jest naprawdę :
wystarczy zajrzeć do poradnika autorstwa guru rosyjskich pilotów samolotu Tu-154M - Jerszowa:
zresztą wystarczy popatrzeć na umieszczone w jego poradniku zdjęcie:
zdjęcia cytowane z: https://proza.ru/2016/12/25/845
- zegary obrotów silników są umieszczone na panelu na centralnym miejscu przed pilotami !!
takie umieszczenie jednoznacznie definiuje ważność tych wskazań dla pilotów !!!
a Komisja Laska pomija te zegary w wyliczance wskaźników pilotów !!!
Nie wiem jak Wy to widzicie, drodzy czytelnicy, ale wszystkie trzy panele są niewątpliwie przed pilotami. To, że panel II-pilota jest przed dowódcą, licząc od dziobu samolotu, nie ulega wątpliwości. Jednakże w osi ciała każdego z pilotów, centralnie nad sterownicą (wolantem) znajduje się wskaźnik zespolony sztucznego horyzontu i systemów nawigacyjnych. On to bowiem w hierarchii przyrządów jest najważniejszy. By spojrzeć na leżące na panelu centralnym tablicy przyrządów wskaźniki obrotów silników dowódca musi spojrzeć nieco w prawo, a 2P nieco w lewo, tak samo jak w celu spojrzenia na radar meteorologiczny czy wskaźnik systemu radionawigacyjnego.
Proszę pisać w komentarzach, czy ktoś widzi na tym zdjęciu coś innego niż opisałem powyżej.
Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka