I kolejna notka:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1084920,kolejny-dowod-ze-to-wybuch-zniszczyl-tu-154-w-smolensku-porownanie-z-dc-8
SPRAWDZAMY:
Raport:
https://reports.aviation-safety.net/1989/19890607-2_DC86_N1809E.pdf
i spróbujmy porównać:
By Rolf Wallner - http://www.airliners.net/photo/Surinam-Airways/McDonnell-Douglas-DC-8-62/0451874/L/, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16173589
Jak bez trudu zauważymy, DC-8 ma cztery silniki pod skrzydłami, w odróżnieniu od Tu-154 który ma trzy silniki na ogonie, co w przypadku katastrofy rezultuje zupełnie innym rozkładem masy i siłami działającymi na konstrukcję.
Porównanie kuleje!
Ale dalej. Raport liczy wszystkiego jedynie 32 strony. Nikt nie uważał za stosowne rozpatrywać geometrii kolizji. Tej informacji po prostu tam brak, a "porównanie" Niegracza zostało wygrzebane z Quwety. Cytat:
"3.12 Wreckage and Impact Information The wreckage trail was "V" shaped and had a length of about 335 m with a width varying between 10 and 50 m. Parts-of the cockpit equipment were found halfway down the wreckage trail. The fuselage was broken into pieces the longest of which were the empennage with the horizontal and vertical tail surfaces, and the wing center section. The center section with the main landing gear in the down-and-locked position was intact and had come to rest inverted. The cabin portion was totally destroyed."
Co tu dodać? Pole szczątków jak w Smoleńsku, rozchodzące się stożkowo, szerokości od 10 do 50 m. Największym zachowanym fragmentem była sekcja ogonowa z usterzeniem. Brak za to jakiejkolwiek informacji, że maszyna w locie odwróciła się na plecy. To po prostu jest kolejne łgarstwo Niegracza vel Quwety.Z tekstu wynika, że centropłat zaległ w pozycji odwróconej, ale to nie to samo co kolizja z glebą w pozycji plecowej. Najwyraźniej maszyna kolidowała z przeszkodami terenowymi w pozycji normalnej i w procesie kolizji centropłat odwrócił się na plecy. Długość pola szczątków to 335 metrów. To DWA RAZY więcej niż w Smoleńsku i wskazuje na inną geometrię kolizji.
Uwagę zwraca ilość gałęzi w podwoziu widoczna na tym zdjęciu:
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Feditorial01.shutterstock.com%2Fwm-preview-1500%2F7379270a%2F68ef47b6%2Fsurinam-dc-8-plane-crash-1989-paramaribo-suriname-shutterstock-editorial-7379270a.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.shutterstock.com%2Fde%2Feditorial%2Fimage-editorial%2Fsurinam-dc-8-plane-crash-1989-paramaribo-suriname-7379270a&tbnid=XxAPB_3f-eZVLM&vet=12ahUKEwj3yK_18cfsAhWEH-wKHfBID6kQMygEegUIARCZAQ..i&docid=MlrvvL2_DvRvrM&w=1500&h=993&itg=1&q=dc-8%20surinam%20crash&client=firefox-b-e&ved=2ahUKEwj3yK_18cfsAhWEH-wKHfBID6kQMygEegUIARCZAQ
Analogii ze Smoleńskiem brak!
Spójrzmy też na pole szczątków:
CC BY https://aviation-safety.net/photo/6086/DC-8-62-N1809E
CC BY https://aviation-safety.net/photo/6087/DC-8-62-N1809E
Jak w Smoleńsku! Masa szczątków na drodze hamowania wraku!
Analogii ze Smoleńskiem jest więcej! Załoga była niedoszkolona, bez rzetelnego sprawdzenia kwalifikacji, podchodziła w złych warunkach atmosferycznych z naruszeniem przepisów bezpieczeństwa wykonywania lotów, ignorując ostrzeżenia systemu GPWS (TAWS).
Tutaj mamy pełną analogię z wypadkiem pod Smoleńskiem, ale o tym zamachofile już nie napiszą!!!
PS No i silnik też jakoś nie wytrzymał, choć zdaniem światłego inaczej Niegracza vel Quwety nie miał prawa się rozpaść:
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Feditorial01.shutterstock.com%2Fwm-preview-1500%2F7359912a%2F45fd2261%2Fmalaysia-flying-tigers-plane-crash-1989-kuala-lumpur-malaysia-shutterstock-editorial-7359912a.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.shutterstock.com%2Feditorial%2Fimage-editorial%2Fmalaysia-flying-tigers-plane-crash-1989-kuala-lumpur-malaysia-7359912a&tbnid=lFxheZY3tTHXIM&vet=10CBYQxiAoA2oXChMI4J7_9fHH7AIVAAAAAB0AAAAAEDo..i&docid=Wy71qiJnnhQT9M&w=1500&h=983&itg=1&q=dc-8%20surinam%20crash&client=firefox-b-e&ved=0CBYQxiAoA2oXChMI4J7_9fHH7AIVAAAAAB0AAAAAEDo
Tu zaś widać klapy zaskrzydłowe podziurawione od wybuchu, ups, gałęziami; jak w Smoleńsku.
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Feditorial01.shutterstock.com%2Fwm-preview-1500%2F7379271a%2F63cede88%2Fsurinam-dc8-plane-crash-1989-paramaribo-suriname-shutterstock-editorial-7379271a.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.shutterstock.com%2Feditorial%2Fimage-editorial%2Fsurinam-dc8-plane-crash-1989-paramaribo-suriname-7379271a&tbnid=TO0SmGMPFuAqmM&vet=10CAkQxiAoAWoXChMI4J7_9fHH7AIVAAAAAB0AAAAAEC8..i&docid=r84f_5J3PsQdgM&w=1500&h=993&itg=1&q=dc-8%20surinam%20crash&client=firefox-b-e&ved=0CAkQxiAoAWoXChMI4J7_9fHH7AIVAAAAAB0AAAAAEC8
Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka