Handlowa sieć Kaufland będzie wyposażać swoje sklepy w instalacje fotowoltaiczne. W ramach podnoszenia efektywności energetycznej, wszystkie markety dysponują już oświetleniem LED.
Fotowoltaika w sieci Kaufland zadebiutowała rok temu na dachu marketu przy ul. Długosza we Wrocławiu. Po sukcesie testowego wdrożenia, spółka podjęła decyzję o wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii również w kolejnych placówkach.
- Naszym długoterminowym celem jest instalacja paneli fotowoltaicznych na wszystkich istniejących obiektach posiadających odpowiednią konstrukcję dachową, a także w nowo wybudowanych sklepach. Montaż rozwiązań wykorzystujących OZE jest istotnym krokiem w kontekście realizacji naszych zobowiązań klimatycznych. Kaufland zadeklarował, że do 2030 r. zredukuje emisje powstałe w wyniku działalności operacyjnej o 80% w porównaniu do 2019 r. Dzięki fotowoltaice chronimy zasoby naturalne i wnosimy kolejny wkład w ochronę środowiska naturalnego. Chcemy wykorzystać ją również do promowania odnawialnych źródeł energii wśród konsumentów. W przyszłości informacje dotyczące ilości energii wyprodukowanej dzięki instalacji fotowoltaicznej będą prezentowane klientom na ekranach digital signage przy wejściu do sklepu – mówi Adam Sadowski, ekspert Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska.
Paneli będzie więcej
Na 2022 r. detalista zaplanował montaż i uruchomienie trzech instalacji fotowoltaicznych. Pojawią się one na dachach marketów w Gliwicach, Lublinie i Piastowie. Urządzenia pokryją w skali roku nawet do 20% całkowitego zapotrzebowania na energię. Jednocześnie sieć rozpoczęła procedurę pozyskiwania niezbędnych pozwoleń dla kolejnych obiektów. W ciągu kilku najbliższych lat w rozwiązania wykorzystujące OZE wyposażone zostaną: markety w Jarosławiu, Częstochowie, Zawierciu, Katowicach i Głogowie, Centrum Usług Wspólnych we Wrocławiu, a także Centrum Dystrybucyjne w Woli Krzysztoporskiej.
Jasno i oszczędnie
Energooszczędne oświetlenie LED było dotąd standardem we wszystkich nowo wybudowanych i zmodernizowanych marketach. Kaufland zakończył właśnie wymianę oświetlenia na LED w 49 lokalizacjach i tym samym jest ono dostępne we wszystkich jego sklepach w Polsce. Technologia LED jest wykorzystana zarówno w salach sprzedaży, magazynach, jak i w pasażach handlowych. Inwestycja kosztowała blisko 5,5 mln złotych. Średnioroczna oszczędność zużycia energii elektrycznej w 49 zmodernizowanych placówkach wyniesie około 6895 MWh.
Kaufland nie jest jedyną siecią w Polsce, która przy rosnących cenach prądu i niestabilności dostaw energii inwestuje w OZE. Robi tak też m.in. Biedronka i Żabka.
Blog poświęcony energetyce - zielonej, konwencjonalnej, transformowanej
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka