Anka K Anka K
158
BLOG

Medjugorie to Duchowe Centrum Świata, wg. słów papieża JPII

Anka K Anka K Społeczeństwo Obserwuj notkę 5
W dniach 13-14 kwietnia 1997 roku oraz 22 czerwca 2003 roku papież Jan Paweł II udał się w podróż apostolską do Bośni i Hercegowiny. Chciał wtedy odwiedzić Medjugorie, ale ....


Biskup brazylijskiego miasta Flovianopolis Murilo Krieger był w Medziugorju czterokrotnie. Przy okazji jednej z tych wizyty rozmawiał z Ojcem Święty, który mu powiedział: Medjugorie, to jest duchowe centrum świata".

Papież Jan Paweł II doskonale znał  szczególnie trudną sytuację geopolityczną w Chorwacji, objawienia w Medjugorie rozpoczęły się i trwały w trakcie jego pontyfikatu.

Ci, którzy znają książkę Randalla Sullivan Śladem objawień maryjnych, Zapis dziennikarskiego śledztwa wiedzą, że Medjugorie to miejsce wielowiekowych wyjątkowo krwawych walk etnicznych i politycznych oraz miejsce niezwykłych mistycznych zdarzeń szóstki młodych osób, których wiarygodność latami badało wielu specjalistów.   

Niestety żyjemy w czasach wyjątkowo ostrej walki elit politycznych z kościołem katolickim i dla celów politycznych fakty często są  fałszowane.


Kilka świadectw znanych osób



Prezydent Chorwacji Franjo Tudmana

W dniu 15 III 1997 r. prezydent Chorwacji Franjo Tudmana publicznie stwierdził w obecności księży z Medjugorie, biskupa Mostaru oraz piętnastu najwyższych urzędników Chorwacji i Federacji BiH: “Ponownie powtarzam, że podczas mojej ostatniej rozmowy z papieżem Janem Pawłem II Ojciec Święty powiedział mi, że przy okazji wizyty w BiH chciałby odwiedzić również Medziugorje”.


Arcybiskup Patrick F. Flores

Arcybiskup Patrick F. Flores z San Antonio w Teksasie (USA) po spotkaniu z Ojcem Świętym między innymi powiedział: “Byłem z wizytą u Ojca Świętego w styczniu. Powiedziałem mu “Wasza Świątobliwość, wielu ludzi z mojej archidiecezji udaje się do Medziugorja, a ja ani nie zezwoliłem, ani nie zabroniłem, co mam robić?” Papież mi odpowiedział: “Pozwól ludziom, aby tam jechali. Tam się modlą! ” Nabrałem odwagi dzięki tej odpowiedzi i powiedziałem Papieżowi: “Ale również i mnie zapraszają, żebym pojechał z nimi w sierpniu” Papież mi odpowiedział: “Jedź i módl się za mnie”. 


Arcybiskupem Kwangju, Korea Południowa

W 1991 roku papież w rozmowie z arcybiskupem Kwangju powiedział: Są biskupi - tak, jak w Jugosławii, którzy są przeciwni … Ale należy patrzeć na wielką liczbę ludzi, którzy odpowiadają na wezwanie, na liczne nawrócenia …Wszystko przebiega po linii Ewangelii, te wszystkie fakty powinny być poważnie zbadane".


  Franciszkanin  Jozo Zovko

20 lipca 1992 roku w czasie wojny na Bałkanach papież powiedział do o. Jozo Zovko:Troszczcie się o Medjugorie, pilnujcie Medjugorie, wytrwajcie, nie poddajcie się. Odwagi, jestem z wami. Brońcie, idźcie śladem Medjugorie".


Wizjonerka Mirjana Dragićević-Soldo

W 1997 roku papież powiedział wizjonerce Mirjanie Dragićević-Soldo: „Gdybym nie był papieżem, już dawno bym był w Medziugorju, żeby spowiadać".

Biskup Pavol Hnilica

Biskup Pavol Hnilica potwierdził wypowiedź Ojca Świętego, który do grupy lekarzy z Mediolanu powiedział w dniu 1 sierpnia 1989 r.: “Tak, dzisiaj świat utracił sens tego, co nadprzyrodzone. W Medziugorju wiele osób poszukiwało i znalazło sens w modlitwie, poście i spowiedzi”.

Biskup Pavol Hnilica 25 marca 1994 roku na Górze Objawień wypowiadał słowa aktu oddania świata (szczególnie Rosji) Niepokalanemu Sercu Maryi, a czynił to  w łączności z Ojcem Świętym.

W 2004 roku biskup Hnilica został zachęcony do wyjazdu do Medziugorja przez papieża, który twierdził: “(…) widzisz, Medziugorje jest kontynuacją Fatimy (…)”. 

 


Ostrzeżenie

W Medjugorie byłam 2 razy i oba te wyjazdy inaczej przeżyłam.

W 1999 roku wioska wyglądała inaczej niż dzisiaj, byłam tam w trakcie Festiwalu Młodych w cztery lata po zakończeniu wojny na Bałkanach. Wtedy pielgrzymkę przeżyłam duchowo,  poznałam osobiście siostrę Elwirę, byłych narkomanów ze wspólnoty Cenacolo i widzącą Vicki. Ogólnie panował tam spokój, chyba pracowała jedna restauracja, pojedyncze małe sklepiki, mieszkaliśmy u miejscowej ludności w skromnych warunkach.

W 2018 roku było inaczej. Po pierwsze  mnóstwo ludzi, liczne sklepy z dewocjonaliami i obok dawnych kameralnych domów wielkie hotele. Nie było poprzedniej atmosfery wyciszenia się i modlitwy, ale za to było wiele dodatkowych atrakcji.

Ostatnio pojawia się coraz więcej nagrań ośmieszających pielgrzymki do Medjugorie. Opisałam je w notkach:

Bardzo łatwo ulec manipulacji i zacząć się zastanawiać, gdzie jest prawda, a gdzie jest fałsz.

Po drugim moim wyjeździe oraz po odsłuchaniu wspomnianych nagrań być może sama uwierzyłabym w aktualną medialną propagandę, ale na szczęście miałam wspomnienia z wyjazdu poprzedniego. 


Więcej:

  1. Jan Paweł II świadkiem Medziugorja
  2. Jan Paweł II o Medjugorje
  3. Papież i Medziugorie
  4. Jan Paweł II
  5. Jan Paweł II i Medziugorje
  6. Film Medjugorje  (dostępny na kanale https://katoflix.com/film/medjugorje)

Anka K
O mnie Anka K

Interesuję się współczesną historią, psychologią społeczną i turystyką.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Społeczeństwo