Nie było potrzeby zabierania na pokład dodatkowego obciążenia, ponieważ na lotnisku Smoleńsk lądowały samoloty Tu-154 i odpowiedni drąg holowniczy był na wyposażeniu lotniska.
I co to za hak/ haki ? Widoczne fragmenty w dolnym prawym rogu:
Jak widać drągi holownicze zostały w tym miejscu położone " ręka ludzką" - to nie jest stan po hipotetycznym zderzeniu samolotu z ziemią;
Czy to są dragi holownicze do samolotu Tu-154? i po co dwa?
Są różne haki do holowania samolotów po płycie lotniska:
po rosyjsku hak holowniczy samolotu to:
водило
Как ни странно, водило от Ту-154 и Ил-76 самые огромные. Даже Б-747 маленькое и тоненькое
Trochę dziwne, że haki holownicze samolotów Tu-154 i Ił-76 są takie ogromne ; nawet hak do samolotu Boeing 747 jest malutki i cienki !!
masa haka holowniczego do Tu-154 А3107-0000-0 to 320 kg
http://aviadocs.com/RLE/Tu-154M/CD1_RTYE/RTE/Papka_3/Tu-154M_RTE_r009.pdf
Co tam faktycznie leżało na wrakowisku i skąd się wzięło ?
Na jaką głębokość wbił by się glebę hak holowniczy o masie 320 kg przy przeciążeniu choćby 50 g ? ( wtedy działała by na niego siła 16Ton ).
Hak jest luzem - czyli w momencie hipotetycznego zderzenia wypadł by z rozpadającego się kadłuba.
Hak leży swobodnie na powierzchni gleby - nie zarył , nie wbił się - wygląda na położony tam.
-----------------------------------------
_ Tzw. apteczka techniczna...
-czyli zestaw potrzebnych części zapasowych i narzędzi do obsługi samolotu , w przypadku lotów do lotnisk w państwach zachodnich
- ważyła ok. 300kg
Дополнительное снижение веса достигается за счет снятия с бортов технических аптечек. Очевидно, что для полетов в Западную Европу Ту-154М должны быть обеспечены необходимым набором запчастей, а также колесами, домкратами, специальными тарировочными ключами и т. д. — на месте все это найти невозможно. В результате вес технической аптечки, которую каждый самолет Ту-154М постоянно возил с собой, достигал 300 кг
http://www.ato.ru/content/tu-154m-uchitsya-berezhlivosti
- czyli drąg holowniczy o masie 320 kg nie wchodził w skład tego zestawu
Natomiast apteczka techniczna Tu-154 w locie na lotnisko Smoleńsk , które na pewno miało na wyposażeniu drągi holownicze do Tu-154 apteczka techniczna ważyła aż 1066kg.
Porównanie:
Taki drążek holowniczy o masie 320 kg w momencie katastrofy działał by jak pocisk burzący,
Tu działo kolejowe kaliber 280 mm:
Czy samolot Putina , który lądował w Smoleńsku też miał na pokładzie drążek holowniczy ?
Czy Jak-40 miał na pokładzie drążek holowniczy ?
Czy Ił-76 , który miał lądować w Smoleńsku tez miał na pokładzie drążek holowniczy ?
Gdzie w zasobach Laska jest zdjęcie drążka holowniczego już na składowisku szczątków ?
- ten drążek - jak pocisk przelatywał przez kabinę pasażerską, uderzał we fragmenty kadłuba - ważne byłoby sprawdzić jakie miał uszkodzenia mechaniczne.
.....................................................
Spis wyposażenia apteczki technicznej wg rosyjskich wymagań można znaleźć tu:
drąga holownicego w wymaganiach nie ma
https://avia.rostransnadzor.ru/wp-content/uploads/sites/2/2016/12/77.Instruktsiya-po-e-vakuatsii-samoletov-s-letnogo-polya-ae-rodromov-grazhdanskoj-aviatsii.pdf
itd.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka