Oto owa słynna rurka w oglądzie "ekspertów" Laska:
Patrzą na nią i nie zauważają...
..że to zwykła rurka stalowa ...
Jet Engine Shafts | Ashot Ashkelon Industries
.. a są bardzo blisko..
.. wystarczy się przyjrzeć i zauważyć , że nie tak wyglądają części nowoczesnego silnika odrzutowego
.. że części silnika nie są pokryte rdzą, nie maja nierównej powierzchni...
Pokaże to jeszcze dokładniej:
i zupełnie dokładnie...
- Czy sprawdzili to biegli prokuratury na składowisku szczątków Tu154 w Smoleńsku ?
-Wątpię...
- zresztą ..tej rurki już tam na pewno nie ma..
- nie widać jej na żadnym zdjęć.. choć na wrakowisku była tak wyraźnie widoczna .. a na składowisku przechowano nawet najmniejsze fragmenty rurek konstrukcyjnych samolotu...
.
Jeśli by "eksperci" Laska, biegli Prokuratury mieli wątpliwości;
to polecam wycieczkę do muzeum przy Technikum Lotniczym w Rosji, w Permie; tam jest silnik D-30-KU i to z takimi rozcięciami , że widoczne są rurki konstrukcyjne sprężarki niskiego ciśnienia..
.. a uczniowie technikum czy kustosz muzeum pokażą, co trzeba...
https://zen.yandex.ru/media/starcom68/dvigatel-d30-v-muzei-aviacii-tehnikuma-shvecova-5aacf83255876b482566897c
i jeszcze wyraźniej
dla porównania:
.............................
W sprawie rurki dali też popis "fizycy smoleńscy" pod kierunkiem blogera You-know-who( prof.Pawła Artymowicza w czasie wolnym)
Największą głupotę napisał fizyk Jaki-taki, któremu ubzdurało się w Jaki-niby-taki powstał charakterystyczny kształt na końcu rurki ze złomu , wziętej przez "fizyków smoleńskich" za cześć konstrukcji silnika :)))
otóż fizyk Jaki-taki twierdzi jakoby ten "ukos" powstał w trakcie rozpadu silnika po zderzeniu z podłożem !!!
cytuję:
JakiTaki
@meaculpa ( celnie komentuje-przyp: quwerty)
"Warto by opisać/wyjaśnić kierunek i rodzaj siły, która doprowadziła do takiego przecięcia gazrurki, a turbinę sprężarki ułożyła po drugiej stronie silnika"
na to Jaki-taki :Ta rurka nie jest obliczona na przenoszenie sił. Robi to pierścień z zębami. Po ściśnięciu na śrubie łączącej (to ta rurka) zestaw jest umocowany stabilnie.
Działające siły nieosiowe doprowadzają do zerwania rurki a ponieważ ona wiruje kilkadziesiąt obrotów na sekundę trąc o cokolwiek innego tworzy ukos.
P.S.Na podstawie wyglądu obrobionego końca tej rurki można nawet określić z jakiej stali jest wykonana: można to poznać po charakterystycznym śladzie po nożu skrawającym -jest to tzw."grat" -gdy stal jest miękka o małej zawartości węgla ,tworzy się dość plastyczny wiór przy jego odłamywaniu pozostaje na powierzchni ,przy wyjściu noża ; taki rodzaj"kołnierza" wystającego po obwodzie materiału.To stal o niskiej wytrzymałości ., granica plastyczności Re w granicach 250 MPa.
Ta stal ma zawartość węgla w granicach 0,10-0,15 i manganu w granicach 0,50 -0,70 .,pozostałe składniki to domieszki wynikające z samego procesu np Si w ilości powiedzmy ok. 0.,3 .Na rurki silnika używa się stali niskostopowych ,np. typu 40HNM o zawartości C 0,36 0,45, Mn 0,5 0,9 , Cr 0,9 1,2 - z dodatkami Mo i V. Taka stal ma znacznie większą wytrzymałość, Re min. (w stanie ulepszonym ) min 690MPa.
I jeszcze namiary na to muzeum:
Inne przykłady "rurek" w silnikach odrzutowych:
RAF Aircraft BAE 146 Jet Engine
---
I jeszcze zdjęcia silnika D-30-KU na rosyjskojęzycznej stronie:
https://airguide.livejournal.com/16430.html
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka