quwerty quwerty
254
BLOG

Tu-154 a Tu-134, DC-8 - zderzenie w pozycji odwróconej- porównanie skutków.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

    W 2011  roku  samolot  Tu-134  upadł na ziemię  tuż przed  pasem w pozycji  "praktycznie  odwróconej" - kąt  przechylenia  w momencie  zetknięcia  z ziemią  ponad 90 stopni- jak to określono  w  raporcie; prędkość ok 280 km/h.kąt pochylenia  ponad 10 stopni - parametry  zderzenia  bardzo podobne  jak Tu-154  w Smoleńsku. Samolot  w przechyle  ok  5-7 stopni zaczepił  o  sosny  na wysokości  25m  i dalej zniżając się  i zderzając  z drzewami przekręcił   się  do pozycji praktycznie  odwróconej.

z raportu:

Продолжая столкновение с деревьями, самолет с развивающимся правым креном пролетел еще 510 м и столкнулся с бруствером дороги практически в перевернутом положении (крен более 90°)



https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_RusAir_9605


Katastrofa Tu-134 przypomina tę z kwietnia 2010 roku, kiedy w Smoleńsku zginął polski prezydent - powiedział rosyjski wicepremier Siergiej Iwanow.

   Rosyjski samolot rozbił się w gęstej mgle podczas próby lądowania w Pietrozawodsku na północy Rosji. Według agencji Reutera, maszyna nie trafiła podczas podejścia na pas i otrzymała komendę odejścia na drugi krąg. Nie zdołała jednak tego uczynić. Zginęły 44 osoby. Przeżyło siedmiu pasażerów i jedna stewardessa. (http://www.tvn24.pl)

(  Tyle  osób  przeżyło moment katastrofy - karetki dotarły  po ok. 40 minutach !!) 3 osoby  zmarły  w  szpitalu  a w raporcie  końcwym  podano,  że przeżyło  katastrofę  tylko  5  osób.)

В результате столкновения самолета с землей и последующего пожара погибло 47 человек, 5 человек получили серьезные телесные повреждения.

Po upadku  powstał  silny pożar  który  ugaszono dopiero  po ok 40 minutach.

image

Gdyby  nie pożar, zapewne  jeszcze część  ofiar  udało by się uratować.


Poniżej  przedstawiono  graficznie  rozmieszczenie  tych osób  , które  przeżyły  moment  katastrofy.( brak  pokazanego miejsca zajmowanego  przez  8. osobę)


  1. image


W kontekście  "katastrofy" w Smoleńsku  istotne  dla  wyjaśnianie  tego zdarzenia byłoby  pokazanie  podobnego schematu  z zaznaczeniem  stopnia  uszkodzenia   ciał .

 Nie jest  jasne które miejsce  zajmowała  stewardessa Julia Skworcowa:

image

.. na schemacie podano że siedziała  tuż za kabiną, w relacji   - że  w części  ogonowej( bardziej  prawdopodobne)


Jakie  odniosła  obrażenia ?

   Считает, что спаслась, потому что сидела в хвосте
Я была очень-очень туго пристегнута. Привычка просто, я машину вожу. Ремень врезался мне в живот и сжал так, что я думала - не выберусь, - описала Юлия пережитый ужас. - Я еле-еле ногами оттолкнула обломки фюзеляжа. Вышла вся в крови, мясо болтается. И хоть у меня был перелом ключицы, я этого в тот момент не чувствовала. А про ожоги я даже не знала. Только в больнице их увидела.

Miała  wstrząśnięcie  mózgu i złamanie obojczyka  z przemieszczeniem  oraz  oparzenia  nóg.

   Wg  jej relacji  po  katastrofie  sama uwolniła się z  fotela( miała  mocno  ściśnięty  pas)  , musiała też  nogami  wypchnąć  zagradzające  jej  drogę ewakuacji  fragmenty  kadłuba; miała  też szczęście  że  przejeżdżający  taksówkarz zauważył ją  i  zabrał  do szpitala- nie musiał  czekać  co najmniej dalsze pół  godziny  na ratunek. Zaraz z miejsca katastrofy   zadzwoniła  do mamy. 

Na zdjęciach  po katastrofie  koła  centropłata  sterczą do góry- widok  podobny  jak w Smoleńsku.

image

 Centropłat  leży  blisko  innych fragmentów  kadłuba.

image


  W  Smoleńsku  fragmenty  centropłata  znajdowały  się na samym końcu  wrakowiska( choć  brak na ziemi śladów  sunięcia ziemia  jest nie poruszona)

image


- czy znalazły się tam wskutek wybuchu  czy  w inny sposób  ?

image


Na zdjęciu  niżej  widać  skutki  pożaru Tu-134: krawędzie  konstrukcji są nadtopione ( duraluminium jest  niepalne).

image

W  Smoleńsku  były  lokalne  ogniska  pożarów, osmolenia  ale żadnego  nadtopienia elementów  konstrukcji  samolotu.

Żaden z 2 silników  Tu-134 nie rozpadł się, nie wyleciały  z nich  wirniki:

image



w przeciwieństwie  do "felernego "silnika  Tu-154  w Smoleńsku:

image


DC-8

 accident near Paramaribo International Airport, Suriname an 7 June 1985. Report released by the Commission of Inquiry, Surinam

 aircraft crashed near the Zanderij Airport at about 04.27 local time an 7 June 1989, during the hours of darkness

3 .I Damage to Airplane The on-the-scene investigation revealed that engine no. 2 struck a tree about 25 rn above the ground and about 300 rn from the runway. . The tree had a height of about 32 rn

https://reports.aviation-safety.net/1989/19890607-2_DC86_N1809E.pdf


image

image

Upadek  w pozycji  odwróconej  ,  totalna  destrukcja  kabiny  pasażerskiej, pożar  - a  część osób na pokładzie  przeżyła.

image

 Pomimo  totalnej destrukcji kabiny  pasażerskiej  15 osób  przeżyło  katastrofę,  z których 7  zmarło  później  wskutek  odniesionych obrażeń.

Centropłat  zachował sie  w  całości - nie był podzielony jak w przypadku  Tu-154  w  Smoleńsku.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka