W 2011 roku samolot Tu-134 upadł na ziemię tuż przed pasem w pozycji "praktycznie odwróconej" - kąt przechylenia w momencie zetknięcia z ziemią ponad 90 stopni- jak to określono w raporcie; prędkość ok 280 km/h.kąt pochylenia ponad 10 stopni - parametry zderzenia bardzo podobne jak Tu-154 w Smoleńsku. Samolot w przechyle ok 5-7 stopni zaczepił o sosny na wysokości 25m i dalej zniżając się i zderzając z drzewami przekręcił się do pozycji praktycznie odwróconej.
z raportu:
Продолжая столкновение с деревьями, самолет с развивающимся правым креном пролетел еще 510 м и столкнулся с бруствером дороги практически в перевернутом положении (крен более 90°)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_RusAir_9605
Katastrofa Tu-134 przypomina tę z kwietnia 2010 roku, kiedy w Smoleńsku zginął polski prezydent - powiedział rosyjski wicepremier Siergiej Iwanow.
Rosyjski samolot rozbił się w gęstej mgle podczas próby lądowania w Pietrozawodsku na północy Rosji. Według agencji Reutera, maszyna nie trafiła podczas podejścia na pas i otrzymała komendę odejścia na drugi krąg. Nie zdołała jednak tego uczynić. Zginęły 44 osoby. Przeżyło siedmiu pasażerów i jedna stewardessa. (http://www.tvn24.pl)
( Tyle osób przeżyło moment katastrofy - karetki dotarły po ok. 40 minutach !!) 3 osoby zmarły w szpitalu a w raporcie końcwym podano, że przeżyło katastrofę tylko 5 osób.)
В результате столкновения самолета с землей и последующего пожара погибло 47 человек, 5 человек получили серьезные телесные повреждения.
Po upadku powstał silny pożar który ugaszono dopiero po ok 40 minutach.
Gdyby nie pożar, zapewne jeszcze część ofiar udało by się uratować.
Poniżej przedstawiono graficznie rozmieszczenie tych osób , które przeżyły moment katastrofy.( brak pokazanego miejsca zajmowanego przez 8. osobę)
W kontekście "katastrofy" w Smoleńsku istotne dla wyjaśnianie tego zdarzenia byłoby pokazanie podobnego schematu z zaznaczeniem stopnia uszkodzenia ciał .
Nie jest jasne które miejsce zajmowała stewardessa Julia Skworcowa:
.. na schemacie podano że siedziała tuż za kabiną, w relacji - że w części ogonowej( bardziej prawdopodobne)
Jakie odniosła obrażenia ?
Считает, что спаслась, потому что сидела в хвосте
Я была очень-очень туго пристегнута. Привычка просто, я машину вожу. Ремень врезался мне в живот и сжал так, что я думала - не выберусь, - описала Юлия пережитый ужас. - Я еле-еле ногами оттолкнула обломки фюзеляжа. Вышла вся в крови, мясо болтается. И хоть у меня был перелом ключицы, я этого в тот момент не чувствовала. А про ожоги я даже не знала. Только в больнице их увидела.
Miała wstrząśnięcie mózgu i złamanie obojczyka z przemieszczeniem oraz oparzenia nóg.
Wg jej relacji po katastrofie sama uwolniła się z fotela( miała mocno ściśnięty pas) , musiała też nogami wypchnąć zagradzające jej drogę ewakuacji fragmenty kadłuba; miała też szczęście że przejeżdżający taksówkarz zauważył ją i zabrał do szpitala- nie musiał czekać co najmniej dalsze pół godziny na ratunek. Zaraz z miejsca katastrofy zadzwoniła do mamy.
Na zdjęciach po katastrofie koła centropłata sterczą do góry- widok podobny jak w Smoleńsku.
Centropłat leży blisko innych fragmentów kadłuba.
W Smoleńsku fragmenty centropłata znajdowały się na samym końcu wrakowiska( choć brak na ziemi śladów sunięcia ziemia jest nie poruszona)
- czy znalazły się tam wskutek wybuchu czy w inny sposób ?
Na zdjęciu niżej widać skutki pożaru Tu-134: krawędzie konstrukcji są nadtopione ( duraluminium jest niepalne).
W Smoleńsku były lokalne ogniska pożarów, osmolenia ale żadnego nadtopienia elementów konstrukcji samolotu.
Żaden z 2 silników Tu-134 nie rozpadł się, nie wyleciały z nich wirniki:
w przeciwieństwie do "felernego "silnika Tu-154 w Smoleńsku:
DC-8
accident near Paramaribo International Airport, Suriname an 7 June 1985. Report released by the Commission of Inquiry, Surinam
aircraft crashed near the Zanderij Airport at about 04.27 local time an 7 June 1989, during the hours of darkness
3 .I Damage to Airplane The on-the-scene investigation revealed that engine no. 2 struck a tree about 25 rn above the ground and about 300 rn from the runway. . The tree had a height of about 32 rn
https://reports.aviation-safety.net/1989/19890607-2_DC86_N1809E.pdf
Upadek w pozycji odwróconej , totalna destrukcja kabiny pasażerskiej, pożar - a część osób na pokładzie przeżyła.
Pomimo totalnej destrukcji kabiny pasażerskiej 15 osób przeżyło katastrofę, z których 7 zmarło później wskutek odniesionych obrażeń.
Centropłat zachował sie w całości - nie był podzielony jak w przypadku Tu-154 w Smoleńsku.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka