
Nad czym ci panowie "eksperci " Laska się zastanawiają ?
http://faktysmolensk.niezniknelo.com/fakty-smolensk.html
-Przecież to widać na pierwszy rzut oka-
cześć ogonowa nie odłamała się w trakcie zderzenia samolotu z podłożem, gdyż w takim przypadku wyglądała by tak jak cześć ogonowa kadłuba samolotu Embraer, który spadł na ziemię tuż po starcie.
Widać to po charakterze odkształceń blach poszycia :
- poszycie Embraera rozerwało się w trakcie zgniatania, miażdżenia a potem lokalnego rozrywania konstrukcji kadłuba

- ogon Tu-154 odpadł wskutek działania sił osiowych ...rozciągających , został oderwany od reszty kadłuba wskutek działania takich sił

- Jaki z tego wniosek ?
- To już zadanie dla Prokuratury i Podkomisji.
-Dodatek:
Przełamanie kadłuba w innej katastrofie Tu-154; podobny przełom jak Embraera; działanie sił wzdłużnych , ściskających a w dalszej fazie wzrost wartości sił zginających ( ściskanie po jednej stronie obwodu- rozciąganie po drugiej i rozerwanie konstrukcji i poszycia kadłuba.

Co jeszcze jaskrawo widać:

1. Krawędzie przełomu , wystające podłużnice nie zetknęły się z podłożem, z glebą.
2. Powierzchnie boczne części ogonowej zostały obrzucone błotem - nie wiadomo jak i dlaczego..
..ponieważ jak pokazuje zdjęcie niżej - powierzchnia gleby wokół była nie naruszona; nie naruszona jest też wyschnięta trawa.

Tak wygląda odłamana cześć ogonowa w normalnej katastrofie typu CFIT:

Owszem - może zdarzyć się i przełom prawie gładki , wzdłuż wręgi - w takich warunkach zderzenia z podłożem gdy udział sił tnących w złożonym stanie naprężeń jest istotny - ma to miejsce np wtedy gdy jest duża prędkość opadania i większy kąt zderzenia z podłozem
- jak w katastrofie samolotu Mitshubishi( następna notka)
Ale i tak czy siak zawsze - co wynika z praw fizyki i wiedzy o wytrzymałości materiałów ( czyli fizyki- fizycznych własności materiałów) występuję symetria przełomów od strony ogona i od strony kadłuba.
inne:

CAA Fokker F-50 crash

- tak jak wyżej powinna wyglądać końcówka Tu-154 od strony kadłuba - gdyby w Smoleńsku miała miejsce
katastrofa typu CFIT.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka