Drugi winny rażących zaniedbań - dr Edmund Klich
7 czerwca 1997 uzyskał stopień doktora nauk wojskowych rozprawą doktorską
pt. Kierunki doskonalenia działalności służby bezpieczeństwa lotów w siłach zbrojnych RP
jest formalnie specjalistą od bezpieczeństwa lotów ... w lotnictwie wojskowym.
Formalnie świetnie wyszkolony:
Doskonalący kurs dla ekspertów badania wypadków lotniczych – Poznań 1990
Aviation Accident Investigator’s Course Instytut Bezpieczeństwa Lotów Paryż 1994
Flight Safety Officer’s Course- Instytut Bezpieczeństwa Lotów Paryż 1995;
Flight Safety Course- Inspektorat Bezpieczeństwa Lotów RAF-Londyn 1996
Advanced Flight Safety Officer’s Course CAF-Kanada Ottawa -2000.
Kurs bezpieczeństwa lotów “Aircraft Accident Prevention and Investigation” – Praga 16-27 kwietnia 2007 r.
Autor bardzo wielu publikacji, w tym:
Przesłanka do wypadku lotniczego podstawą działalności profilaktycznej.
PRZ. WOJSK LOT. I OP 1995 NR 9 s. 41-46.
O tym właśnie jest ta notka:
- jest incydent lotniczy - od tego - jak d...od ..ania ( jak deska od prasowania)jest PKBWL , od tego był w niej dr Edmund Klich
2000 – 2003 MON - inspektor MON d/s Bezpieczeństwa Lotów. 2003 – 2006 -
Ministerstwo Infrastruktury - zastępca przewodniczącego Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
Od 16 stycznia 2006 - przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych
aby dbać o bezpieczeństwo lotów przez PROFILAKTYKĘ , w tym zakresie był najlepszym specjalista w Polsce
Co zrobił dla profilaktyki- dlaczego nie skorzystał z postulatu który sam głosił - aby wiedzę z incydentów lotniczych wykorzystać w profilaktyce ?
- w zaleceniach powypadkowych
- szkoleniach
- biuletynach dla pilotów ?
.................
dr Edmund Klich brał udział w zwalaniu winy na pilotów samolotu Tu-154 w Smoleńsku
W raporcie szczegółowo pisz się np na temat:
2.2.1.4.Aktualność treningu pilota, uprawnień oraz kontroli techniki pilotowania
- wskazując niedociągniecia
Ani słowem nie zająknięto się na na mat odbytych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa lotów, omawiania innych incydentów lotniczych i wypływających z nich wniosków.
Dlaczego nic nie wspomniał o swoich rażących zaniedbaniach w zakresie profilaktyki ?
Nie znał, nie interesował się ?? zaleceniami MAK w zakresie kontroli obrotów silnika przy zniżaniu po katastrofie Tu-154 w Norylsku ?
. Обороты по контуру низкого давления уменьшились с 79% до 53%, т.е. почти до малого газа. Этот режим работы двигателей сохранялся в течение 15 секунд.
Закон управления автоматом тяги ТА-6 позволяет изменить режим работы двигателей в диапазоне 47-110% по оборотам, что не согласуется с РЛЭ, в котором сказано, что уменьшение режима при ручном пилотировании на 10% и более по оборотам ведет к резкой потере скорости самолета.
Obroty spadły z 78% na 53% i taki reżim utrzymywał się przez 15 sekund.
Pomimo prób rozpoczęcia odejścia na wysokości 90m samolot uderzył o ziemię - zginęło 99 osób ze 167 na pokładzie.
Stwierdzono że instrukcja automatu ciągu zezwala na zmiany reżimu ciągu ( KWD) w zakresie 47-110% co nie jest w zgodzie z instrukcją pilotowania Tu-154 , która mówi że przy ręcznym podejściu i spadku obrotów na ścieżce o 10% i więcej następuję istotna utrata prędkości samolotu ( i należy odejść na drugi krąg?
- Czy dr Edmund Klich był niedoszkolony ?
- Czy znał ten przypadek katastrofy i zaleceń MAK?
- Czy w ogóle interesował się zaleceniami powypadkowymi MAK?
Nikt mu takich pytań nie postawił.
zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/961897,razace-zaniedbania-pkbwl-przyczynily-sie-do-katastrofy-tu-154-w-smolensku
To on odpowiada za nieudolne , długotrwałe badania zdarzeń lotniczych
:
Investigating agency: SCAAI Poland
Status: Investigation completed
Duration: 10 years and 2 months
Accident number: 466/07
Download report: Final report
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20071028-0
Katowice 2007
Poland's PKBWL rated the occurrence an accident and stated, that the investigation can still not be considered complete (10 years after the occurrence). The PKBWL however released their final report annotating that the investigation could be reopened any time should new evidence surface ...
PKBWL okresliła to zdarzenie lotnicze jako incydnet i oświadczyła , że badanie nie może nadal być uznana za kompletne (10 lat po tym wydarzeniu !!!) . PKBWL jednakże opublikowała raport końcowy zaznaczając , że badanie może być wznowione w dowolnym czasie gdy ujrzą światło dzienne nowe dowody ....
W sprawie "katastrofy" w Smoleńsku - gdy tak widoczne było od początku, że Rosjanie matacza, manipulują, niszczą dowody - PKBWL sporządziła raport stosunkowo szybko; w tamtej o wiele prostszej kwestii - nawet 10 lat nie wystarczyło.
-------------------
I kolejna kicha Klicha i nieudolność PKBWL:
raport z incydentu lotniczego w Katowicach Pyrzowicachw roku 2008
opublikowany w 2011 roku !!!
Także zalecenia z tego raportu mogły by zapobiec "katastrofie" w Smoleńsku.
All approaches should be stabilized by 1000 feet above airport elevation in IMC and by 500 feetabove airport elevation in VMC.An approach is considered stabilized when all of the following criteria are met:The airplane is on the correct flight path;Only small changes in heading and pitch are required to maintain the correct flight path;The airplane indicated speed is not greater than VREF + 20 knots and not less than VREF; The airplane is in the correct landing configuration;Sink rate is not greater than 1 000 feet/min; if an approachrequires a sink rate greater than 1000 feet/min, a special briefing should be conducted;
Engines powersetting is appropriate for airplane configuration, above the
“idle” setting
.All briefings and checklists were conductedand executed
Przypomniano że jeżeli podejscie jest nieustabilizowane na wysokosci ok 300m nalezy je przerwać.
jednym z kryterium jest
aby reżim pracy silników był odpowiedni dla konfiguracji do lądowania i
nie może to być reżim "mały gaz."
Ten Boeing 737 zniżał się po ścieżce w reżimie pracy "mały gaz" i przerwał podejscie- wykonał manewr "go-around".
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka