quwerty quwerty
470
BLOG

Rurka ze złomu w wirniku silnika Tu-154 = katastrofa ekspertów.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

 Czy  przez  niedopatrzenie  czy  z innego powodu  w wirniku silnika  Tu-154  na wrakowisku  w Smoleńsku  tkwiła   stalowa  rurka

nie będąca częścią  silnika  odrzutowego ; umownie  określiłem ją  jako  "rurka ze  złomu".


Ile  osób to zauważyło  - może  3  internautów.

Na pewno  nie zauważyli  tego  eksperci  Laska:

image

image


A wystarczy  nawet  ten jeden  szczegół  by od razu  wiedzieć,  że   ta rurka  nie brała  udziału  w  "katastrofie"; że  stan  ten rurki  jaki widać na  zdjęciu  powstał  długo, długo  wcześniej:

image

Na zdjęciu  powyżej  widać  dwa  rodzaje  powierzchni  utlenionej:  sama  rurka pokryta  jest  tzw,  zgorzeliną  walcownicza- jest to gruba  warstwa  tlenków  żelaza  powstająca w procesie  przerobu na gorąco;  zgorzelina  mocno przylega  do powierzchni stali i dla  zwykłego wyrobu  jakim jest  rurka ze stali  węglowej  nie jest usuwana- w taki    stanie  jest  sprzedawana i stosowana; na przełomie  rurki widać  spory już  nalot  rdzy -  sam koniec  rury  to jest  tzw.  ukos  wykonany  metoda obróbki skrawaniem; w tym przypadku w  warunkach  warsztatowych, tępym nożem-  stąd  powierzchnia obrobiona nie  jest  gładka, rurka musiała  leżeć  dość długo  gdyż  warstwa  tlenków jest  już  spora.


Gdyby  ta rurka  została  rozerwana  w katastrofie  to  przełom miałby wygląd  metaliczny, tak jak na tym zdjęciu:



image

Jest  wyraźna  różnica  miedzy  zardzewiałą powierzchnią  tego  pręta  , cześciowo  jeszcze  pokrytą  zgorzeliną walcowniczą 

a  powierzchnią  przełomu.


Na powierzchni  "przełomu"    rurki  smoleńskiej  jest  gruba warstwa  tlenków  co jednoznacznie  dowodzi  , że nie mamy  do czynienia  z rurka konstrukcyjną   silnika   samolotu  Tu154.


Rurki konstrukcyjne  silnika wyglądają  inaczej:

image


Są i inne  cechy tej rurki  i jej stanu  jednoznacznie świadczące,  że rurka ani nie pochodzi  z silnika  ani że nie brała  udziału w  katastrofie i  rozpadzie silnika; pokazałem  to w innych  notkach:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/836293,rurka-ze-zlomu-a-oglad-specjalistow#comments

https://www.salon24.pl/u/niegracz/838711,jak-zespol-laska-rurke-ze-zlomu-wzial-za-czesc-tu-154

https://www.salon24.pl/u/niegracz/919489,usuwanie-gazrurka-smieci-po-lasku-i-fizykach-smolenskich-katastrofa-tu-154



..................

Inne  przykłady  - jak wygląda  przełom  stalowego  elementu:

image

image




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Polityka