Tak wynika z treści jej komunikatu.
Zapewne wyniki ekshumacji jednoznacznie pokazały, że to nie był wypadek komunikacyjny.
Gdyby prokuratura uznała , że nie nie ma przesłanek do podejrzewania , że nie była to katastrofa , to postępowanie -9 lat po niej- szło by w innym kierunku a zakres prac byłby inny.
Te punkty planu badań świadczą w jakim kierunku podąża prokuratorskie dochodzenie ; badanie obszarów wskazanych niżej nie miałoby sensu.
9) dokonanie interpretacji wyników badań fizykochemicznych śladów zabezpieczonych w toku śledztwa
10) ustalenie maksymalnych wartości przeciążeń działających na samolot w chwili zdarzenia
11) uzyskanie zdjęć satelitarnych obszaru lotniska, drogi podejścia do lądowania oraz miejsca rozrzutu elementów wraku tuż po katastrofie, jak i bezpośrednio przed nią, ich opracowanie i analiza pod kątem pozyskania danych niezbędnych do rekonstrukcji i wizualizacji 3D,
12) wykonanie cyfrowej rekonstrukcji i wizualizacji 3D obszaru katastrofy
13) wykonanie cyfrowej rekonstrukcji i wizualizacji 3D elementów wraku i nałożenie ich na cyfrowy model samolotu, z możliwością jego oglądu w 360 stopniach.
a szczególnie o kierunku prac prokuratury świadczy to:
III – związanych z ATA Associates Inc. - to działająca od blisko pół wieku firma specjalizująca się m.in. w rekonstrukcjach wypadków, badaniach sądowych, czy animacjach 3D:
April Yergin (inżynier kryminalistyczny, ekspert z zakresu wideogrametrii oraz fotogrametrii), Andre Stuart (ekspert z zakresu
trójwymiarowej rekonstrukcji kryminalistycznej przestępstw
i wypadków, w tym dynamiki ruchu), Todd Davis (ekspert z zakresu animacji kryminalistycznej i fotogrametrii).
Mając na uwadze konieczność weryfikacji wersji śledczej o eksplozji jako przyczynie katastrofy, niezbędna jest także wiedza oraz doświadczenie w badaniu zdarzeń, wywołanych eksplozją materiałów wybuchowych – tak prok. Kuczyński argumentuje konieczność powołania zespołu biegłych.
----------------------------------
Oczywiście, że wnioski z ekshumacji powinny być już ( dawno) upublicznione; to sprawa zbyt ważna dla Polski, społeczeństwa, dla racji stanu Polski by parę osób kisiło tę wiedze dla siebie.
.
ad. 10
np. zakres preciążeń działających na ciała pasażerów w zderzeniu o dużej energii:
Oto fachowa opinia na temat rzeczywistych przeciążen jakie działłaly na pasażerów w momenci zderzenia samolotu Airbus z wodą
przy prędkosci opadania 56,5 m/s
firmowana m,.in przez
¹ Forensic and Criminal Intelligence Agency of the French Gendarmerie, 1 blvd Theophile Sueur, 93110, Rosny-sous-Bois, France.
At the time of impact, the bodies were submitted to large decelerative forces in a range of 50 G to 200 G (13).
The last recorded values were a pitch attitude of 16.2 degrees nose-up, roll of
5.3 degrees to the left and a vertical speed of -10,912 ft/min
52,5 m/s= 189 km/godz.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka