A w zasadzie - pierwsza i najważniejsza.
W przekazie medialnym eksponuje się głównie inną czarną skrzynkę - tę znalezioną w pierwszych chwilach po"katastrofie" przez reportera Sławomira Wiśniewskiego:
..to jest skrzynka MARS-BM rejestrująca rozmowy na pokładzie samolotu.
Ciekawe , że pokazywano tę, całą w błocie a tę drugą tak wyraźnie widoczną - co pokazuję na zdjęciach niżej- akurat nie..
Przed "katastrofą" była zamontowana w ogonie:
A tak wyglądały obie skrzynki po"katastrofie" :
porównanie MARS- wrakowisko- MARS w odczycie:
(....)korekta
Ale w tej notce najbardziej interesuje nas druga- a w zasadzie pierwsza- ta najważniejsza skrzynka MŁP-14-5 z parametrami lotu, która leżała na wrakowisku w zupełnie innym miejscu niż MARS-BM , choć zamontowane były w tym samym:
I znów podobny obrazek jak w przypadku skrzynki MARS-BM:
- brak śladów dynamicznego przemieszczania - przecież ta skrzynka rzekomo wypadła w trakcie uderzenia ogona o podłoże, więc musiała by mieć jeszcze jakąś początkową , wbić się w miękkie podłoże, wyryć bruzdę przy hamowaniu, ona leży akurat pokrywą z napisem do góry , choć w dynamicznym obrocie , zderzaniu mogła być na koniec spocząć w dowolnej pozycji; no chyba że ją tu "potem" położono.
Dlaczego Wiśniewski nie potknął się o tę skrzynkę ?
- przecież była ( by) bardziej widoczna niż MARS-BM.
Tym bardziej , że leżała(by) obok jaskrawo widocznych fragmentów samolotu:
Jak daleko od MARS-BM leżała ta skrzynka ?
Skorzystam ze schematu przygotowanego kiedyś tam w notce przez Kizaka, uzupełniłem go tylko o wskazanie miejsca spoczynku (nie piszę : znalezienia, bo nie jest pewne , gdzie leżała bezpośrednio po .. zdarzeniu):
ciekawe też, o której godzinie zrobione to zdjęcie wyżej ,na którym widać w pełnym słońcu czarną skrzynkę MŁP-14-5 ???
Te skrzynki nie wypadły z z miejsca zamocowania w Tu-154 - jak sroce spod ogona.
Przeciążenia w części ogonowej,przy tych parametrach zderzenia z podłożem były (by) zbyt małe by oderwać skrzynki .
- Jak więc mogło do tego dojść ???
Na przykład tak, jak w katastrofie Tu-154 pod Donieckiem:
samolot w płaskim korkociągu ,uderzył w ziemię spadając z prędkością opadania 50m/s, nastąpił wybuch paliwa pokazany na zdjęciu z momentu katastrofy.
Jak podano w raporcie- czarna skrzynka została wyrwana z miejsca zamocowania w ogonie i znaleziono ją obok kokpitu.
.......................
http://konferencjasmolenska.pl/materialy2/23.pdf
https://aviation-is.better-than.tv/MAK18185/MAK18185%20pages%2031-45.pdf
https://www.salon24.pl/u/anatomia-wybuchu/742064,publiczne-otworzenie-skrzynki-mars-bm-czyli-jak-nie-zarchiwizowano-przy-tu-154m?fb_comment_id=1298607180202040_1312533755476049
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka