quwerty quwerty
603
BLOG

Druga czarna skrzynka wyrwana wybuchem z ogona - "katastrofa" Tu-154.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

A  w zasadzie  - pierwsza i najważniejsza.


W  przekazie medialnym eksponuje się głównie inną czarną skrzynkę - tę  znalezioną  w pierwszych chwilach  po"katastrofie" przez reportera  Sławomira  Wiśniewskiego:

image

image

..to jest skrzynka MARS-BM rejestrująca  rozmowy  na pokładzie samolotu.

Ciekawe  , że  pokazywano  tę,  całą  w  błocie a tę drugą tak wyraźnie widoczną - co pokazuję na zdjęciach  niżej- akurat  nie..

Przed  "katastrofą" była zamontowana w ogonie:

image


A tak wyglądały  obie skrzynki  po"katastrofie" :

image


porównanie MARS-  wrakowisko-  MARS  w odczycie:

image

(....)korekta




   Ale w tej notce najbardziej interesuje nas druga- a w zasadzie  pierwsza- ta najważniejsza  skrzynka MŁP-14-5  z parametrami lotu, która leżała  na wrakowisku  w zupełnie innym miejscu niż MARS-BM , choć zamontowane były w tym samym:

image

I znów  podobny  obrazek  jak w przypadku  skrzynki  MARS-BM:

-  brak śladów  dynamicznego  przemieszczania  - przecież ta skrzynka  rzekomo  wypadła  w trakcie  uderzenia ogona o podłoże, więc musiała by mieć  jeszcze  jakąś początkową , wbić się w  miękkie  podłoże,    wyryć bruzdę  przy hamowaniu, ona leży akurat   pokrywą  z napisem do góry , choć  w dynamicznym obrocie , zderzaniu  mogła  być  na koniec spocząć w  dowolnej  pozycji; no chyba  że ją tu  "potem"  położono.

Dlaczego  Wiśniewski  nie potknął  się o tę skrzynkę ?

- przecież  była ( by)  bardziej  widoczna  niż MARS-BM.

image


Tym  bardziej  , że  leżała(by)  obok  jaskrawo  widocznych  fragmentów samolotu:

image



Jak daleko od  MARS-BM  leżała  ta skrzynka ?

Skorzystam ze schematu przygotowanego kiedyś tam w notce przez Kizaka, uzupełniłem go tylko o wskazanie miejsca spoczynku (nie piszę : znalezienia,  bo nie jest  pewne  , gdzie leżała  bezpośrednio po .. zdarzeniu):

image


ciekawe  też,   o której  godzinie  zrobione to zdjęcie  wyżej ,na którym widać  w pełnym słońcu czarną skrzynkę MŁP-14-5 ???


  Te skrzynki nie wypadły z z miejsca  zamocowania  w   Tu-154 - jak sroce spod ogona.

Przeciążenia w części ogonowej,przy tych parametrach zderzenia z podłożem były (by) zbyt małe  by  oderwać  skrzynki .


- Jak więc mogło  do tego  dojść ???


Na przykład tak,  jak w katastrofie  Tu-154  pod Donieckiem:

image

samolot w płaskim korkociągu  ,uderzył  w  ziemię  spadając  z prędkością  opadania  50m/s, nastąpił  wybuch paliwa  pokazany  na zdjęciu  z momentu katastrofy.

Jak podano w  raporcie-  czarna  skrzynka  została wyrwana z miejsca zamocowania w ogonie i znaleziono  ją obok kokpitu.

image


.......................

http://konferencjasmolenska.pl/materialy2/23.pdf



https://aviation-is.better-than.tv/MAK18185/MAK18185%20pages%2031-45.pdf


https://www.salon24.pl/u/anatomia-wybuchu/742064,publiczne-otworzenie-skrzynki-mars-bm-czyli-jak-nie-zarchiwizowano-przy-tu-154m?fb_comment_id=1298607180202040_1312533755476049
















quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (7)

Inne tematy w dziale Polityka