Już dawno dość
pokazali ten dowód, stopniowo...
ujęcie 2-gie:
i wreszcie 3-cie..
Widać to dość wyraźnie , choć warto może jednak wskazać na ten szczegół -najlepiej widoczny na zdjęciu nr 3 :
Chodzi oczywiście o ..... silnik ;
silnik , który niby wskutek uderzenia o glebę odpadł i nie pozostawiając śladów na ziemi zatrzymał się po niewielu metrach:
ten pierwszy ślad -w lewym dolnym rogu jest niby od statecznika, ten kolejny na linii prawej , żółtej strzałki tez nie jest śladem zderzenia silnika z ziemią- wystarczy spojrzeć na szkic sytuacyjny: pozycję Tu-154 w momencie zderzenia- wg narracji MAK:
Jak widać silnik boczny Tu-154 uderzył(by) o ziemię parę dziesiątek metrów dalej niż pierwszy ślad zaczepienia statecznikiem o ziemię.
Energia kinetyczna silnika ( wynikająca z masy i prędkości) przed odpadnięciem to 7MJ - to ogromna energia ,a silnik ważący ponad 2 tony ma masę skupioną, kształt obrotowy - mógłby się jeszcze daleko ..poturlać.
Położenie silnika na wrakowisku przeczy narracji MAK/Laska:
Pole szczątków poniżej sylwetki Tu-154 pokazano proporcjonalnie do wymiarów samolotu; siatka - żółta linia przerywana- jest co 10 m; rzut miejsca spoczynku oderwanego silnika ( nr 55) przecina się z rzutowanym miejscem jego uderzenia o podłoże; z prawej strony miejsce spoczynku statecznika poziomego .
Schemat powyżej dokładnie pokazuje , że mini mini odcinek na którym musiał by wyhamować i zatrzymać się oderwany silnik po uderzeniu samolotu o podłoże jest daleko niewystarczający( jak wynika z geometrii zderzenia i położenia silnika na wrakowisku chodzi o odcinek rzędu 5 m, powiedzmy że do 10m , gdyż nie wszystkie parametry położenia samolotu w momencie zderzenia są jednoznacznie ustalone( np.kąt przechylenia,) a ma to znaczenie dla hipotetycznego miejsca zderzenia silnika z podłożem- brak wyraźnego śladu tak potężnego uderzenia; aby miejsce spoczynku silnika było w tych okolicznościach było zgodne z narracją MAK silnik musiałby wryć się w ziemie (na głębokość rzędu 1 m i więcej) wtedy mógłby wyhamować ruch na niewielu metrach,.
Następujące składowe wpływają na wyhamowanie ruchu silnika w momencie katastrofy, w kolejności ważności:
1. Zderzenie z podłożem
2. Oderwanie silnika od konstrukcji ogona.
i już mało istotne:
3.Przeszkody terenowe, np drzewo.
4.Siła tarcia o podłoże.
-_____________________________________________________________________________________________________________________--
Uzupełnienie:
Na jaką odległość suną po oderwaniu silniki w normalnych katastrofach:
np.taką, jak w tej katastrofie Boeinga 707:
Kolorem żółtym oznaczyłem miejsca pierwszych uderzeń samolotu o podłoże( tzw. impact points); samolot Boeing 707 ma silniki pod skrzydłami i gdzieś w tym rejonie do niebieskiej kropkowanej linii uderzyły o podłoże; odległość na jaką przemieściły się silniki pod oderwaniu wynosi od kilkudziesięciu do ok. 200m.
A bruzdy po pierwszym uderzeniu samolotu mają wymiary ...There were two main ground impact marks each measuring about 10 m long, 3 m wide, and 1.5 m deep czyli ok.10m długości, 3 m szerokości i 1,5 m głębokości.
Przykład 2:
animacja pokazująca przebieg zderzenia samolotu z ziemią i oderwanie się silników momencie uderzenia o podłoże
https://alchetron.com/Turkish-Airlines-Flight-1951
........................
Skorzystałem ze zdjęć autorstwa Jana Gruszyńskiego zamieszczonych w :
https://www.salon24.pl/u/mea-culpa/766271,zbliza-sie-10-ty-kilka-zdjec-wrzuce-autor-jan-gruszynski
oraz
https://marszpolonia.com/rozrzut-szczatkow-tupolewa-wysoka-rozdzielczosc/#prettyPhoto/0/
raport z katastrofy Boeinga 707
https://www.gcaa.gov.ae/en/ePublication/admin/iradmin/Lists/Incidents%20Investigation%20Reports/Attachments/12/2009-Final%20Report%20B707%20-%20ST-AKW%20%20-%20Report%2010%202009.pdf
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka